V Silverstone během třetího tréninku v neděli ráno pokračují jednání. Renaultu bylo řídícím orgánem F1 (Mezinárodní automobilovou federací FIA) řečeno, že již nemůžou dále využívat výhody zvýšeného výkonu z jejich foukaných difuzorů.
Před Británií se všechny týmy vyjádřily ve smyslu, že se musí pokusit zredukovat ztráty, které jim vzninkly z pozměněného mapování motorů. Tato pravidla omezila foukání horkých plynů na difuzory v případě, že jezdec nestojí nohou na plynu jen na 10 % (při 18 000 otáčkách za min).
Toto bylo později zvýšeno na 20 % s tím, že Renaultu - dodavateli motorů týmy Red Bull Racing, Lotus Renault GP a Team Lotus - bylo v pátek dodatečně povoleno zvýšit foukání horkých plynů až na 50 %, protože se ukázalo, že by menší hodnota měla vliv na spolehlivost motorů (viz včerejší článek FIA náhle mění pravidla týkající se výfuků ve prospěch Renaultu).
V sototu ráno však delegát FIA Charlie Whiting změnil své rozhodnutí, které učinil o 24 hodin dříve s tím, že Renault musí omezit foukání horkých plynů na 10%. Jeho rival Mercedes, který je dodavatelem motorů pro týmy Mercedes GP, McLaren a Force India, má povoleno využívat horké foukání (zapalování směsi, ale pouze ve 4 válcích), což jeho motory potřebují kvůli uvolňování tlaku v klikové skříni, tedy rovněž z důvodu spolehlivosti.
Proč je povoleno horké foukání Mercedesu a otevírání škrticí na 50 % v případě Renaultu nikoliv? Důvodem je to, že Renault na rozdíl od německého výrobce motorů podal doklady pro požadovanou výjimku pozdě. Charlie Whiting uvedl, že v potaz budou brány připomínky zaslané do 10 hod čtvrtečního dopoledne.
Během dnešního třetího tréninku k jednacímu stolu opět zasedli Christian Horner (šéf týmu Red Bull), Martin Whitmarsh (šéf týmu McLaren), Stefano Domenicali (šéf týmu Ferrari) a Charlie Whiting.
Na 11.30 hod FIA narychlo svolala další schůzku s technickými zástupci týmů. Po ní se nic nemění. Whitmarsh uvedl, že se dohodli na kompromisu, jeho protějšek Horner ale spokojený nebyl: "Jsme přesvědčeni o tom, že proti ostatním jsme v nevýhodě."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.