Světová rada motosportu FIA dnes rozhodne, zda Formule 1 ještě letos zavítá do Bahrajnu. Tamější výjimečný stav byl předevčírem odvolán, spustila se tím ale vlna dalších protestů.
Mark Webber se jako první z pilotů otevřeně vyjádřil proti tomu, aby se v této zemi jela ještě letos velká cena. Na svém Twitteru napsal: "Když je lidem v zemi ubližováno, problémy jsou důležitější než sport. Doufejme, že bude učiněno správné rozhodnutí."
Situace v Bahrajnu po odvolání výjimečného stavu krátce před zasedáním FIA však stále není ideální. Viceprezident Bahrajnského centra lidských práv Nabeel Rajab pro Al-Jazeeru řekl: "Myslím, že v nadcházejících dnech uvidíme více protestů. Výjimečný stav byl zrušen spíše kvůli tomu, aby přilákal Formuli 1... což ukáže, zda se situace v Bahrajnu vrátila k normálu či nikoliv." Dle aktuálních zpráv z Bahrajnu je jasně vidět, že věci v pořádku ještě nejsou.
Mezinárodní organizace Human Rights Watch, sledující dodržování lidských práv ve světě, napsala Světové automobilové federaci ohledně pořádání závodu v Bahrajnu na sklonku minulého týdne dopis, v němž mimo jiné píše: "Vážně se zabýváme otázkou, zda se může úspěšný podnik Formule 1 konat v prostředí vyznačujícím se krutou oficiální kampaní mstící se těm, kteří se účastnili či jinak podporovali prodemokratické protesty. Ty vládní činitelé od premiéra po veškeré podřízené bez důkazů označili za protistátní převrat podněcovaný Íránem."
Dle agentury Reuters bylo navíc vyhozeno 28 lidí ze 108 státních zaměstnanců Bahrajnského mezinárodního okruhu. Všichni byli zadrženi a napadeni, 5 z nich zůstává stále ve vazbě - včetně finančního ředitele Jaafara Almansoora.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.