Red Bull byl i ve druhém měřeném tréninku v Barceloně nejrychlejší. Lewisovi Hamiltonovi s McLarenem však na Marka Webbera tentokrát scházelo pouze 39 tisícin sekundy.
Na počátku odpoledního tréninku teploty okruhu již přesahovaly 34 °C, teplota vzduchu byla o 11 °C nižší. Jako první na dráhu vyrazil Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso, krátce po něm D'Ambrosio na Virginu.
Alguersuari si po 2 min připsal první měřené kolo - 1:29,858 min. Jeho týmový kolega Sébastien Buemi dopoledne odpočíval, s jeho vozem kroužil budoucí závodní pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo. Za zmínku stojí i výkon druhého náhradního pilota - Nico Hülkenberg byl u Force Indie se starší specifikací vozu VJM04 o 0,2 sec rychlejší než Adrian Sutil.
Mezi prvními byl na dráze také Jarno Trulli, který toho v prvním tréninku s inovovaným Lotusem moc neujel - opět ho trápily problémy s posilovačem řízení.
Poslední verze difuzoru McLarenu MP4-26(© foto: Abrantes)
McLaren byl s výkonem nových dílů velmi spokojený. Dopoledne se zaměřil zejména na sběr dat týkající se jejich výkonnosti a na optimalizaci nastavení, zatímco oba piloty jezdili se stejným množstvím paliva a na stejných pneumatikách.
Po 10 minutách šel do čela Alonso (1:25,445) na čerstvé sadě pneumatik, 3 desetiny ztrácel Button (1:25,769) a o další 1,3 sec zpět byl Massa (1:27,056), Vettel (1:28,827) jezdil o další 1,5 sec pomaleji než Massa.
Ferrari prodloužilo zadní křídlo, vertikální prvky pomáhají rozšířit fungování difuzoru(© foto: Ferrari)
Šéf Ferrari Stefano Domenicali dopoledne v rozhovoru pro BBC vyloučil, že by se v týmu po prodloužení smlouvy s Alonsem už nemohl objevit pilot podobného kalibru. Mimo jiné také uvedl, že již má dost výmluv Ferrari týkajících se nedostatečné výkonnosti - místo toho chtěl určitá řešení.
Po necelých 20 minutách se před Alonsa na průběžnou první příčku vyhoupl hned svým prvním kolem Hamilton - 1:25,236 min. Tým to komentoval slovy: "Lewis je nejrychlejší - zdá se, že změny do sebe dobře zapadají." V dalším kole jen tak tak zvládl divoký přetáčivý smyk v sedmé zatáčce. Po zajetí do boxů živě diskutoval se svými inženýry ohledně vyvážení vozu a o pocitech z nových dílů.
Maldonado (1:25,603) se po nasazení měkčí směsi ihned dostal na třetí místo za Alonsa. Tato směs pomohla také Petrovovi (1:24,786) k chvilkovému vedení. Do boxů po půlhodině po 17 ujetých kolech zamířil do boxů Vettel (1:28,333).
Jak velký je rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí v Barceloně? Williams Barrichellovi do rádia řekl, že mezi těmito pneumatikami Pirelli je až dvouvteřinová propast.
Brzdové kanálky Williamsu(© foto: Abrantes)
V polovině druhého tréninku se blýsknul Vettel, pořadí bylo následující:1. Vettel 1:22,8262. Heidfeld +1,5403. Petrov +1,9604. Alonso +2,3125. Hamilton +2,4106. Alguersuari +2,6317. Button +2,6698. Maldonado +2,777
Po 50 min poslal své Ferrari do kačírku Massa a do rádia hlesl: "To bylo těsné, veeelmi těsné." Jeho závodní inženýr Rob Smedley mu odpověděl: "Jo, viděl jsem."
Button nato zajel třetí nejrychlejší čas (1:23,188), dostal se se ztrátou 7 desetin na třetí místo za vedoucí Red Bully.
Dopředu se stáčející unikátní výfuky Renaultu R31(© foto: Abrantes)
25 min před koncem na to šlápl Hamilton (1:22,509) a dostal se před Vettela - na Webbera mu scházelo jen 39 tisícin sekundy. Tento stav již vydržel až do konce, týmy se pak soustředily na delší jízdy s větším množstvím paliva. McLaren se tak zdá být v Barceloně Red Bullu blíže, než tomu bylo v předchozím závodě v Turecku a o víkendu bude zřejmě jeho vážnějším soupeřem než Ferrari.
Lotus se ve výsledcích výrazněji neposunul, ale Gascoyne uvedl, že novinky jsou velkým krokem vpřed a že zbývá doladit vyvážení, zejména na měkčí sadě pneumatik. Jarno se i odpoledne trápil s posilovačem řízení.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nico Rosberg zkoušel zajímavý nový typ helmy firmy Schuberth s upraveným spoilerem, který optimalizuje proudění vzduchu směrem k airboxu a zadnímu křídlu.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 326 km/hod; 2. Massa - 324; 3. Maldonado - 322; 4. Barrichello - 321; 5. Alonso - 321; 6. Schumacher - 320.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.