Poslední část tréninkových klání vyhrál Sebastian Vettel, kterému sekundovaly oba vozy Ferrari a stájový kolega Webber.
Poslední část tréninkových klání je již tradičně plánována na sobotní dopoledne, ne jinak tomu je i ve Valencii, kde se odehrává závodní víkend Velké ceny Evropy.
Hned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky, vyrazilo na dráhu nezvykle mnoho pilotů a to hned 13. Úvodní rituál v podobě instalačního kola zvládli již všichni piloti krom Lewise Hamiltona,. Nejaktivnějším jezdcem, je ruský pilot Vitalij Petrov, který má za sebou kola dvě. Jakmile se Rus odebral ke svým mechanikům, Lewis Hamilton vyjel na trať.
V garážích stáje Renault se pracuje na voze Nicka Heidfelda, zatímco rezervní pilot Bruno Senna sleduje aktivitu na trati z boxové zídky. Zatímco zpočátku to vypadalo na živější průběh tréninku, tak po instalačních kolech veškerá aktivita na trati ustala.
Komorní atmosféru v boxech přerušuje až burácení motoru, které se ozývá z prostorů boxových stání slabších týmů, netrvá dlouho a na trať se vydávají Jerome D'Ambrosio a Jarno Trulli. A tak po první čtvrt hodince, stále očekáváme základní čas třetího tréninku.
Prvním pilotem, u kterého se objevuje číselná hodnota je Jarno Trulli (1:45,364), vzápětí ho překonává Alguersuari s časem 1:42,477 i Pérez, který je však pomalejší než Španěl (1:42,692). Na trati je i Kobajaši, který se s časem 1:42,530 dokázal vklínit mezi oba piloty.
Práce na voze Lotus Renault Nicka Heidfelda skončily, německý pilot vyrazil na trať a rázem je z toho nejrychlejší kolo – 1:41,902.
Pro Ferrari je černou můrou tady ve Valencii tým HRT, včera se jeden z vozů připletl v poslední zatáčce okruhu Alonsovi a dnes přišla řada i na Massu, který zůstal zablokován mezi oběma vozy Carabantova týmu. Stáj z Maranella se s tím dokázala vypořádat vcelku obstojně a Alonso zajel nejrychlejší kolo, které má hodnotu 1:39,743 a Massa 1:40,891, který je však až na třetím místě, protože jej překonal Rosbergův Mercedes (1:40,870).
Další kolo znamená zlepšení pro Ferrari pilotované brazilským pilotem, Massa je tak druhý s časem 1:40,008 a nebýt chyby při brzdění v poslední zatáčce, mohla být jeho hodnota ještě lepší.
První půlhodinka je ve znamení neaktivity u stáje Red Bull a Jensona Buttona, který se na trať vydáva hned v počátku druhé poloviny tréninku. Brita následují i oba piloti rakouské stáje. Button zajíždí čas 1:40,069 a je třetí, také Alonso zlepšuje dosavadní nejrychlejší čas (1:39,506). Buttonův McLaren se dokázal Alonsovu Ferrari nebezpečně přiblížit a to hned v následujícím kole, když se časomíra zastavila na hodnotě 1:39,529, Webbrův čas (1:39,738) stačí na průběžné třetí místo.
Vše je jinak po průjezdu Sebastiana Vettela, ten se ujal vedení časem 1:38,999. Alonso je druhý s půl sekundovou ztrátou, třetí je Button, čtvrtý Webber, pátý Massa, šestý Rosberg, sedmý Heidfeld, osmý Hamilton, devátý Schumacher a desátý Sutil.
Mark Webber se dotáhl za záda svého kolegy, když se dokázal zlepšit v dalším letmém kole (1:39:285). Zatímco Vettel si v dalším kole svou pozici upevňuje (1:38,694). Prvním pilotem, který přezul na měkkou směs, je Sergio Pérez, kterého následují ostatní, například Schumacher, který dokázal zajet čas 1:38,799 a dostal se tak na druhé místo.
Nico Rosberg se s novou sadou měkkých pneumatik dokázal vyhoupnout do čela časem 1:38,580. Zlepšit se dokázal i Sutil a Massa, který se tak dostal před Rosberga. Další kolo je velice bouřlivé, tribuny šílí, na trati je Alonsovo Ferrari a časomíra se zastavuje na hodnotě 1:37678, první místo.
Deset minut před koncem je pořadí na pomyslných stupních vítězů následující: Alonso 1:37,678, Massa 1:37,840, Rosberg 1:38,580.
Vettel se dostal do provozu přesto dokázal zajet čas 1:37,258, což je nejlepší čas dne. V závěru tréninku ho již nikdo nedokázal překonat. Kobajaši ještě zpestřil konec tréninku, když ztratil kontrolu nad svým vozem při vjezdu do pitlane.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.