Poslední část tréninkových klání vyhrál Sebastian Vettel, kterému sekundovaly oba vozy Ferrari a stájový kolega Webber.
Poslední část tréninkových klání je již tradičně plánována na sobotní dopoledne, ne jinak tomu je i ve Valencii, kde se odehrává závodní víkend Velké ceny Evropy.
Hned po rozsvícení zeleného světla na konci boxové uličky, vyrazilo na dráhu nezvykle mnoho pilotů a to hned 13. Úvodní rituál v podobě instalačního kola zvládli již všichni piloti krom Lewise Hamiltona,. Nejaktivnějším jezdcem, je ruský pilot Vitalij Petrov, který má za sebou kola dvě. Jakmile se Rus odebral ke svým mechanikům, Lewis Hamilton vyjel na trať.
V garážích stáje Renault se pracuje na voze Nicka Heidfelda, zatímco rezervní pilot Bruno Senna sleduje aktivitu na trati z boxové zídky. Zatímco zpočátku to vypadalo na živější průběh tréninku, tak po instalačních kolech veškerá aktivita na trati ustala.
Komorní atmosféru v boxech přerušuje až burácení motoru, které se ozývá z prostorů boxových stání slabších týmů, netrvá dlouho a na trať se vydávají Jerome D'Ambrosio a Jarno Trulli. A tak po první čtvrt hodince, stále očekáváme základní čas třetího tréninku.
Prvním pilotem, u kterého se objevuje číselná hodnota je Jarno Trulli (1:45,364), vzápětí ho překonává Alguersuari s časem 1:42,477 i Pérez, který je však pomalejší než Španěl (1:42,692). Na trati je i Kobajaši, který se s časem 1:42,530 dokázal vklínit mezi oba piloty.
Práce na voze Lotus Renault Nicka Heidfelda skončily, německý pilot vyrazil na trať a rázem je z toho nejrychlejší kolo – 1:41,902.
Pro Ferrari je černou můrou tady ve Valencii tým HRT, včera se jeden z vozů připletl v poslední zatáčce okruhu Alonsovi a dnes přišla řada i na Massu, který zůstal zablokován mezi oběma vozy Carabantova týmu. Stáj z Maranella se s tím dokázala vypořádat vcelku obstojně a Alonso zajel nejrychlejší kolo, které má hodnotu 1:39,743 a Massa 1:40,891, který je však až na třetím místě, protože jej překonal Rosbergův Mercedes (1:40,870).
Další kolo znamená zlepšení pro Ferrari pilotované brazilským pilotem, Massa je tak druhý s časem 1:40,008 a nebýt chyby při brzdění v poslední zatáčce, mohla být jeho hodnota ještě lepší.
První půlhodinka je ve znamení neaktivity u stáje Red Bull a Jensona Buttona, který se na trať vydáva hned v počátku druhé poloviny tréninku. Brita následují i oba piloti rakouské stáje. Button zajíždí čas 1:40,069 a je třetí, také Alonso zlepšuje dosavadní nejrychlejší čas (1:39,506). Buttonův McLaren se dokázal Alonsovu Ferrari nebezpečně přiblížit a to hned v následujícím kole, když se časomíra zastavila na hodnotě 1:39,529, Webbrův čas (1:39,738) stačí na průběžné třetí místo.
Vše je jinak po průjezdu Sebastiana Vettela, ten se ujal vedení časem 1:38,999. Alonso je druhý s půl sekundovou ztrátou, třetí je Button, čtvrtý Webber, pátý Massa, šestý Rosberg, sedmý Heidfeld, osmý Hamilton, devátý Schumacher a desátý Sutil.
Mark Webber se dotáhl za záda svého kolegy, když se dokázal zlepšit v dalším letmém kole (1:39:285). Zatímco Vettel si v dalším kole svou pozici upevňuje (1:38,694). Prvním pilotem, který přezul na měkkou směs, je Sergio Pérez, kterého následují ostatní, například Schumacher, který dokázal zajet čas 1:38,799 a dostal se tak na druhé místo.
Nico Rosberg se s novou sadou měkkých pneumatik dokázal vyhoupnout do čela časem 1:38,580. Zlepšit se dokázal i Sutil a Massa, který se tak dostal před Rosberga. Další kolo je velice bouřlivé, tribuny šílí, na trati je Alonsovo Ferrari a časomíra se zastavuje na hodnotě 1:37678, první místo.
Deset minut před koncem je pořadí na pomyslných stupních vítězů následující: Alonso 1:37,678, Massa 1:37,840, Rosberg 1:38,580.
Vettel se dostal do provozu přesto dokázal zajet čas 1:37,258, což je nejlepší čas dne. V závěru tréninku ho již nikdo nedokázal překonat. Kobajaši ještě zpestřil konec tréninku, když ztratil kontrolu nad svým vozem při vjezdu do pitlane.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.