Světová rada motosportu FIA dnes rozhodne, zda Formule 1 ještě letos zavítá do Bahrajnu. Tamější výjimečný stav byl předevčírem odvolán, spustila se tím ale vlna dalších protestů.
Mark Webber se jako první z pilotů otevřeně vyjádřil proti tomu, aby se v této zemi jela ještě letos velká cena. Na svém Twitteru napsal: "Když je lidem v zemi ubližováno, problémy jsou důležitější než sport. Doufejme, že bude učiněno správné rozhodnutí."
Situace v Bahrajnu po odvolání výjimečného stavu krátce před zasedáním FIA však stále není ideální. Viceprezident Bahrajnského centra lidských práv Nabeel Rajab pro Al-Jazeeru řekl: "Myslím, že v nadcházejících dnech uvidíme více protestů. Výjimečný stav byl zrušen spíše kvůli tomu, aby přilákal Formuli 1... což ukáže, zda se situace v Bahrajnu vrátila k normálu či nikoliv." Dle aktuálních zpráv z Bahrajnu je jasně vidět, že věci v pořádku ještě nejsou.
Mezinárodní organizace Human Rights Watch, sledující dodržování lidských práv ve světě, napsala Světové automobilové federaci ohledně pořádání závodu v Bahrajnu na sklonku minulého týdne dopis, v němž mimo jiné píše: "Vážně se zabýváme otázkou, zda se může úspěšný podnik Formule 1 konat v prostředí vyznačujícím se krutou oficiální kampaní mstící se těm, kteří se účastnili či jinak podporovali prodemokratické protesty. Ty vládní činitelé od premiéra po veškeré podřízené bez důkazů označili za protistátní převrat podněcovaný Íránem."
Dle agentury Reuters bylo navíc vyhozeno 28 lidí ze 108 státních zaměstnanců Bahrajnského mezinárodního okruhu. Všichni byli zadrženi a napadeni, 5 z nich zůstává stále ve vazbě - včetně finančního ředitele Jaafara Almansoora.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.