Di Resta po Kanadě tvrdě kritizuje komisaře

Force India
Force India, foto: Sahara Force India
PH 16. června 2011 08:25
Sdílej:

Paul di Resta se obul do komisařů za svou penalizaci, kterou označil za "směšnou." Potrestán byl také jeho kolega Adrian Sutil, který však volil mírnější slova.

Pilot Force Indie se dostal ve 42. kole do kontaktu s Renaultem Nicka Heidfelda v poslední šikaně během předjížděcího manévru. Z opakovaných závěrů je patrné, že byl na úrovni Heidfelda, který ostře zatočil a nenechal mu žádné místo.

"Nebylo to ani přísné, bylo to směšné. Měl jsem šanci na předjetí Heidfelda už o kolo dříve, ale rozhodl jsem se počkat," cituje Di Restu BBC.

"Při druhém pokusu jsem se dostal vedle něj. Ale s tím, jak brzdil a o co se snažil, by nikdy tu šikanu neprojel. Přitom mi urazil přední křídlo. Musel jsem tedy zastavit pro jeho výměnu a dostal jsem ještě penalizaci v podobě průjezdu boxy, což mi přišlo dost přísné.

Nevidím na tom žádnou chybu z mé strany. Dostal se přede mě, já jsem tu zatáčku zvládl, on ne. Jediná věc, ke které došlo, bylo ulomení bočnice mého předního křídla, proto jsem si na něj nestěžoval."

Skotský mladík po týmu chce, aby se na incident podíval a zaslal FIA stížnost za nespravedlivý trest, který komisaři, jímž tentokrát pomáhal Emerson Fittipaldi, označili za kolizi, které mohl zabránit.

"Tentokrát si rozhodně myslím, že jsem si průjezd boxovou uličkou nezasloužil, stálo to hodně času. Určitě by se to mělo prošetřit," dodává Di Resta.

Těsně před kontaktem Di Resty s Heidfeldem

Komisaři v posledních dvou závodech nepředvádějí dvakrát konzistentní rozhodnut, velmi přísní byli i v Monaku na Lewise Hamiltona, zatímco tentokrát podobné momenty přešli správně bez potrestání (například kontakt Buttona s Alonsem).

Na jejich rozhodování si stěžoval i Adrian Sutil, který si v Kanadě vysloužil podobný trest jako jeho skotský kolega. Penalizaci si musel odpykat za předjetí Rosberga pod žlutými vlajkami. Jak k tomu došlo?

"Dotkl jsem se Rosbergovy zadní pneumatiky při jízdě za safety carem po Alonsově nehodě," přiznává Sutil. "Vettel natolik zbrzdil celé pole, že jsem musel téměř zastavit. Poškodil jsem si tím přední křídlo, ale auto se zdálo být v pořádku a má rychlost byla dobrá."

"Rosberg zpomalil na rovince, protože si myslel, že dostal defekt, překvapilo mě to. Neměl jsem šanci zareagovat jinak. Myslím, že jsem měl trochu smůlu," vysvětluje Sutil pozadí incidentu, za který byl potrestán. Ze Velké ceny Kanady musel později po nárazu do zdi odstoupit.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.