Světová rada motosportu FIA dnes rozhodne, zda Formule 1 ještě letos zavítá do Bahrajnu. Tamější výjimečný stav byl předevčírem odvolán, spustila se tím ale vlna dalších protestů.
Mark Webber se jako první z pilotů otevřeně vyjádřil proti tomu, aby se v této zemi jela ještě letos velká cena. Na svém Twitteru napsal: "Když je lidem v zemi ubližováno, problémy jsou důležitější než sport. Doufejme, že bude učiněno správné rozhodnutí."
Situace v Bahrajnu po odvolání výjimečného stavu krátce před zasedáním FIA však stále není ideální. Viceprezident Bahrajnského centra lidských práv Nabeel Rajab pro Al-Jazeeru řekl: "Myslím, že v nadcházejících dnech uvidíme více protestů. Výjimečný stav byl zrušen spíše kvůli tomu, aby přilákal Formuli 1... což ukáže, zda se situace v Bahrajnu vrátila k normálu či nikoliv." Dle aktuálních zpráv z Bahrajnu je jasně vidět, že věci v pořádku ještě nejsou.
Mezinárodní organizace Human Rights Watch, sledující dodržování lidských práv ve světě, napsala Světové automobilové federaci ohledně pořádání závodu v Bahrajnu na sklonku minulého týdne dopis, v němž mimo jiné píše: "Vážně se zabýváme otázkou, zda se může úspěšný podnik Formule 1 konat v prostředí vyznačujícím se krutou oficiální kampaní mstící se těm, kteří se účastnili či jinak podporovali prodemokratické protesty. Ty vládní činitelé od premiéra po veškeré podřízené bez důkazů označili za protistátní převrat podněcovaný Íránem."
Dle agentury Reuters bylo navíc vyhozeno 28 lidí ze 108 státních zaměstnanců Bahrajnského mezinárodního okruhu. Všichni byli zadrženi a napadeni, 5 z nich zůstává stále ve vazbě - včetně finančního ředitele Jaafara Almansoora.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.