Testovacího pilota Red Bullu Daniela Ricciarda čeká v Silverstone závodní premiéra v barvách Hispanie Racing. V pomalém voze si však s kvalifikačním limitem hlavu neláme.
Ricciardo nečekaně u HRT nahradil Naraina Karthikeyana, u jehož sponzorů vznikly potíže s platbami. Toho využil Helmut Marko, který mu dohodl působení ve španělském týmu, protože by chtěl vidět, jak se jeho svěřenec vyrovná se závodním tlakem.
Jenže vůz Hispanie není žádné terno. V Austrálii se do závodu nekvalifikoval a Colin Kolles tento týden uvedl, že mu okruh v Silverstone příliš sedět nebude.
Dělá si Daniel Ricciardo starosti s tím, že by nesplnil kvalifikační limit 107 % a do nedělní Velké ceny Británie ani nenastoupil? "Á, tak na to jsem vůbec nemyslel. Doufám, že mám na víc než je ten procentuální kvalifikační limit. Nebojím se ho, nebude to problémem," odpověděl na včerejší tiskové konferenci.
Ricciardo v kombinéze španělského týmu(foto: Hispania Racing)
"Budu poprvé v tom autě a očekávám, že se bude lišit od toho, které jsem řídil dříve. Nečekám, že bude jako Red Bull, s nimž jsem jezdil během testu mladíků v Abú Zabí.
Tonio letos odvádí dobrou práci a kvalifikoval se pokaždé, když je tedy schopen se kvalifikovat on, pak doufám, že to dokážu také. Opravdu jsem na to vůbec ani nepomyslel," dodává Ricciardo.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.