Sebastiana Vettel popisuje okruh ve Valencii. Monopost RB7 na tom s výkonností podle něj bude i tentokrát dobře.
Vettel v letošním šampionátu vede o 60 bodů před druhým Jensonem Buttonem. Vyhrál zatím pět ze sedmi velkých cen, o to šesté přišel v Kanadě po vlastní chybě až v posledním kole. Přesto si před Valencii věří a doufá, že naváže na vítěznou šňůru z předchozích závodů.
"Atmosféra kolem přístavu ve Valencii je podobná Monaku - krom toho, že je paddock rozlehlejší a garáže jsou větší. Jedná se o městský okruh, ale průměrná rychlost (kolem 200 km/hod) je extrémně vysoká, takže je obtížný," uvádí pilot Red Bullu v oficiálním prohlášení týmu.
"Obecně potřebujete větší sklon křídel kvůli zatáčkám a kvůli dlouhým rovinkám menší, takže musíte nalézt kompromis. Nejsou tam žádné únikové zóny, nesmíte proto dělat chyby - drobný smyk a končíte ve zdi," pokračuje.
Zopakuje Vettel ve Valencii loňské vítězství?(foto: Red Bull Racing)
"Předjíždění je náročné, jedinou reálnou možnost představuje zatáčka č. 12. Minulý rok jsme zde odjeli dobrý závod a naše auto by zde mělo být dobré. Těším se na to," dodává Vettel. Předjíždění by krom pneumatik Pirelli měly usnadnit dvě DRS zóny, které FIA hodlá ve Valencii nasadit podobně jako v Kanadě.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.