Red Bull vládl v Barceloně i odpoledne, McLarenu však neschází mnoho

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 20. května 2011 15:30
Sdílej:

Red Bull byl i ve druhém měřeném tréninku v Barceloně nejrychlejší. Lewisovi Hamiltonovi s McLarenem však na Marka Webbera tentokrát scházelo pouze 39 tisícin sekundy.

Na počátku odpoledního tréninku teploty okruhu již přesahovaly 34 °C, teplota vzduchu byla o 11 °C nižší. Jako první na dráhu vyrazil Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso, krátce po něm D'Ambrosio na Virginu.

Alguersuari si po 2 min připsal první měřené kolo - 1:29,858 min. Jeho týmový kolega Sébastien Buemi dopoledne odpočíval, s jeho vozem kroužil budoucí závodní pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo. Za zmínku stojí i výkon druhého náhradního pilota - Nico Hülkenberg byl u Force Indie se starší specifikací vozu VJM04 o 0,2 sec rychlejší než Adrian Sutil.

Mezi prvními byl na dráze také Jarno Trulli, který toho v prvním tréninku s inovovaným Lotusem moc neujel - opět ho trápily problémy s posilovačem řízení.

Poslední verze difuzoru McLarenu MP4-26(© foto: Abrantes)

McLaren byl s výkonem nových dílů velmi spokojený. Dopoledne se zaměřil zejména na sběr dat týkající se jejich výkonnosti a na optimalizaci nastavení, zatímco oba piloty jezdili se stejným množstvím paliva a na stejných pneumatikách.

Po 10 minutách šel do čela Alonso (1:25,445) na čerstvé sadě pneumatik, 3 desetiny ztrácel Button (1:25,769) a o další 1,3 sec zpět byl Massa (1:27,056), Vettel (1:28,827) jezdil o další 1,5 sec pomaleji než Massa.

Ferrari prodloužilo zadní křídlo, vertikální prvky pomáhají rozšířit fungování difuzoru(© foto: Ferrari)

Šéf Ferrari Stefano Domenicali dopoledne v rozhovoru pro BBC vyloučil, že by se v týmu po prodloužení smlouvy s Alonsem už nemohl objevit pilot podobného kalibru. Mimo jiné také uvedl, že již má dost výmluv Ferrari týkajících se nedostatečné výkonnosti - místo toho chtěl určitá řešení.

Po necelých 20 minutách se před Alonsa na průběžnou první příčku vyhoupl hned svým prvním kolem Hamilton - 1:25,236 min. Tým to komentoval slovy: "Lewis je nejrychlejší - zdá se, že změny do sebe dobře zapadají." V dalším kole jen tak tak zvládl divoký přetáčivý smyk v sedmé zatáčce. Po zajetí do boxů živě diskutoval se svými inženýry ohledně vyvážení vozu a o pocitech z nových dílů.

Maldonado (1:25,603) se po nasazení měkčí směsi ihned dostal na třetí místo za Alonsa.  Tato směs pomohla také Petrovovi (1:24,786) k chvilkovému vedení. Do boxů po půlhodině po 17 ujetých kolech zamířil do boxů Vettel (1:28,333).

Jak velký je rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí v Barceloně? Williams Barrichellovi do rádia řekl, že mezi těmito pneumatikami Pirelli je až dvouvteřinová propast.

Brzdové kanálky Williamsu(© foto: Abrantes)

V polovině druhého tréninku se blýsknul Vettel, pořadí bylo následující:1. Vettel         1:22,8262. Heidfeld        +1,5403. Petrov          +1,9604. Alonso          +2,3125. Hamilton       +2,4106. Alguersuari   +2,6317. Button          +2,6698. Maldonado    +2,777

Po 50 min poslal své Ferrari do kačírku Massa a do rádia hlesl: "To bylo těsné, veeelmi těsné." Jeho závodní inženýr Rob Smedley mu odpověděl: "Jo, viděl jsem."

Button nato zajel třetí nejrychlejší čas (1:23,188), dostal se se ztrátou 7 desetin na třetí místo za vedoucí Red Bully.

Dopředu se stáčející unikátní výfuky Renaultu R31(© foto: Abrantes)

25 min před koncem na to šlápl Hamilton (1:22,509) a dostal se před Vettela - na Webbera mu scházelo jen 39 tisícin sekundy. Tento stav již vydržel až do konce, týmy se pak soustředily na delší jízdy s větším množstvím paliva. McLaren se tak zdá být v Barceloně Red Bullu blíže, než tomu bylo v předchozím závodě v Turecku a o víkendu bude zřejmě jeho vážnějším soupeřem než Ferrari.

Lotus se ve výsledcích výrazněji neposunul, ale Gascoyne uvedl, že novinky jsou velkým krokem vpřed a že zbývá doladit vyvážení, zejména na měkčí sadě pneumatik. Jarno se i odpoledne trápil s posilovačem řízení.

Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Nico Rosberg zkoušel zajímavý nový typ helmy firmy Schuberth s upraveným spoilerem, který optimalizuje proudění vzduchu směrem k airboxu a zadnímu křídlu.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 326 km/hod; 2. Massa - 324; 3. Maldonado - 322; 4. Barrichello - 321; 5. Alonso - 321; 6. Schumacher - 320.

Stalo se