Se sezonou 2011 přišlo mnoho novinek, například pneumatiky Pirelli, úplně nový systém DRS, po roční pauze se vrátil KERS. Skoro všichni se shodují na tom, že sezona je zajímavější, pomineme-li dominanci Sebastiana Vettela. Statistiky tomu dávají za pravdu. Mercedes tyto statistiky sečetl a nyní si je můžete přečíst i Vy.
Kolik předjížděcích manévrů bylo zaznamenáno v prvních devíti závodech?Celkový počet je 623, včetně případů, kdy se předjeli týmoví kolegové a předjíždění pomalejších vozů o kolo zpět. Statistika neobsahuje předjetí způsobená nehodou nebo předjetí v prvním kole závodu.
Z 623 předjetí to bylo 175 předjetí pomalejšího vozu, 43 předjetí mezi týmovými kolegy, 180 předjetí za pomoci DRS a 225 bez DRS.
Kde se předjíždělo nejvíce?V Montrealu (136), Istanbulu (123) a Šanghaji (97). Nejméně to bylo v Monaku (22), Silverstone (29) a Melbourne (30). Ve Valencii bylo 44 předjetí, z toho 16 v první DRS zóně a 6 ve druhé.
Jaký je vliv DRS na předjíždění?V roce 2011 se pomocí DRS uskutečnilo 29% všech předjetí. Nejvíce předjetí s pomocí DRS bylo v Istanbulu (50), Šanghaji (31) a Barceloně (29). Nejméně v Monaku (2), Melbourne (5) a Silverstone (6).
Jak moc se předjíždělo v prvním kole?I když se to nezdá, stále je důležité postavení na startu a první kola závodu. Nico Rosberg a Michael Schumacher ztratili v úvodním kole pozici jen třikrát, s výjimkou u Michaela v prvním kole v Melbourne, kdy měl kolizi. Michael si v prvním kole oproti startovní pozici polepšil o více než tři místa ve čtyřech případech, nejvíce v Číně, kde v prvním kole předjel pět aut.
Jak závody ovlivnily pneumatiky?Z normálních manévrů, k 55% předjetí došlo za situace, kdy rozdíl mezi stářím pneumatik na obou vozech byl menší než 5 kol. U manévrů za pomoci DRS to bylo 52%. Největší vliv měly pneumatiky v Barceloně, kde došlo k 69% předjetí kvůli starým pneumatikám. Nejmenší vliv měly pneumatiky v mokrých závodech v Montrealu a Silverstone.
Kolik bylo zastávek v boxech?Celkem 560, včetně penalizací stop&go a průjezd boxovou uličkou. Průjezdů bylo 11, čtyři byl stop&go tresty. Nejvíce pit stopů bylo v Turecku (82), Barceloně (77) a Montrealu (76). Nejméně v Monaku (43), Melbourne (46) a Silverstone (54). V Barceloně a Valencii žádné tresty nepadly, v Montrealu jich bylo nejvíce, 4 průjezdy boxovou uličkou.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.