Paul di Resta se obul do komisařů za svou penalizaci, kterou označil za "směšnou." Potrestán byl také jeho kolega Adrian Sutil, který však volil mírnější slova.
Pilot Force Indie se dostal ve 42. kole do kontaktu s Renaultem Nicka Heidfelda v poslední šikaně během předjížděcího manévru. Z opakovaných závěrů je patrné, že byl na úrovni Heidfelda, který ostře zatočil a nenechal mu žádné místo.
"Nebylo to ani přísné, bylo to směšné. Měl jsem šanci na předjetí Heidfelda už o kolo dříve, ale rozhodl jsem se počkat," cituje Di Restu BBC.
"Při druhém pokusu jsem se dostal vedle něj. Ale s tím, jak brzdil a o co se snažil, by nikdy tu šikanu neprojel. Přitom mi urazil přední křídlo. Musel jsem tedy zastavit pro jeho výměnu a dostal jsem ještě penalizaci v podobě průjezdu boxy, což mi přišlo dost přísné.
Nevidím na tom žádnou chybu z mé strany. Dostal se přede mě, já jsem tu zatáčku zvládl, on ne. Jediná věc, ke které došlo, bylo ulomení bočnice mého předního křídla, proto jsem si na něj nestěžoval."
Skotský mladík po týmu chce, aby se na incident podíval a zaslal FIA stížnost za nespravedlivý trest, který komisaři, jímž tentokrát pomáhal Emerson Fittipaldi, označili za kolizi, které mohl zabránit.
"Tentokrát si rozhodně myslím, že jsem si průjezd boxovou uličkou nezasloužil, stálo to hodně času. Určitě by se to mělo prošetřit," dodává Di Resta.
Těsně před kontaktem Di Resty s Heidfeldem
Komisaři v posledních dvou závodech nepředvádějí dvakrát konzistentní rozhodnut, velmi přísní byli i v Monaku na Lewise Hamiltona, zatímco tentokrát podobné momenty přešli správně bez potrestání (například kontakt Buttona s Alonsem).
Na jejich rozhodování si stěžoval i Adrian Sutil, který si v Kanadě vysloužil podobný trest jako jeho skotský kolega. Penalizaci si musel odpykat za předjetí Rosberga pod žlutými vlajkami. Jak k tomu došlo?
"Dotkl jsem se Rosbergovy zadní pneumatiky při jízdě za safety carem po Alonsově nehodě," přiznává Sutil. "Vettel natolik zbrzdil celé pole, že jsem musel téměř zastavit. Poškodil jsem si tím přední křídlo, ale auto se zdálo být v pořádku a má rychlost byla dobrá."
"Rosberg zpomalil na rovince, protože si myslel, že dostal defekt, překvapilo mě to. Neměl jsem šanci zareagovat jinak. Myslím, že jsem měl trochu smůlu," vysvětluje Sutil pozadí incidentu, za který byl potrestán. Ze Velké ceny Kanady musel později po nárazu do zdi odstoupit.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.