Zatímco včera si na tiskové konferenci Mark Webber posteskl, že FIA dostatečně nenaslouchá svým pilotům, když přišla na přetřes nastavitelná zadní křídla (DRS) v Monaku, Lewis Hamilton i Michael Schumacher proti jejich využití na pomalém městském okruhu nic nemají.
Sedminásobný mistr světa Schumacher na nich nevidí nic nebezpečného: "Nemyslím si, že by to bylo příliš nebezpečné zmáčknout pár tlačítek. Jsem si zcela jistý, že FIA je schopna stanovit vhodná místa, kde je budeme moci bez nějakého nebezpečí aktivovat."
"Je mi líto, pokud mám jiný názor než ostatní, ale nemyslím si, že bych byl v tomto sám. Takový je zkrátka můj pohled na věc," vysvětluje pilot Mercedesu pro Reuters.
Schumacher s aktivovaným DRS v Melbourne
Lewis Hamilton je z novinky pochopitelně nadšený: "Je to vzrušující, když to můžu používat. Byl jsem na schůzce pilotů jediný pro tento systém, takže Michael nebyl jediný, kdo s tím souhlasil."
Když jsem se o tom zmínil, přišel za mnou a řekl: 'Mohli bychom to používat v úseku 100 m na výjezdu z tunelu.' Byl jediný, kdo přišel s nějakým pozitivním komentářem [ohledně DRS v Monaku], jinak nebyl nikdo příliš pro," dodává Hamilton.
FIA již v Turecku dala jasně najevo, že DRS v Monaku povolí, ať už se to pilotům líbí či nikoliv. Zatím však nepotvrdila, kde se DRS zóna bude nacházet.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.