Sebastian Vettel ke konci třetího tréninku zabojoval a zajel nejrychlejší čas. Během tréninku to tak ale nevypadalo.
Narozdíl od prvních dvou tréninků je na okruhu Silverstone sucho. Semafor na konci boxové uličky se v 11 hodin našeho času zbarvil zeleně a na trať se vydávají první jezdci, aby zajeli instalační kolo. Na trat vyjely oba vozy Toro Rosso, jeden ze Sauberů a Pastor Maldonado ve Williamsu.
Na trati se objevil i nováček Daniel Ricciardo ve voze HRT a hned v prvním kole vyjel mimo trať kvůli smyku. Na trati je i další Australan, Mark Webber ve voze Red Bull, na trati tedy hned zpočátku bylo celkem rušno, jelikož třetí trénink trval 60 minut, času tedy nebylo nazbyt.
Na zadní části vozu Nica Rosberga se objevily plameny, závodník však byl v boxech a mechanici oheň rychle uhasili, Němec bez potíží pokračoval v jízdě.
Od Schumacherova vozu začaly létat jiskry, dřel podlahou vozu o trať, proto také zajel do boxů. Heikki Kovalainen byl pomocí rádia upozorněn, že by během tréninku mohlo spadnout pár kapek deště.
Prvním jezdcem s měřeným časem se stal Jaime Alguersuari s časem 1:38,936 min, následovali Trulli a D'Ambrosio, kteří měli časy o cca 2 sekundy horší. Téměř hned je ale překonal Schumacher s časem 1:36,228 min. Krátce poté však předvedl parádní hodiny.
Nebe nad okruhem se zatáhlo, spadly první kapky. Kobajaši se velmi přiblížil Schumacherovu času, byl jen o 66 tisícin sekundy pomalejší. Schumacherův čas však překonal Mark Webber, 1:34,699 min.
Déšť mezitím zesílil, většina pilotů byla v boxech, Hamilton zůstal na trati, ale na suchých pneumatikách se pochopitelně trápil. Podobně na tom byl Heidfeld v Renaultu.
V polovině tréninku držel nejlepší čas stále Mark Webber, 1:34,699 min, nejhorší čas měl Jerome D'Ambrosio, 1:47,825 min, Hamilton, Vettel a Liuzzi neměli čas žádný.
Nejlepší čas zajel Jaime Alguersuari, 1:34,544 min, ihned ho ale překonal Rosberg, který zajel jedno kolo za 1:33,044 min. Na druhé místo se dostal Pérez.
Do konce zbývalo asi 23 minut a čas již měli všichni jezdci, včetně Hamiltona a Vettela. Rozdíl mezi nejlepším a nejhorším časem byl více než 11 vteřin. V čele byl Rosberg, nejhorší čas patřil Danielu Ricciardovi. Za malou chvíli však Ricciardo poskočil na 23. místo a nejhorší čas, 1:41,848, patřil Glockovi.
Alonso s časem 1:42,843 min poskočil na 1. místo, za ním bylo pořadí více méně pořád stejné. Necelých 15 minut do konce zbývalo na časomíře, když Adrian Newey a Christian Horner opustili boxovou zídku a zmizeli v paddocku. Výraz v jejich tvářích napovídal, že nejsou spokojeni. Vettel byl v tu dobu šestý, Webber až 11. Krátce nato se Horner vrátil do garáže, kde o něčem diskutoval s mechaniky a také Helmutem Markem.
S příchodem závěrečné desetiminutovky provoz na trati pořádně zhoustl, nejlepší čas zajel Pastor Maldonado, všichni se ho snažili překonat. Alonsovi se to povedlo s časem 1:31,464 min.
Jak se zdá, vše je při starém, Vettel zajel nejrychlejší čas. Necelé tři minuty svítily na časomíře, na trati bylo opravdu rušno. Kromě tří pilotů byli na trati všichni.
Trénink vyhrál Sebastian Vettel s časem 1:31,401 min, poslední Liuzzi na něj ztrácel přes 7 sekund. Výsledné časy všech pilotů si můžete prohlédnout v tabulce.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.