Testovací pilot Red Bullu prožil v Silverstone náročný debut v nekonkurenceschopném voze španělské Hispanie. Po dobrých výsledcích v testech ale překvapivě hodně ztrácel i na Liuzziho se stejnou technikou. Čím si to vysvětlit?
Své jistě sehrály náročné podmínky na vlhké dráze i obrovský tlak početného davu a médií při prvním nedělním vystoupení ve Formuli 1. V závodě bylo Ricciardovým cílem jezdit podobně jako Liuzzi. Čekala se ztráta několika desetin, Australan však v každém kole ztrácel průměrně (viz zde) přes 1,8 sec.
Příčinou dle odborníků bylo to, že se nedokázal úspěšně vyrovnat s jízdou na chvostu pole doprovázenou modrými vlajkami a uhýbáním rychlejším pilotům. Ricciardo musel neustále sledovat zrcátka, aby nezacláněl Red Bullům, Ferrari a dalším. Uměním je přitom neztrácet moc času.
Při uhýbání a vyjetí mimo ideální stopu se špiní pneumatik a jejich očištění trvá několik zatáček. Ricciardo ve srovnání se svými běžnými koly ztrácel dle svých slov až 4 sekundy v každém kole, v němž ho někdo předjížděl, a to je moc. Jeho týmový kolega Vitantonio Liuzzi jízdu pod modrými vlajkami zvládá již bravurně - v kole, kdy jej předjíždělo rychlejší auto, ztrácel kolem 0,8 sec. Není divu, že byl Ricciardo v cílí o notný kus pozadu. Bude muset na tom zapracovat, chce-li se v závodě poměřovat se svým kolegou.
Ricciardo (uprostřed) na procházce se svými novými inženýry(foto: Hispania Racing)
Situace, kdy vítěz juniorských kategorií nastupuje v F1 se slabým vozem v nezvyklé situaci, jsou vždy zajímavé. Ricciardo byl mírně nespokojený již po kvalifikaci, po níž uvedl, že z pneumatik Pirelli nedostal maximum. Jeho kolo v sobotu bylo o 0,575 sec pomalejší než Liuzziho. I zde se proto bude muset trochu zlepšit. Ve svém nejrychlejším kole závodu na něj ztratil jen 0,386 sec.
Nasazení Ricciarda z bezpečí pátečního testování pro Toro Rosso do plné zátěže u jednoho z nejpomalejších týmů HRT může být riskantním tahem. O páteční jízdy ho může připravit další mladík - Španěl Javier Villa, kterého se do kokpitu snaží prosadit nové vedení - investiční společnost Thesan Capital (více zde). Australský mladík má ale velký potenciál a během následujících závodů se i přesto musí bezpodmínečně zlepšit.
Ricciardo se musí naučit lépe zvládat nástrahy jízdy pod modrými vlajkami(foto: Hispania Racing)
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.