Testovací pilot Red Bullu prožil v Silverstone náročný debut v nekonkurenceschopném voze španělské Hispanie. Po dobrých výsledcích v testech ale překvapivě hodně ztrácel i na Liuzziho se stejnou technikou. Čím si to vysvětlit?
Své jistě sehrály náročné podmínky na vlhké dráze i obrovský tlak početného davu a médií při prvním nedělním vystoupení ve Formuli 1. V závodě bylo Ricciardovým cílem jezdit podobně jako Liuzzi. Čekala se ztráta několika desetin, Australan však v každém kole ztrácel průměrně (viz zde) přes 1,8 sec.
Příčinou dle odborníků bylo to, že se nedokázal úspěšně vyrovnat s jízdou na chvostu pole doprovázenou modrými vlajkami a uhýbáním rychlejším pilotům. Ricciardo musel neustále sledovat zrcátka, aby nezacláněl Red Bullům, Ferrari a dalším. Uměním je přitom neztrácet moc času.
Při uhýbání a vyjetí mimo ideální stopu se špiní pneumatik a jejich očištění trvá několik zatáček. Ricciardo ve srovnání se svými běžnými koly ztrácel dle svých slov až 4 sekundy v každém kole, v němž ho někdo předjížděl, a to je moc. Jeho týmový kolega Vitantonio Liuzzi jízdu pod modrými vlajkami zvládá již bravurně - v kole, kdy jej předjíždělo rychlejší auto, ztrácel kolem 0,8 sec. Není divu, že byl Ricciardo v cílí o notný kus pozadu. Bude muset na tom zapracovat, chce-li se v závodě poměřovat se svým kolegou.
Ricciardo (uprostřed) na procházce se svými novými inženýry(foto: Hispania Racing)
Situace, kdy vítěz juniorských kategorií nastupuje v F1 se slabým vozem v nezvyklé situaci, jsou vždy zajímavé. Ricciardo byl mírně nespokojený již po kvalifikaci, po níž uvedl, že z pneumatik Pirelli nedostal maximum. Jeho kolo v sobotu bylo o 0,575 sec pomalejší než Liuzziho. I zde se proto bude muset trochu zlepšit. Ve svém nejrychlejším kole závodu na něj ztratil jen 0,386 sec.
Nasazení Ricciarda z bezpečí pátečního testování pro Toro Rosso do plné zátěže u jednoho z nejpomalejších týmů HRT může být riskantním tahem. O páteční jízdy ho může připravit další mladík - Španěl Javier Villa, kterého se do kokpitu snaží prosadit nové vedení - investiční společnost Thesan Capital (více zde). Australský mladík má ale velký potenciál a během následujících závodů se i přesto musí bezpodmínečně zlepšit.
Ricciardo se musí naučit lépe zvládat nástrahy jízdy pod modrými vlajkami(foto: Hispania Racing)
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.