 
            Oblíbený klasický okruh v Silverstone letos prošel další velkou úpravou, závodní víkend bude navíc okořeněn změnou v pravidlech týkajících se využívání výfuků. Jaké jsou technické parametry a výzvy této historické dráhy?
Velká cena Británie načne druhou polovinu letošní sezóny Formule 1. Zmodernizovaný okruh přináší pro týmy řadu nových výzev v místě bohatém na historii - vždyť první velká cena F1 se zde jela již v roce 1950! Ta letošní bude zpestřena změnou předpisu týkající se využívání výfuků: pokud pilot nebude mít nohu na plynu, nebude možno využívat foukání k navyšování přítlaku, což postihne všechny přední týmy. Kdo na to doplatí nejvíce, na to nám odpoví až sobotní kvalifikace.
Po změně konfigurace dráhy, která byla minulý rok o 745 m prodloužena, letos došlo k další velké změně - paddock byl přesunut na rovinku před zatáčkou Abbey, proto se změnilo také číslování zatáček: bývalá první zatáčka po startu je nyní v pořadí až devátá.
Jedno kolo v Silverstone měří 5 891 m. Velká cena Británie je letos vypsána na 52 kol, její vítěz tedy v neděli 10. července 2011 bude muset ujet 306,227 km.
Pro mnohé týmy se jedná o domácí závod - většina z nich má totiž ve Velké Británii své továrny. I výrobce motorů Cosworth má své výrobní prostory v Northamptonu, který leží 16 km od okruhu. Cosworth v tamějším regionu patří k největším zaměstnavatelům. Vedle dráhy sídlí také Force India.
Mapka okruhu s vyznačením DRS zóny - o ní více zde(podklad: formula1.com)
Okruh obsahuje 18 zatáček, z toho 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Jezdí se ve směru hodinových ručiček. Okruh obsahuje řadu velmi rychlých zatáček: osm jich piloti projíždějí rychlostí převyšující 250 km/hod. V zatáčce č. 11 rychlost neklesá pod 270 km/hod, ta se jede ale naplno. Skutečnou nejrychlejší zatáčkou je hned ta první (Abbey), kde musí piloti při nájezdu do ní v rychlosti kolem 290 km/hod na chvíli sundat nohu z plynu. Pouze ve dvou zákrutách musí zpomalit pod 100 km/hod, tou nejpomalejší je Vale - 80 km/hod.
Na třech delších rovinkách monoposty přesahují rychlost 300 km/hod. Nejrychlejším místem je úsek před zatáčkou č. 15, kde by mohly dosahovat až 315 km/hod. Přesto týmy volí kvůli konfiguraci zatáček spíše střední přítlak. Důležité je správné vyvážení vozu v zatáčkách Becketts, do nichž najíždějí rychlosti přes 300 km/hod.
Nejdéle jsou vysokému bočnímu přetížení piloti vystaveni v zatáčce č. 9 - po dobu 2,5 sekundy na ně působí síla 3,7 G. To nejvyšší ale zažívají v Abbey - až 4,8 G (4 G po dobu 1,3 sec). Vůz musí vydržet boční tlak o síle 2,2 tuny. Znamená to, že vytváří přítlak 2,5násobně vyšší, než činí jeho hmotnost.
Na plný plyn se jedou dvě třetiny okruhu, mezi zatáčkami 13 a 15 s plynem na podlaze 833 m. Zajímavý je i 1,88km dlouhý (32 % délky okruhu) úsek Becketts, kde se v rychlém sledu střídá levotočivá (č. 10 - 300 km/hod při 2,2 G), pravotočivá (Maggots, 275 km/hod při 4,8 G), levotočivá (č. 12, 230 km/hod při 3,9 G), pravotočivá (č. 13 - 240 km/hod při 3,9 G) a levotočivá (Chapel, 240 km/hod při 2,2 G) zatáčka. Piloti se zde lehce dotknou brzy v zatáčce č. 12, o něco více (cca 35 %) před 13. zatáčkou. Projedou jej za 25 sekund průměrnou rychlostí 272 km/hod, rychlost neklesá pod 195 km/hod.
Alonso stíhá Rosberga minulý rok v Copse(foto: Mercedes GP)
Na brzdě piloti tráví 14 % času - z pohledu brzd a nároků na jejich chlazení se jedná o nenáročnou trať, během závodu zde dochází k jejich nízkému opotřebení, kvůli nedostatku brzdění (pouze tři místa, kde se tvrdě brzdí) se zde týmy potýkají s problémy při udržení jejich provozní teploty a dobíjení KERSu - proto Force India i Red Bull přemýšlejí, že by se ho tentokrát zcela vzdaly.
Průměrná spotřeba paliva zde loni činila 2,36 kg (u Renaultu, Williams udává 2,9 kg) paliva na kolo, letos bude zřejmě o něco málo vyšší. Deset kg paliva zpomaluje vozy o 0,4 sec na kolo.
Na strategie bude mít letos významný vliv nová boxová ulička, jejímž průjezdem je možné si zkrátit dvě pomalé zatáčky. Paul Hembery proto očekává 3 - 4 zastávky na závod.
Motory jsou zde podrobeny vysoké zátěži: hodně času tráví ve vysokých otáčkách, což se projevuje i na spotřebě. Převodovka zde má velmi lehkou práci: během 6km okruhu musí změnit rychlostní stupeň pouze 50krát.
Pirelli s sebou na víkend veze měkkou (tzv. option, žlutá barva) a tvrdou (prime, stříbrná barva) směs ze své škály pneumatik na suchou vozovku stejně jako vloni. Krom nich má přibalené samozřejmě i přechodné pneumatiky (intermediate) a pneumatiky do deště (wet). Okruh je na pneumatiky kvůli rychlým zatáčkám docela náročný, podobný jako ten v Barceloně. Žroutem gumy by měla být zatáčka Copse, která byla letos přeasfaltována.
Průjezd okruhem s Felipem Massou
Rekordní čas na nové konfiguraci zajel během loňské velké ceny Fernando Alonso na Ferrari - 1:30,874 min, kvalifikaci vyhrál Sebastian Vettel v čase 1:29,615 min. Průměrná rychlost jeho kola činila 236,65 km/hod.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.