Fernando Alonso potvrzuje svůj talent i to, že městský okruh v Monaku mnohem více vyhovuje jeho vozu Ferrari. Odpoledne ve druhém tréninku zajel o desetinu sekundy rychlejší čas než druhý Lewis Hamilton na McLarenu.
Odpolední trénink začal za slunečného počasí, kdy teplota vzduchu a tratě dosahovala 26 °C, respektive 45 °C. Zpočátku v garáži dlouho zůstávali Liuzzi se Schumacherem, na jehož voze po ranní nehodě mechanici Mercedesu usilovně pracovali - do dění se zapojil se 25min zpožděním.
Jako první se na dráze objevily oba vozy Virginů následované Alguersuarim, s jehož vozem dopoledne jezdil Ricciardo, a Petrovem s Trullim. Zpočátku jezdili všichni na tvrdší směsi a na konci druhého tréninku si konečně vyzkoušeli superměkkou směs pneumatik Pirelli.
Asfalt je v Monaku mnohem jemnější než v Turecku či Barceloně, proto ráno mohli bez problémů ujet 20 - 30 kol na jedné sadě měkkých pneumatik bez poklesu výkonu - jako za éry Bridgestonu. Je ale otázka, kolik toho vydrží superměkká směs.
Button v šikaně za tunelem(© Vodafone McLaren Mercedes)
Piloti McLarenu byli se svými výkony po ranním tréninku spokojeni, dle jejich vyjádření šlo hlavně o to dostat se do rytmu na úzké trati plné zatáček. Tým nedělal žádné větší zásahy do svých vozů po závodu v Barceloně, kde se oba Hamilton s Buttonem radovali společně na pódiu, pouze specifické úpravy kvůli požadavkům tohoto okruhu.
Pouze Jenson si stěžoval na problém s KERSem a připomněl, že by mohl být velmi důležitou zbraní na okruhu, kde se nedá moc předjíždět. McLaren si také pochvaloval "zajímavé výkony" svého systému nastavitelného zadního křídla (DRS).
U Mercedesu ovládají DRS pomocí pedály na nohou. Zajímavé je, že s tímto ovládáním do sezóny vstoupil Red Bull, ale postupně od něho upustil a nyní jej Vettel s Webberem ovládají prostřednictvím tlačítek na volantu.
První měřené kolo vytáhl Glock - 1:23,036, vzápětí jej překonali svými úvodními pokusy Petrov (1:23,020), Maldonado (1:20,544) i Webber (1:22,039), solidní start předvedl Massa (1:17,483) po problémem Alguersuariho v první zatáčce.
S novou přilbou se v Monaku nepředstavil jen Alonso, ale i Vettel,zatímco piloti McLarenu ji mají tradičně vykládanou diamanty(© Red Bull Racing)
Christian Horner vysvětloval ranní problémy Marka Webbera: "Měli jsme elektrický problém, který ovlivnil řazení, ale všechno vyměnili a teď by to mělo být v pořádku. Je to nepříjemné, protože je dobré tady toho co nejvíce najezdit, dráha však ráno byla špinavá a Mark by měl být v pohodě, pokud ujede odpoledne hodně kol."
Maldonado nasadil superměkkou směs již po 20 minutách od začátku odpolední části, což mu hned pomohlo ke zlepšení času (z 1:18,988 na 1:17,633 min) i svého průběžného postavení v tabulce (z 12. na 7. místo). V tu chvíli vedl Alonso (1:16,408), ale stěžoval si na vyvážení svého rudého monopostu, Kovalainen vyjel mimo v Sainte Devote.
V polovině tréninku, kdy piloti začali obouvat superměkké pneumatiky, bylo pořadí následující:1. Vettel 1:15,739 min2. Alonso +0,6693. Massa +0,7164. Rosberg +1,1785. Button +1,1836. Hamilton +1,2977. Petrov +1,6008. Pérez +1,802
Superměkká směs vydržela více než 1 ostré kolo - setkávali jsme se přitom se zajímavou taktikou, kdy piloti po rychlém kole ve druhém zpomalili, aby pneumatiky trochu vychladly, a ve třetím znovu zabrali a dosáhli opět dobrý čas. Podle Pirelli byla tvrdší sada o 1,2 - 1,4 sec pomalejší. Zdá se však, že superměkká vydrží více, než se původně očekávalo.
Ferrari do Monaka přivezlo křídlo pro maximální přítlak - všimněte si větší plochynastavitelné DRS klapky a otvoru v bočnici pro snížení indukovaného odporu(© Scuderia Ferrari)
Posledním z top pilotů, který obul nejměkčí pneumatiky, byl Hamilton 25 min před koncem odpolední části. V prvním pokusu (1:15,456) probrzdil za tunelem, ve druhém to bylo o něco lepší a protáhl se za Alonsa (1:15,123) na druhou pozici (1:15,228).
Na konci všichni natankovali větší množství paliva a zkoušeli svou závodní rychlost: Hamilton s Webberem na superměkkých pneumatikách, Alonso střídavě na tvrdší a měkčí směsi. Španěla však už nikdo nepřekonal, Ferrari bylo spokojeno s delšími jízdami na obou druzích pneumatik.
V závěru ještě stihl rozbít svůj Renault Petrov při brzdění za tunelem - přišel o přední křídlo a poškodil zadní zavěšení.
Liuzzi s HRT odpoledne vůbec nevyjel, poškození vozu z rána se ukázalo být vážnější, jeho kolega by se do kvalifikačního limitu 107 % nevlezl - musel by totiž zajet čas maximálně o 5,259 sec horší než Alonso (tj. do 1:20,382 min).
Počet ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo, seřazeno dle nejrychlejšího času) a za čtvrtek celkem (vpravo, seřazeno dle počtu kol)
Maximální rychlosti naměřené za tunelem: 1. Sutil - 283 km/hod, 2. Di Resta - 283; 3. Petrov - 281; 4. Heidfeld - 280, 5. Schumacher - 280; 6. Button - 279.
Soupis všech časů ze 2. tréninku najdete zde, fotogalerii ze čtvrtečních jízd zde.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.