Sebastien Vettel nesouhlasí s těmi, kteří tvrdí, že omezení foukaných difuzorů, které má začít platit od VC Velké Británie, poškodí nejvíce Red Bull.
Plán omezit využívání plynů foukaných na difuzory, který teď potvrdila také FIA, dovoluje pouze 10% využívání ve srovnání s aktuálním efektem foukaných difuzorů. S tímto systémem přišel jako první Red Bull v roce 2010. Princip je jednoduchý, horké plyny vycházející z výfuků monopostů jsou směřovány na difuzor, který je pro přítlak vozu asi nejdůležitější.
Nicméně FIA je proti tomu, aby týmy využívaly plyny k vytvoření přítlaku také v případě, že jezdec nestojí na plynu a například brzdí. Hodně lidí věří, že zákaz tohoto vynálezu nejvíce postihne Red Bull. Úradující mistr světa má však jiný názor.
"Pokud to vstoupí v platnost, tak to postihne všechny. Když se podívám na koncept našeho auta, tak bychom na tom nebyli špatně i přes tento zákaz. Myslím, že jsou tu i jiní, kteří ztratí více než my. Například Renault a Mercedes jsou týmy, které se absolutně spoléhají na tuto techniku."
"Určitě to postihne každého, protože na to všichni spoléháme. Dělá nás to rychlejšími a všechny nás ta změna zpomalí. Ale myslím si, že v porovnání s ostatními nebudeme v nevýhodě," říká Sebastian.
"Samozřejmě to změní rychlost, jakou můžete najíždět do zatáček a také rychlost v zatáčkách. Tedy veškerou rychlost, při které nemáte nohu na plynu. Všichni jsme byli zvyklí řídit taková auta, jaká byla vloni. Pokud nastane ta změna, tak se na ní budeme muset rychle adaptovat. To se změní."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.