Vítěznou sérii Sebastiana Vettela včera přerušil Fernando Alonso poté, co Red Bull chyboval při druhé zastávce. Vettel se však dostal na druhé místo, i když na něj přes všechny zákazy od týmu útočil Mark Webber.
Sebastiane, jak výrazně ovlivnil druhý pit stop tvoje umístění v cíli?Vettel: Hodně. Znamenalo to konec nadějí na výhru. Měl jsem velké problémy s předjetím Lewise (Hamiltona), ale je bezvýznamné teď přemýšlet o tom, co by se mohlo stát, kdyby... Už je to za námi. Samozřejmě, musím přiznat, že Ferrari bylo silné po celý víkend, takže není překvapením, že Fernando za daných okolností vyhrál.
Nebýt druhé zastávky, by bylo otázkou, jak blízko by se dokázal dostat a jak lehké nebo složité by bylo jeho útoky odrazit. Dostal jsem se na třetí pozici, ale věděl jsem, že vítězství je téměř ztraceno, protože jsem se zasekl za Lewisem. Fernando toho využil k vybudování náskoku. Škoda že pak ještě nezapršelo, uvítal bych lehký déšť, protože v prvních kolech na mokré trati jsem byl velmi rychlý.
Za jak dobré považuješ druhé místo?Vettel: No, první místo to není, Bernie (Ecclestone) řekl, že jsem hrozný smolař, takže nejsem spokojen. Na druhou stranu, s tím, že jsem druhý, a Mark (Webber) třetí, se dá žít. Udělali jsme chybu a zaplatili za ni. Také se ukázalo, že i ostatní tvrdě vyvíjejí svoje vozy, takže udržet si náskok nebude lehké.
Nebýt chyby v boxech, možná by stál na nejvyšším stupínku Vettel
Co se přesně pokazilo při druhé zastávce?Vettel: Myslím, že všichni to viděli v televizi lépe než já z kokpitu. Viděl jsem v zrcátku, že levá zadní pneumatika nebyla ještě upevněná, ale vůz již byl na zemi, takže ho museli znovu zvednout a upevnit jí. To nás stálo čas, ale pokud celou dobu pracujete na limitu, stát se to může. Vždyť i jezdec, který jede moc na hraně, občas skončí v bariéře.
Měl jsi na konci tak dobré pneumatiky, nebo se Mark Webber moc nesnažil tě předjet?Vettel: Tlačil na mě velmi tvrdě a ignoroval vše, co mu z boxové zídky přišlo do sluchátek. Pořád jel naplno. Dvě kola před cílem už byl těsně za mnou, ale pneumatiky byly již hodně opotřebované, takže jsem musel dělat všechno možné, abych ho za sebou udržel. Tyto okamžiky znovu vzbudily diskuse o atmosféře v týmu, ale to já nezměním, to se u takových akcí stává.
Zdá se, že i když Renault nakonec nesměl využít výhodu otevřeného plynu na 50 %, Red Bullu to nic neudělalo. Uspokojuje tě to před Nürburgringem?Vettel: Není to to správné slovo, ale je dobré vědět, že nás změny neovlivnily. Myslím, že všechny diskuse o foukání difuzorů jsou nesmysl. Důležité je soustředit se na závod, což jsme také udělali. Z pohledu jezdce není cítit žádná změna, možná trochu ztrácíte, ale ne nějak závratně.
Mark Webber se rozhodl ignorovat týmovou režii a až do poslední zatáčky bojoval s Vettelem
Proč jsi zůstal tak dlouho na přechodných pneumatikách?Měl jsem pohodlný náskok a chtěli jsme vidět, jak to ostatním půjde na pneumatikách do sucha. Dobrá, něco jsem tím ztratil, ale věřím, že to bylo správné rozhodnutí.
Do Německa jedeš s výrazným náskokem, možná s menším vroubkem za Velkou Británii, ale i tak jsi hodně daleko před svými soupeři...Vettel: Ten tolik zmiňovaný náskok není to, co mě zajímá - zajímá mě jen rychlé auto. Ale samozřejmě se na Nürburgring těším. Je to jedna z mých oblíbených tratí, moc se na ní těším, je tam skvělá atmosféra. Doufám, že tam všem fanouškům předvedeme skvělý výkon.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.