Překvapení ze strany Kena Blocka. Na základě pozvánky od dodavatele pneumatik do F1, společnosti Pirelli, si Američan v srpnu vyzkouší monopost F1.
Americký showman se objevil na včerejší propršené Grand Prix v Kanadě. Mohl si tak na vlastní kůži zažít atmosféru celé akce a ještě dostal od společnosti Pirelli zajímavý dárek. V srpnu se bude moci posadit za volant monopostu F1. "Absolutně jsem nepočítal s tím, že by něco takového mohlo být možné. Pirelli přišlo s tím nápadem, že uděláme něco odlišného a jedinečného. Pro mě je to sen," řekl Ken pro Autosport.
Ještě předtím, než Ken do monopostu usedne na okruhu v italské Monze, bude se muset připravit na simulátoru Toyoty. "Nemám žádné zkušenosti, bude to pro mě velký úkol. Na simulátoru v Německu strávím dva dny, abych si zvykl na řízení a také za účelem poznání trati."
Ken Block
To by ovšem nebyl Ken Blok, kdyby při této příležitosti nenaplánoval něco také se svým rallyovým autem. "Přemýšlíme nad nějakými kreativními nápady, jak poznat trať. Možná dovezeme WRCčko, o dva týdny později se jede v Německu. Bude to velká zábava."
Jestli však bude monopost F1 hrát nějakou roli v dalším videu zvaném Gymkhana, není momentálně jasné. "Uvidíme, zda-li s tím něco zkusíme. Je to přece jen trochu drahé auto, ale na několik mých otázek jsem dostal několik zajímavých odpovědí. Musíme se podívat, co bude možné."
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.