Sebastian Vettel vysvětluje, proč nová pravidla týkající se mapování motorů a výfuků nebudou mít na Red Bull větší negativní dopad než na ostatní soupeře. Konkurenceschopnost vozu RB7 mu dodává důvěru v to, že uspějí i tento víkend ve Valencii.
"Myslím, že to je něco, s čím si hráli všichni, obzvlášť letos. Způsobuje to rozdíl [ve výkonnosti], ale nemyslím si, že nám to dává více než ostatním. Je to stejné pro všechny z nás, pro všechny týmy," soudí Vettel.
"Nemyslím si, že by [můj tým] přede mnou něco schovával, nemáme žádné tajemství. Loni byly některé věci podobné, když si lidé mysleli, že mám v autě nějakou páčku - nakonec se ukázalo, že to tak není. Z toho, co vím, vás mohu ujistit, že se od soboty do neděle nic zvláštního nestane.
Mohu pouze posoudit to, co děláme my. Někdy jsme měli dobré soboty, ale v neděle jsme se trápili. V závodech to šlo někdy jako másle, když jsme měli velmi dobrou závodní rychlost, jindy jsme prožili závody, po kterých jsme se shodli na tom, že naše závodní rychlost nesplňovala naše představy, takže výkon při zpětném pohledu nebyl dostatečný."
Sebastian Vettel s Red Bullem RB7 v Kanadě(foto: Red Bull Racing)
"Myslím, že na každý závod musíte pohlížet zvlášť. Kanada byla ovlivněna počasím. V Monaku jsme měli zpočátku velmi dobrou závodní rychlost, ale ta skutečná se kvůli velmi rozmanitým strategiím velmi těžko hodnotí.
Zatím jsme měli velmi konkurenceschopné auto v kvalifikacích a závodech všude, proto si celkem věříme i zde. Kanada nám opravdu neměla moc sedět, přesto jsme měli velmi dobrý den a auto jsme dostali do čela. Uvidíme tedy, jak nám to zde půjde," dodává pilot Red Bullu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.