Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone tvrdí, že jeho úsilí o návrat Bahrajnu do letošního kalendáře nemá nic společného s penězi.
FIA o osudu Velké ceny Bahrajnu rozhodne na svém dnešním zasedání. Původně měla verdikt vynést již před měsícem, jeho vynesení však bylo odloženo.
Bernie Ecclestone podporuje uskutečnění závodu na Středním východě ještě letos. Několikrát vyjádřil naději, že tam týmy zavítají, byť by to mělo znamenat prodloužení sezóny a přesunutí Velké ceny Indie na 11. prosince 2011. Týmy by se tam podle něj letos dokonce rády vrátily (viz tento článek).
Na rozhodování podle něj nemá žádný vliv finanční hledisko, byť s neuskutečněním Velké ceny Bahrajnu souvisí ztráta ve výši 40 mil. dolarů (kolem 680 mil. Kč). "Vůbec to nemá nic společného s penězi. Nic, v žádné podobě či formě," řekl dnes pro Reuters Television v Barceloně, kde zasedá Světová rada motosportu FIA.
"Týká se to lidí. Abych byl upřímný, tak nevím, jestli by se lidé obávali o svou bezpečnost, pokud by tam měli jet, nebo jsou znepokojeni tím, co se tam v poslední době událo. To, co se stalo v celé té oblasti, ve všech těch zemích, není dobré k ničemu, takže budeme muset počkat a uvidíme," dodal Ecclestone.
S návratem do Bahrajnu nesouhlasí ale týmy kvůli vysokým nárokům na lidské zdroje, ani bývalý prezident FIA Max Mosley k tomu uvedl: "F1 by se letos do Bahrajnu vrátila jen přes mou mrtvolu!"
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.