Paul di Resta se obul do komisařů za svou penalizaci, kterou označil za "směšnou." Potrestán byl také jeho kolega Adrian Sutil, který však volil mírnější slova.
Pilot Force Indie se dostal ve 42. kole do kontaktu s Renaultem Nicka Heidfelda v poslední šikaně během předjížděcího manévru. Z opakovaných závěrů je patrné, že byl na úrovni Heidfelda, který ostře zatočil a nenechal mu žádné místo.
"Nebylo to ani přísné, bylo to směšné. Měl jsem šanci na předjetí Heidfelda už o kolo dříve, ale rozhodl jsem se počkat," cituje Di Restu BBC.
"Při druhém pokusu jsem se dostal vedle něj. Ale s tím, jak brzdil a o co se snažil, by nikdy tu šikanu neprojel. Přitom mi urazil přední křídlo. Musel jsem tedy zastavit pro jeho výměnu a dostal jsem ještě penalizaci v podobě průjezdu boxy, což mi přišlo dost přísné.
Nevidím na tom žádnou chybu z mé strany. Dostal se přede mě, já jsem tu zatáčku zvládl, on ne. Jediná věc, ke které došlo, bylo ulomení bočnice mého předního křídla, proto jsem si na něj nestěžoval."
Skotský mladík po týmu chce, aby se na incident podíval a zaslal FIA stížnost za nespravedlivý trest, který komisaři, jímž tentokrát pomáhal Emerson Fittipaldi, označili za kolizi, které mohl zabránit.
"Tentokrát si rozhodně myslím, že jsem si průjezd boxovou uličkou nezasloužil, stálo to hodně času. Určitě by se to mělo prošetřit," dodává Di Resta.
Těsně před kontaktem Di Resty s Heidfeldem
Komisaři v posledních dvou závodech nepředvádějí dvakrát konzistentní rozhodnut, velmi přísní byli i v Monaku na Lewise Hamiltona, zatímco tentokrát podobné momenty přešli správně bez potrestání (například kontakt Buttona s Alonsem).
Na jejich rozhodování si stěžoval i Adrian Sutil, který si v Kanadě vysloužil podobný trest jako jeho skotský kolega. Penalizaci si musel odpykat za předjetí Rosberga pod žlutými vlajkami. Jak k tomu došlo?
"Dotkl jsem se Rosbergovy zadní pneumatiky při jízdě za safety carem po Alonsově nehodě," přiznává Sutil. "Vettel natolik zbrzdil celé pole, že jsem musel téměř zastavit. Poškodil jsem si tím přední křídlo, ale auto se zdálo být v pořádku a má rychlost byla dobrá."
"Rosberg zpomalil na rovince, protože si myslel, že dostal defekt, překvapilo mě to. Neměl jsem šanci zareagovat jinak. Myslím, že jsem měl trochu smůlu," vysvětluje Sutil pozadí incidentu, za který byl potrestán. Ze Velké ceny Kanady musel později po nárazu do zdi odstoupit.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.