Sebastien Vettel nesouhlasí s těmi, kteří tvrdí, že omezení foukaných difuzorů, které má začít platit od VC Velké Británie, poškodí nejvíce Red Bull.
Plán omezit využívání plynů foukaných na difuzory, který teď potvrdila také FIA, dovoluje pouze 10% využívání ve srovnání s aktuálním efektem foukaných difuzorů. S tímto systémem přišel jako první Red Bull v roce 2010. Princip je jednoduchý, horké plyny vycházející z výfuků monopostů jsou směřovány na difuzor, který je pro přítlak vozu asi nejdůležitější.
Nicméně FIA je proti tomu, aby týmy využívaly plyny k vytvoření přítlaku také v případě, že jezdec nestojí na plynu a například brzdí. Hodně lidí věří, že zákaz tohoto vynálezu nejvíce postihne Red Bull. Úradující mistr světa má však jiný názor.
"Pokud to vstoupí v platnost, tak to postihne všechny. Když se podívám na koncept našeho auta, tak bychom na tom nebyli špatně i přes tento zákaz. Myslím, že jsou tu i jiní, kteří ztratí více než my. Například Renault a Mercedes jsou týmy, které se absolutně spoléhají na tuto techniku."
"Určitě to postihne každého, protože na to všichni spoléháme. Dělá nás to rychlejšími a všechny nás ta změna zpomalí. Ale myslím si, že v porovnání s ostatními nebudeme v nevýhodě," říká Sebastian.
"Samozřejmě to změní rychlost, jakou můžete najíždět do zatáček a také rychlost v zatáčkách. Tedy veškerou rychlost, při které nemáte nohu na plynu. Všichni jsme byli zvyklí řídit taková auta, jaká byla vloni. Pokud nastane ta změna, tak se na ní budeme muset rychle adaptovat. To se změní."
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.