Williams chce po VC Kanady, kde získal body, pokračovat tímto tempem a bodovat i nadále. Proto přiveze do Valencie další úpravy difuzoru.
Tak špatný začátek sezony jako letos ve Williamsu nepamatují, proto byli všichni členové týmu rádi, když si Williams z Monaka a Kanady odvezl body. Trvalo to však dlouho a vůz FW33 musel projít řadou úprav. Podle Williamsu je potřeba vylepšovat dál, proto další úpravy přijdou už ve Valencii.
"Pro Valencii je typická nízká úroveň přilnavosti, je to městský okruh, takže nějakou chvíli trvá, než se vyjede ideální stopa. Vozy se zde nastavují na pomalé zatáčky, i když je zde také fantastický rychlý úsek ve třetím sektoru trati. Do Valencie vezeme další úpravy difuzoru a chceme mít oba vozy na bodech," říká Sam Michael, technický ředitel týmu.
A jak se do Valencie těší jezdci Williamsu? "Valencie je pro mě důležité místo, vyhrál jsem zde v roce 2009. Bylo to tehdy mé první vítězství v sezoně. Také to byla stá výhra brazilského pilota ve Velké ceně, takže je to opravdu velmi speciální. Je to dlouhý okruh, na kterém musí mít vůz hodně trakce. Miluji tu trať," říká Barichello.
Na Valencii má Rubens Barrichello příjemné vzpomínky
A co Pastor Maldonado, který zde loni v závodě GP2 dokázal vyhrát? "Poprvé jsem zde jel v roce 2008 ve voze Dodge Viper Coupé GT3. Dojel jsem druhý. Potom jsem zde dojel druhý i v roce 2009 v GP2 a loňský závod jsem vyhrál.
Trať je velmi podobná Montrealu, má dlouhé rovinky, pomalé zatáčky a zdi velmi blízko u trati. Nejraději mám poslední část okruhu, poslední zatáčku, kde brzdíte akorát před vjezdem do boxů. Myslím, že zde bude hodně fanoušků z Venezuely, takže to bude skvělý víkend."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.