Se sezonou 2011 přišlo mnoho novinek, například pneumatiky Pirelli, úplně nový systém DRS, po roční pauze se vrátil KERS. Skoro všichni se shodují na tom, že sezona je zajímavější, pomineme-li dominanci Sebastiana Vettela. Statistiky tomu dávají za pravdu. Mercedes tyto statistiky sečetl a nyní si je můžete přečíst i Vy.
Kolik předjížděcích manévrů bylo zaznamenáno v prvních devíti závodech?Celkový počet je 623, včetně případů, kdy se předjeli týmoví kolegové a předjíždění pomalejších vozů o kolo zpět. Statistika neobsahuje předjetí způsobená nehodou nebo předjetí v prvním kole závodu.
Z 623 předjetí to bylo 175 předjetí pomalejšího vozu, 43 předjetí mezi týmovými kolegy, 180 předjetí za pomoci DRS a 225 bez DRS.
Kde se předjíždělo nejvíce?V Montrealu (136), Istanbulu (123) a Šanghaji (97). Nejméně to bylo v Monaku (22), Silverstone (29) a Melbourne (30). Ve Valencii bylo 44 předjetí, z toho 16 v první DRS zóně a 6 ve druhé.
Jaký je vliv DRS na předjíždění?V roce 2011 se pomocí DRS uskutečnilo 29% všech předjetí. Nejvíce předjetí s pomocí DRS bylo v Istanbulu (50), Šanghaji (31) a Barceloně (29). Nejméně v Monaku (2), Melbourne (5) a Silverstone (6).
Jak moc se předjíždělo v prvním kole?I když se to nezdá, stále je důležité postavení na startu a první kola závodu. Nico Rosberg a Michael Schumacher ztratili v úvodním kole pozici jen třikrát, s výjimkou u Michaela v prvním kole v Melbourne, kdy měl kolizi. Michael si v prvním kole oproti startovní pozici polepšil o více než tři místa ve čtyřech případech, nejvíce v Číně, kde v prvním kole předjel pět aut.
Jak závody ovlivnily pneumatiky?Z normálních manévrů, k 55% předjetí došlo za situace, kdy rozdíl mezi stářím pneumatik na obou vozech byl menší než 5 kol. U manévrů za pomoci DRS to bylo 52%. Největší vliv měly pneumatiky v Barceloně, kde došlo k 69% předjetí kvůli starým pneumatikám. Nejmenší vliv měly pneumatiky v mokrých závodech v Montrealu a Silverstone.
Kolik bylo zastávek v boxech?Celkem 560, včetně penalizací stop&go a průjezd boxovou uličkou. Průjezdů bylo 11, čtyři byl stop&go tresty. Nejvíce pit stopů bylo v Turecku (82), Barceloně (77) a Montrealu (76). Nejméně v Monaku (43), Melbourne (46) a Silverstone (54). V Barceloně a Valencii žádné tresty nepadly, v Montrealu jich bylo nejvíce, 4 průjezdy boxovou uličkou.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.