Světová rada motosportu FIA dnes rozhodne, zda Formule 1 ještě letos zavítá do Bahrajnu. Tamější výjimečný stav byl předevčírem odvolán, spustila se tím ale vlna dalších protestů.
Mark Webber se jako první z pilotů otevřeně vyjádřil proti tomu, aby se v této zemi jela ještě letos velká cena. Na svém Twitteru napsal: "Když je lidem v zemi ubližováno, problémy jsou důležitější než sport. Doufejme, že bude učiněno správné rozhodnutí."
Situace v Bahrajnu po odvolání výjimečného stavu krátce před zasedáním FIA však stále není ideální. Viceprezident Bahrajnského centra lidských práv Nabeel Rajab pro Al-Jazeeru řekl: "Myslím, že v nadcházejících dnech uvidíme více protestů. Výjimečný stav byl zrušen spíše kvůli tomu, aby přilákal Formuli 1... což ukáže, zda se situace v Bahrajnu vrátila k normálu či nikoliv." Dle aktuálních zpráv z Bahrajnu je jasně vidět, že věci v pořádku ještě nejsou.
Mezinárodní organizace Human Rights Watch, sledující dodržování lidských práv ve světě, napsala Světové automobilové federaci ohledně pořádání závodu v Bahrajnu na sklonku minulého týdne dopis, v němž mimo jiné píše: "Vážně se zabýváme otázkou, zda se může úspěšný podnik Formule 1 konat v prostředí vyznačujícím se krutou oficiální kampaní mstící se těm, kteří se účastnili či jinak podporovali prodemokratické protesty. Ty vládní činitelé od premiéra po veškeré podřízené bez důkazů označili za protistátní převrat podněcovaný Íránem."
Dle agentury Reuters bylo navíc vyhozeno 28 lidí ze 108 státních zaměstnanců Bahrajnského mezinárodního okruhu. Všichni byli zadrženi a napadeni, 5 z nich zůstává stále ve vazbě - včetně finančního ředitele Jaafara Almansoora.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.