V Silverstone během třetího tréninku v neděli ráno pokračují jednání. Renaultu bylo řídícím orgánem F1 (Mezinárodní automobilovou federací FIA) řečeno, že již nemůžou dále využívat výhody zvýšeného výkonu z jejich foukaných difuzorů.
Před Británií se všechny týmy vyjádřily ve smyslu, že se musí pokusit zredukovat ztráty, které jim vzninkly z pozměněného mapování motorů. Tato pravidla omezila foukání horkých plynů na difuzory v případě, že jezdec nestojí nohou na plynu jen na 10 % (při 18 000 otáčkách za min).
Toto bylo později zvýšeno na 20 % s tím, že Renaultu - dodavateli motorů týmy Red Bull Racing, Lotus Renault GP a Team Lotus - bylo v pátek dodatečně povoleno zvýšit foukání horkých plynů až na 50 %, protože se ukázalo, že by menší hodnota měla vliv na spolehlivost motorů (viz včerejší článek FIA náhle mění pravidla týkající se výfuků ve prospěch Renaultu).
V sototu ráno však delegát FIA Charlie Whiting změnil své rozhodnutí, které učinil o 24 hodin dříve s tím, že Renault musí omezit foukání horkých plynů na 10%. Jeho rival Mercedes, který je dodavatelem motorů pro týmy Mercedes GP, McLaren a Force India, má povoleno využívat horké foukání (zapalování směsi, ale pouze ve 4 válcích), což jeho motory potřebují kvůli uvolňování tlaku v klikové skříni, tedy rovněž z důvodu spolehlivosti.
Proč je povoleno horké foukání Mercedesu a otevírání škrticí na 50 % v případě Renaultu nikoliv? Důvodem je to, že Renault na rozdíl od německého výrobce motorů podal doklady pro požadovanou výjimku pozdě. Charlie Whiting uvedl, že v potaz budou brány připomínky zaslané do 10 hod čtvrtečního dopoledne.
Během dnešního třetího tréninku k jednacímu stolu opět zasedli Christian Horner (šéf týmu Red Bull), Martin Whitmarsh (šéf týmu McLaren), Stefano Domenicali (šéf týmu Ferrari) a Charlie Whiting.
Na 11.30 hod FIA narychlo svolala další schůzku s technickými zástupci týmů. Po ní se nic nemění. Whitmarsh uvedl, že se dohodli na kompromisu, jeho protějšek Horner ale spokojený nebyl: "Jsme přesvědčeni o tom, že proti ostatním jsme v nevýhodě."
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.