Druhý trénink ve Valencii ovládlo Ferrari zásluhou Fernanda Alonsa. Nejblíže mu byl Lewis Hamilton s McLarenem, Sebastian Vettel obsadil třetí příčku.
Druhý trénink začal pod mrakem za obdobných klimatických podmínek, jako skončil ten první. Teplota vzduchu dosahovala 26 C°, asfalt 38 °C.
Dopoledne byl nejrychlejší Mark Webber, Sebastian Vettel byl o 2,5 sec za ním. Red Bull tento rozdíl vysvětlil s tím, že úřadující šampion již jezdil s mapováním pro Silverstone, tedy s minimálním vlivem výfukových plynů na vytváření přítlaku při brzdění a nájezdu do zatáček, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál.
Ve 14 hodin se na dráze jako první objevil rudý Virgin řízený D’Ambrosiem následovaný Renaultem Vitalije Petrova, Kovalainenem a Pérezem, který se zdá být po monackém karambolu již konečně v pořádku.
První laťku stanovil po třech minutách D’Ambrosio – 1:47,730 min, hned jej ale překonal Kovalainen (1:47,234). Trénink začal nabírat na obrátkách, týmy se zaměřovaly na optimalizaci nastavení pro zbytek víkendu.
Lewis Hamilton s novým předním křídlem(foto: McLaren)
Velmi brzy začali kroužit také piloti Ferrari a do čela šel Massa – 1:40,857 min. Překonal tím o 0,8 sec Heidfelda, který hlásil problémy s vibracemi, přesto pokračoval dále. Před Felipeho se vzápětí posunul jeho kolega Fernando Alonso – 1:40,492 min, oba na střední směsi pneumatik Pirelli.
Sebastian Vettel se svým prvním pokusem zařadil až za piloty Ferrari na třetí místo (1:40,946), Hamilton na McLarenu hned za něj (1:41,148), těsně minul zídku v zatáčce č. 10. Úřadující mistr světa na to ale šlapal dále a hned dalším pokusem přeskočil Alonsa – 1:40,062 min.
Brzy se začal předvádět i jeho kolega Mark Webber s druhým Red Bullem – 1:40,006; Vettel se na prvním místě udržel – 1:39,790; před Australanem byl také Alonso – 1:39,960 min.
Heikki Kovalainen si pochvaloval zlepšenou trakci, Trulliho vůz odpoledne již také fungoval. Mechanické problémy má však Jaime Alguersuari, který se na trať vůbec nedostal. O něco lépe na to m byl Di Resta, jenž s vozem po ranní havárii Hülkenberga vyjel až 10 min před koncem.
Ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová si velmi pochvalovala Kobajašiho: „Během roku vyrost v tak vyspělého pilota! Velmi efektivně se ujímá své role lídra týmu. Jsme s ním moc spokojeni, velmi dobře do týmu zapadá.“
Valencie je náročná na chlazení monopostů, proto Mercedes představil dodatečný otvor(foto: Mercedes GP)
Pastor Maldonado je po 23 min od zahájení jedním z prvních, který nasazuje měkčí směs. Spousta pilotů probržďovala své pneumatiky, několik jich vyjíždělo mimo trať v zatáčce č. 12.
Button si stěžoval na velkou přetáčivost, zejména při vyšších rychlostech. McLaren mimochodem podepsal smlouvu o zařazení do svého vývojového programu s dalším mladíkem – 13 letým Nathanem Astonem, který ve svém třetím roce vyhrál britský motokárový titul. Tým se usilovně snaží vychovat druhého Hamiltona, pod smlouvou již má holandského kluka Nicka de Vriese. „Hledáme piloty se správným přístupem, vztahem a potenciálem. Pomůžeme jim v jejich kariéře mnoha různými způsoby,“ komentoval tento krok Martin Whitmarsh.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:39,7092. Webber +0,0833. Alonso +0,2094. Massa +0,2505. Maldonado +0,5926. Heidfeld +0,8687. Petrov +1,3238. Hamilton +1,439
Po 48 min přezul na měkčí sadu Heidfeld a hned zajel o 1,5 sec rychlejší čas – 1:39,040 min - poskočil na první místo před oba Red Bully. V tu dobu začaly měkkou směs, která měla být dle Pirelli o sekundu rychlejší, zkoušet i ostatní piloti.
O 1,2 sekundy na ní zrychlil Mark Webber (1:38,531), o 1,5 sec Vettel (1:38,265) a sesadil Renault z vrcholu výsledkové listiny. Čtvrtý Rosberg držel 4. příčku na tvrdší sadě pneumatik – 1:38,981 min.
Půl hodiny před koncem konečně vystrčil drápky i McLaren. Hamiltonův nejrychlejší čas (1:38,195) ale po několika vteřinách o 11 tisícin překonal Alonso (1:38,184), v dalším kole ještě 2 desetiny ubral (1:37,968). Zdá se, že se zítra schyluje k těsné bitvě o pole-position.
Čtvrt hodiny před koncem se většina vydala na měkčí sadě pneumatik na svou poslední dlouhou jízdu, která trvala až do samotného závěru. V něm už nejrchlejší čas Alonsa nikdo nepřekonal.
Ke konci bylo patrné poškození asfaltu v zatáčce č. 20, jehož části se nacházeli na dráze i v únikové zóně. Pořadatelé mají přes noc o zábavu postaráno..
Počty kol ujetých odpoledne (vlevo) a za dnešní den celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher – 317 km/hod; 2. Rosberg – 316; 3. Massa – 316; 4. Maldonado - 315; 5. Barrichello – 315; Di Resta - 315.
Soupis všech časů dle pilotů: zde.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.