Poslední část tréninkových klání vyhrál Sebastian Vettel, kterému sekundovaly oba vozy Ferrari a stájový kolega Webber.
Poslední část tréninkových klání je již tradičně plánována na sobotní dopoledne, ne jinak tomu je i ve Valencii, kde se odehrává závodní víkend Velké ceny Evropy.
Hned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky, vyrazilo na dráhu nezvykle mnoho pilotů a to hned 13. Úvodní rituál v podobě instalačního kola zvládli již všichni piloti krom Lewise Hamiltona,. Nejaktivnějším jezdcem, je ruský pilot Vitalij Petrov, který má za sebou kola dvě. Jakmile se Rus odebral ke svým mechanikům, Lewis Hamilton vyjel na trať.
V garážích stáje Renault se pracuje na voze Nicka Heidfelda, zatímco rezervní pilot Bruno Senna sleduje aktivitu na trati z boxové zídky. Zatímco zpočátku to vypadalo na živější průběh tréninku, tak po instalačních kolech veškerá aktivita na trati ustala.
Komorní atmosféru v boxech přerušuje až burácení motoru, které se ozývá z prostorů boxových stání slabších týmů, netrvá dlouho a na trať se vydávají Jerome D'Ambrosio a Jarno Trulli. A tak po první čtvrt hodince, stále očekáváme základní čas třetího tréninku.
Prvním pilotem, u kterého se objevuje číselná hodnota je Jarno Trulli (1:45,364), vzápětí ho překonává Alguersuari s časem 1:42,477 i Pérez, který je však pomalejší než Španěl (1:42,692). Na trati je i Kobajaši, který se s časem 1:42,530 dokázal vklínit mezi oba piloty.
Práce na voze Lotus Renault Nicka Heidfelda skončily, německý pilot vyrazil na trať a rázem je z toho nejrychlejší kolo – 1:41,902.
Pro Ferrari je černou můrou tady ve Valencii tým HRT, včera se jeden z vozů připletl v poslední zatáčce okruhu Alonsovi a dnes přišla řada i na Massu, který zůstal zablokován mezi oběma vozy Carabantova týmu. Stáj z Maranella se s tím dokázala vypořádat vcelku obstojně a Alonso zajel nejrychlejší kolo, které má hodnotu 1:39,743 a Massa 1:40,891, který je však až na třetím místě, protože jej překonal Rosbergův Mercedes (1:40,870).
Další kolo znamená zlepšení pro Ferrari pilotované brazilským pilotem, Massa je tak druhý s časem 1:40,008 a nebýt chyby při brzdění v poslední zatáčce, mohla být jeho hodnota ještě lepší.
První půlhodinka je ve znamení neaktivity u stáje Red Bull a Jensona Buttona, který se na trať vydáva hned v počátku druhé poloviny tréninku. Brita následují i oba piloti rakouské stáje. Button zajíždí čas 1:40,069 a je třetí, také Alonso zlepšuje dosavadní nejrychlejší čas (1:39,506). Buttonův McLaren se dokázal Alonsovu Ferrari nebezpečně přiblížit a to hned v následujícím kole, když se časomíra zastavila na hodnotě 1:39,529, Webbrův čas (1:39,738) stačí na průběžné třetí místo.
Vše je jinak po průjezdu Sebastiana Vettela, ten se ujal vedení časem 1:38,999. Alonso je druhý s půl sekundovou ztrátou, třetí je Button, čtvrtý Webber, pátý Massa, šestý Rosberg, sedmý Heidfeld, osmý Hamilton, devátý Schumacher a desátý Sutil.
Mark Webber se dotáhl za záda svého kolegy, když se dokázal zlepšit v dalším letmém kole (1:39:285). Zatímco Vettel si v dalším kole svou pozici upevňuje (1:38,694). Prvním pilotem, který přezul na měkkou směs, je Sergio Pérez, kterého následují ostatní, například Schumacher, který dokázal zajet čas 1:38,799 a dostal se tak na druhé místo.
Nico Rosberg se s novou sadou měkkých pneumatik dokázal vyhoupnout do čela časem 1:38,580. Zlepšit se dokázal i Sutil a Massa, který se tak dostal před Rosberga. Další kolo je velice bouřlivé, tribuny šílí, na trati je Alonsovo Ferrari a časomíra se zastavuje na hodnotě 1:37678, první místo.
Deset minut před koncem je pořadí na pomyslných stupních vítězů následující: Alonso 1:37,678, Massa 1:37,840, Rosberg 1:38,580.
Vettel se dostal do provozu přesto dokázal zajet čas 1:37,258, což je nejlepší čas dne. V závěru tréninku ho již nikdo nedokázal překonat. Kobajaši ještě zpestřil konec tréninku, když ztratil kontrolu nad svým vozem při vjezdu do pitlane.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.