Red Bull byl i ve druhém měřeném tréninku v Barceloně nejrychlejší. Lewisovi Hamiltonovi s McLarenem však na Marka Webbera tentokrát scházelo pouze 39 tisícin sekundy.
Na počátku odpoledního tréninku teploty okruhu již přesahovaly 34 °C, teplota vzduchu byla o 11 °C nižší. Jako první na dráhu vyrazil Jaime Alguersuari s vozem Toro Rosso, krátce po něm D'Ambrosio na Virginu.
Alguersuari si po 2 min připsal první měřené kolo - 1:29,858 min. Jeho týmový kolega Sébastien Buemi dopoledne odpočíval, s jeho vozem kroužil budoucí závodní pilot Toro Rosso Daniel Ricciardo. Za zmínku stojí i výkon druhého náhradního pilota - Nico Hülkenberg byl u Force Indie se starší specifikací vozu VJM04 o 0,2 sec rychlejší než Adrian Sutil.
Mezi prvními byl na dráze také Jarno Trulli, který toho v prvním tréninku s inovovaným Lotusem moc neujel - opět ho trápily problémy s posilovačem řízení.
Poslední verze difuzoru McLarenu MP4-26(© foto: Abrantes)
McLaren byl s výkonem nových dílů velmi spokojený. Dopoledne se zaměřil zejména na sběr dat týkající se jejich výkonnosti a na optimalizaci nastavení, zatímco oba piloty jezdili se stejným množstvím paliva a na stejných pneumatikách.
Po 10 minutách šel do čela Alonso (1:25,445) na čerstvé sadě pneumatik, 3 desetiny ztrácel Button (1:25,769) a o další 1,3 sec zpět byl Massa (1:27,056), Vettel (1:28,827) jezdil o další 1,5 sec pomaleji než Massa.
Ferrari prodloužilo zadní křídlo, vertikální prvky pomáhají rozšířit fungování difuzoru(© foto: Ferrari)
Šéf Ferrari Stefano Domenicali dopoledne v rozhovoru pro BBC vyloučil, že by se v týmu po prodloužení smlouvy s Alonsem už nemohl objevit pilot podobného kalibru. Mimo jiné také uvedl, že již má dost výmluv Ferrari týkajících se nedostatečné výkonnosti - místo toho chtěl určitá řešení.
Po necelých 20 minutách se před Alonsa na průběžnou první příčku vyhoupl hned svým prvním kolem Hamilton - 1:25,236 min. Tým to komentoval slovy: "Lewis je nejrychlejší - zdá se, že změny do sebe dobře zapadají." V dalším kole jen tak tak zvládl divoký přetáčivý smyk v sedmé zatáčce. Po zajetí do boxů živě diskutoval se svými inženýry ohledně vyvážení vozu a o pocitech z nových dílů.
Maldonado (1:25,603) se po nasazení měkčí směsi ihned dostal na třetí místo za Alonsa. Tato směs pomohla také Petrovovi (1:24,786) k chvilkovému vedení. Do boxů po půlhodině po 17 ujetých kolech zamířil do boxů Vettel (1:28,333).
Jak velký je rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí v Barceloně? Williams Barrichellovi do rádia řekl, že mezi těmito pneumatikami Pirelli je až dvouvteřinová propast.
Brzdové kanálky Williamsu(© foto: Abrantes)
V polovině druhého tréninku se blýsknul Vettel, pořadí bylo následující:1. Vettel 1:22,8262. Heidfeld +1,5403. Petrov +1,9604. Alonso +2,3125. Hamilton +2,4106. Alguersuari +2,6317. Button +2,6698. Maldonado +2,777
Po 50 min poslal své Ferrari do kačírku Massa a do rádia hlesl: "To bylo těsné, veeelmi těsné." Jeho závodní inženýr Rob Smedley mu odpověděl: "Jo, viděl jsem."
Button nato zajel třetí nejrychlejší čas (1:23,188), dostal se se ztrátou 7 desetin na třetí místo za vedoucí Red Bully.
Dopředu se stáčející unikátní výfuky Renaultu R31(© foto: Abrantes)
25 min před koncem na to šlápl Hamilton (1:22,509) a dostal se před Vettela - na Webbera mu scházelo jen 39 tisícin sekundy. Tento stav již vydržel až do konce, týmy se pak soustředily na delší jízdy s větším množstvím paliva. McLaren se tak zdá být v Barceloně Red Bullu blíže, než tomu bylo v předchozím závodě v Turecku a o víkendu bude zřejmě jeho vážnějším soupeřem než Ferrari.
Lotus se ve výsledcích výrazněji neposunul, ale Gascoyne uvedl, že novinky jsou velkým krokem vpřed a že zbývá doladit vyvážení, zejména na měkčí sadě pneumatik. Jarno se i odpoledne trápil s posilovačem řízení.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nico Rosberg zkoušel zajímavý nový typ helmy firmy Schuberth s upraveným spoilerem, který optimalizuje proudění vzduchu směrem k airboxu a zadnímu křídlu.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Kobajaši - 326 km/hod; 2. Massa - 324; 3. Maldonado - 322; 4. Barrichello - 321; 5. Alonso - 321; 6. Schumacher - 320.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.