Sebastian Vettel ke konci třetího tréninku zabojoval a zajel nejrychlejší čas. Během tréninku to tak ale nevypadalo.
Narozdíl od prvních dvou tréninků je na okruhu Silverstone sucho. Semafor na konci boxové uličky se v 11 hodin našeho času zbarvil zeleně a na trať se vydávají první jezdci, aby zajeli instalační kolo. Na trat vyjely oba vozy Toro Rosso, jeden ze Sauberů a Pastor Maldonado ve Williamsu.
Na trati se objevil i nováček Daniel Ricciardo ve voze HRT a hned v prvním kole vyjel mimo trať kvůli smyku. Na trati je i další Australan, Mark Webber ve voze Red Bull, na trati tedy hned zpočátku bylo celkem rušno, jelikož třetí trénink trval 60 minut, času tedy nebylo nazbyt.
Na zadní části vozu Nica Rosberga se objevily plameny, závodník však byl v boxech a mechanici oheň rychle uhasili, Němec bez potíží pokračoval v jízdě.
Od Schumacherova vozu začaly létat jiskry, dřel podlahou vozu o trať, proto také zajel do boxů. Heikki Kovalainen byl pomocí rádia upozorněn, že by během tréninku mohlo spadnout pár kapek deště.
Prvním jezdcem s měřeným časem se stal Jaime Alguersuari s časem 1:38,936 min, následovali Trulli a D'Ambrosio, kteří měli časy o cca 2 sekundy horší. Téměř hned je ale překonal Schumacher s časem 1:36,228 min. Krátce poté však předvedl parádní hodiny.
Nebe nad okruhem se zatáhlo, spadly první kapky. Kobajaši se velmi přiblížil Schumacherovu času, byl jen o 66 tisícin sekundy pomalejší. Schumacherův čas však překonal Mark Webber, 1:34,699 min.
Déšť mezitím zesílil, většina pilotů byla v boxech, Hamilton zůstal na trati, ale na suchých pneumatikách se pochopitelně trápil. Podobně na tom byl Heidfeld v Renaultu.
V polovině tréninku držel nejlepší čas stále Mark Webber, 1:34,699 min, nejhorší čas měl Jerome D'Ambrosio, 1:47,825 min, Hamilton, Vettel a Liuzzi neměli čas žádný.
Nejlepší čas zajel Jaime Alguersuari, 1:34,544 min, ihned ho ale překonal Rosberg, který zajel jedno kolo za 1:33,044 min. Na druhé místo se dostal Pérez.
Do konce zbývalo asi 23 minut a čas již měli všichni jezdci, včetně Hamiltona a Vettela. Rozdíl mezi nejlepším a nejhorším časem byl více než 11 vteřin. V čele byl Rosberg, nejhorší čas patřil Danielu Ricciardovi. Za malou chvíli však Ricciardo poskočil na 23. místo a nejhorší čas, 1:41,848, patřil Glockovi.
Alonso s časem 1:42,843 min poskočil na 1. místo, za ním bylo pořadí více méně pořád stejné. Necelých 15 minut do konce zbývalo na časomíře, když Adrian Newey a Christian Horner opustili boxovou zídku a zmizeli v paddocku. Výraz v jejich tvářích napovídal, že nejsou spokojeni. Vettel byl v tu dobu šestý, Webber až 11. Krátce nato se Horner vrátil do garáže, kde o něčem diskutoval s mechaniky a také Helmutem Markem.
S příchodem závěrečné desetiminutovky provoz na trati pořádně zhoustl, nejlepší čas zajel Pastor Maldonado, všichni se ho snažili překonat. Alonsovi se to povedlo s časem 1:31,464 min.
Jak se zdá, vše je při starém, Vettel zajel nejrychlejší čas. Necelé tři minuty svítily na časomíře, na trati bylo opravdu rušno. Kromě tří pilotů byli na trati všichni.
Trénink vyhrál Sebastian Vettel s časem 1:31,401 min, poslední Liuzzi na něj ztrácel přes 7 sekund. Výsledné časy všech pilotů si můžete prohlédnout v tabulce.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.