Velká cena Bahrajnu, která měla být úvodním závodem této sezóny, byla kvůli nepokojům v zemi nečekaně zrušena. Přestože si Bernie Ecclestone uvědomuje problémy týmů spjaté s pozdním náhradním termínem, jeho naděje na slušný zisk umírá poslední.
„Oni jsou spokojení,“ řekl Ecclestone pro Autosport. „Jediným opravdovým problémem je datum závodu... Problém je to pro týmy a pro lidi, kteří pro ně pracují. Budou si muset se svými zaměstnanci promluvit, aby zjistili, jaký je jejich pohled na věc.“
V otázce bezpečnosti návratu do Bahrajnu byl Ecclestone ale mnohem zdrženlivější: „Nevím, nemám ponětí. V pátek to může být bezpečné a v neděli... prostě nemám ponětí.“
Dále také potvrdil, že 3. červena je opravdu posledním termínem pro rozhodnutí o budoucnosti Velké ceny Bahrajnu. „Musíme učinit rozhodnutí, protože týmy chtějí vědět, co se děje,“ dodal Ecclestone.
Na závěr uvedl také možnost přesunu GP Indie na prosinec, právě kvůli nalezený vhodného data pro závod v Bahrajnu. A jaký je pohled šéfů týmů? O tom, co jsi o dané situaci myslí šéf Mercedesu Ross Brawn, jsme vás informovali zde.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.