Mark Webber na Red Bullu zajel suverénně nejrychlejší čas v úvodním měřeném tréninku před Velkou cenou Evropy. Soupeři na něj ztráceli přes osm desetin sekundy.
Týmy ráno přivítala suchá trať a mračná obloha a o něco nižší teploty, než jsou ve Valencii v tuto dobu obvyklé. Během tréninku se pohybovaly kolem 25 °C, asfalt měl zpočátku pouze 28 °C, během jízd vystoupala na 36 °C.
Včera měl smůlu Williams, jehož dodávka s novinkami cestou do Valencie havarovala (pokazil se jim i chladicí kamion s masem, které kvůli horku muselo být následně zlikvidováno).
Ferrari do Valencie nepřivezlo žádnou novinku, dopoledne testovali pouze úpravu zadního zavěšení se jiným úchytem horního závěsu k těhlici (výše a blíže monopostu). Fernando Alonso s Felipem Massou se na dráze objevili poprvé až po půl hodině, nasadilo přitom pouze s dvouprvkovým přední křídlo.
Do tréninků zasáhli dva testovací piloti: Karun Chandhok usedl do Lotusu T128 Jarna Trulliho, Daniel Ricciardo testoval Toro Rosso STR6 Sebastiana Buemiho a Nico Hülkenberg Di Restovu Force Indii VJM04.
Pirelli do Valencie dovezlo střední a měkkou směs (místo původně ohlášené super-měkké). Střední je upravená, proto piloti dostali dopoledne pro testování o jednu sadu navíc.
Dvouprvkové (nahoře) a tříprvkové přední křídlo Ferrari(foto: Christophe Malbranque)
Jako první vyjel na dráhu neobvykle Sebastian Vettel s Red Bullem, za ním se vydal Hülkenberg, Alguersuari a Ricciardo. Městský okruh tradičně s přibývajícími minutami zažívá prudké zlepšení v přilnavosti, Valencie v tomto ohledu dle Pirelli tratím letošního kalendáře kraluje. Množství prachu bylo patrné na vírech za vozy (u Renaultu díky unikátním výfukům po stranách) již při výjezdu z boxů.
Lotus u Heikkiho neustále měnil přední křídla, Fin si pochvaloval lepší zpětnou vazbu z upraveného posilovače řízení. Chandhok zaznamenal nějaký problém při protáčení kol a hledání správného záběru spojky, proto v polovině tréninku musel neplánovaně do garáže. Vypadalo to na převodovku, protože nemohl používat druhý rychlostní stupeň. Předčasný konec Karunova potěšení, mechanici se rychle dali do opravy, aby vůz stihli připravit na odpoledne pro Jarna Trulliho. Znovu by se ale měl svézt opět v Silverstone.
Red Bull dle BBC již během tohoto tréninku používal mapování určené pro Silverstone, kde vstoupí v platnost omezení týkající se práce s výfukovými plyny, když nemá pilot sešlápnutý plyn. Současná mapování, jež týmy využívaly v kvalifikaci, jsou něco jako agresivní sportovní mód. Využívá však příliš mnoho paliva a dochází k velké zátěži motoru, proto se nepoužíval v nedělních závodech.
Týmy ale zneužívaly pravidel parc fermé, která říkají, že monopost musí být od začátku kvalifikace až do závodu stejný. FIA změnu mapování po kvalifikaci proto již ve Valencii zakazuje.
Heidfeld jezdil po celou dobu s foukáním i při brzdění. Renault bude podle Autosportu tím, kdo doplatí na změnu v pravidlech nejvíce.
První měřené kolo předvedl po 7 min Nico Rosberg: 2:06,412 min. Ten absolvoval mimořádně tři instalační kola za sebou. Většina pilotů si stěžovala na chabou přilnavost, Hamilton do rádia hlásil, že její úroveň "není příliš šokující."
Dalšího měřeného výkonu jsme se dočkali až po 18 min od začátku – nejprve Hülkenberg ujel kolo ujel kolo za 1:47,942, po něm Schumacher za 1:54,397 min, přitom na obou rovinkách, kde bude v závodě povoleno používat DRS, držel konstantní otáčky.
Mladší z obou Němců po třech kolech svůj čas vylepšil o více než čtyři sekundy (1:43,769), pak ale narazil do zdi při brzdění do zatáčky č. 12 a po smyku zastavil v únikové zóně. Levá strana Force Indie včetně zavěšení je poškozená.
Trosky byly po pěti minutách odklizeny, čehož využil Pastor Maldonado s Williamsem a vyhoupnul se do čela (1:43,455 min). Po 10 min jej překonávají Ricciardo (1:43,438), Schumacher (1:43,050), Heidfeld (1:42,756), Massa (1:42,530) i Alonso (1:41,683).
Marussia Virgin MVR-02 v konfiguraci pro Valencii(foto: Marussia Virgin Racing)
Pořadí v polovině tréninku: 1. Alonso 1:41,239 2. Sutil +0,767 3. Massa +0,915 4. Button +1,208 5. Heidfeld +1,271 6. Rosberg +1,490 7. Petrov +1,645 8. Schumacher +1,689 9. Hamilton +1,87410. Barrichello +1,924
Schumacherovi po 53 min ustřelila při brzdění do zatáčky č. 10 na mostě záď, díky široké únikové zóně v tomto místě svůj vůz srovnal a bez problémů pokračoval dále.
Krátce na to se na průběžné první místo posunul Webber na Red Bullu, když zajel na střední směsi o 0,8 sec rychlejší kolo než druhý Alonso.
Hamilton testoval aerodynamické novinky (patrné bylo zejména nové přední a zadní křídlo) McLarenu, čas si drobně vylepšil (1:41,834 min) a posunul se na 6. příčku před svého kolegu Buttona, za Red Bull se však posouvá Petrov s Renaultem (1:41,227 min) – o 0,012 sec před Alonsa, který sice zaznamenal rekord v prvním sektoru, celkový čas ale nezlepšil.
Hamilton po nasazení dalších novinek opět zrychlil (1:41,510 min) a posunul se na čtvrté místo za Alonsa.
Ke konci se většina zaměřila na jízdy s větším množstvím paliva. Půl minuty před ještě stihl dostat smyk Timo Glock, vše se naštěstí obešlo bez nárazu. Z nejrychlejšího času se nakonec těšil Mark Webber, který nejbližším rivalům nadělil více než 0,8 sec. Nejvíce (přes půl sekundy) získával ve velmi rychlém posledním sektoru.
Počty ujetých kol v 1. tréninku
Přehled maximálních rychlostí: 1. Maldonado - 317 km/hod; 2. Rosberg - 317; 3. Schumacher - 317; 4. Massa - 316; 5. Sutil - 315; 6. Heidfeld - 315.
Soupis všech časů dle jednotlivých pilotů: pdf.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.