Ferrari vrací úder, Alonso nejrychlejší ve druhém tréninku

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
PH 26. května 2011 15:30
Sdílej:

Fernando Alonso potvrzuje svůj talent i to, že městský okruh v Monaku mnohem více vyhovuje jeho vozu Ferrari. Odpoledne ve druhém tréninku zajel o desetinu sekundy rychlejší čas než druhý Lewis Hamilton na McLarenu.

Odpolední trénink začal za slunečného počasí, kdy teplota vzduchu a tratě dosahovala 26 °C, respektive 45 °C. Zpočátku v garáži dlouho zůstávali Liuzzi se Schumacherem, na jehož voze po ranní nehodě mechanici Mercedesu usilovně pracovali - do dění se zapojil se 25min zpožděním.

Jako první se na dráze objevily oba vozy Virginů následované Alguersuarim, s jehož vozem dopoledne jezdil Ricciardo, a Petrovem s Trullim. Zpočátku jezdili všichni na tvrdší směsi a na konci druhého tréninku si konečně vyzkoušeli superměkkou směs pneumatik Pirelli.

Asfalt je v Monaku mnohem jemnější než v Turecku či Barceloně, proto ráno mohli bez problémů ujet 20 - 30 kol na jedné sadě měkkých pneumatik bez poklesu výkonu - jako za éry Bridgestonu. Je ale otázka, kolik toho vydrží superměkká směs.

Button v šikaně za tunelem(© Vodafone McLaren Mercedes)

Piloti McLarenu byli se svými výkony po ranním tréninku spokojeni, dle jejich vyjádření šlo hlavně o to dostat se do rytmu na úzké trati plné zatáček. Tým nedělal žádné větší zásahy do svých vozů po závodu v Barceloně, kde se oba Hamilton s Buttonem radovali společně na pódiu, pouze specifické úpravy kvůli požadavkům tohoto okruhu.

Pouze Jenson si stěžoval na problém s KERSem a připomněl, že by mohl být velmi důležitou zbraní na okruhu, kde se nedá moc předjíždět. McLaren si také pochvaloval "zajímavé výkony" svého systému nastavitelného zadního křídla (DRS).

U Mercedesu ovládají DRS pomocí pedály na nohou. Zajímavé je, že s tímto ovládáním do sezóny vstoupil Red Bull, ale postupně od něho upustil a nyní jej Vettel s Webberem ovládají prostřednictvím tlačítek na volantu.

První měřené kolo vytáhl Glock - 1:23,036, vzápětí jej překonali svými úvodními pokusy Petrov (1:23,020), Maldonado (1:20,544) i Webber (1:22,039), solidní start předvedl Massa (1:17,483) po problémem Alguersuariho v první zatáčce.

S novou přilbou se v Monaku nepředstavil jen Alonso, ale i Vettel,zatímco piloti McLarenu ji mají tradičně vykládanou diamanty(© Red Bull Racing)

Christian Horner vysvětloval ranní problémy Marka Webbera: "Měli jsme elektrický problém, který ovlivnil řazení, ale všechno vyměnili a teď by to mělo být v pořádku. Je to nepříjemné, protože je dobré tady toho co nejvíce najezdit, dráha však ráno byla špinavá a Mark by měl být v pohodě, pokud ujede odpoledne hodně kol."

Maldonado nasadil superměkkou směs již po 20 minutách od začátku odpolední části, což mu hned pomohlo ke zlepšení času (z 1:18,988 na 1:17,633 min) i svého průběžného postavení v tabulce (z 12. na 7. místo). V tu chvíli vedl Alonso (1:16,408), ale stěžoval si na vyvážení svého rudého monopostu, Kovalainen vyjel mimo v Sainte Devote.

V polovině tréninku, kdy piloti začali obouvat superměkké pneumatiky, bylo pořadí následující:1. Vettel     1:15,739 min2. Alonso     +0,6693. Massa      +0,7164. Rosberg   +1,1785. Button     +1,1836. Hamilton  +1,2977. Petrov     +1,6008. Pérez      +1,802

Superměkká směs vydržela více než 1 ostré kolo - setkávali jsme se přitom se zajímavou taktikou, kdy piloti po rychlém kole ve druhém zpomalili, aby pneumatiky trochu vychladly, a ve třetím znovu zabrali a dosáhli opět dobrý čas. Podle Pirelli byla tvrdší sada o 1,2 - 1,4 sec pomalejší. Zdá se však, že superměkká vydrží více, než se původně očekávalo.

Ferrari do Monaka přivezlo křídlo pro maximální přítlak - všimněte si větší plochynastavitelné DRS klapky a otvoru v bočnici pro snížení indukovaného odporu(© Scuderia Ferrari)

Posledním z top pilotů, který obul nejměkčí pneumatiky, byl Hamilton 25 min před koncem odpolední části. V prvním pokusu (1:15,456) probrzdil za tunelem, ve druhém to bylo o něco lepší a protáhl se za Alonsa (1:15,123) na druhou pozici (1:15,228).

Na konci všichni natankovali větší množství paliva a zkoušeli svou závodní rychlost: Hamilton s Webberem na superměkkých pneumatikách, Alonso střídavě na tvrdší a měkčí směsi. Španěla však už nikdo nepřekonal, Ferrari bylo spokojeno s delšími jízdami na obou druzích pneumatik.

V závěru ještě stihl rozbít svůj Renault Petrov při brzdění za tunelem - přišel o přední křídlo a poškodil zadní zavěšení.

Liuzzi s HRT odpoledne vůbec nevyjel, poškození vozu z rána se ukázalo být vážnější, jeho kolega by se do kvalifikačního limitu 107 % nevlezl - musel by totiž zajet čas maximálně o 5,259 sec horší než Alonso (tj. do 1:20,382 min).

Počet ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo, seřazeno dle nejrychlejšího času) a za čtvrtek celkem (vpravo, seřazeno dle počtu kol)

Maximální rychlosti naměřené za tunelem: 1. Sutil - 283 km/hod, 2. Di Resta - 283; 3. Petrov - 281; 4. Heidfeld - 280, 5. Schumacher - 280; 6. Button - 279.

Soupis všech časů ze 2. tréninku najdete zde, fotogalerii ze čtvrtečních jízd zde.

Stalo se