Vitantonio Liuzzi věří, že FIA správně zvolí umístění zóny pro využívání zadních nastavitelných křídel (DRS) v Monaku.
Někteří lidé se obávají, že využívání DRS bude na klikatém městském okruhu v Monaku nebezpečné. Rozhodnutí FIA o jeho povolení například Rubens Barrichello za "špatné" (více zde).
Kam umístit DRS zónu v Monte Carlu? Papírově se nejdelší úsek na plný plyn nachází v tunelu a na jeho výjezdu, podle Liuzziho by to zde ale nebylo nejbezpečnější.
"Hlavní otazník visel nad závodem v případě, že by nám bylo jej [DRS] využívat v tunelu, protože tam by to v případě havárie bylo nebezpečnější. Doufám, že bude rozhodnuto citlivě a pro závod se zvolí dobré místo," říká Liuzzi pro ESPNF1.
Kde by nastavitelné zadní křídlo během závod nejraději používal Liuzzi? "Možná na startovní/cílové rovince nebo na rovince vedoucí ke náměstí u kasina či až na konci za tunelem, ačkoliv pak by jej to nemělo ani cenu používat. Je to o těžké rozhodnutí, ale jsem si jistý, že FIA zvolí správně."
Někteří lidé DRS systém kritizují, protože podle nich z předjíždění učinil příliš jednoduchou záležitost. Podle Liuzziho by si ale někteří lidé stěžovali neustále: "Závodění je určitě více umělé, protože rozdíl [v rychlostech] je obrovský, jakmile jej použijete, a předjíždění je mnohem jednodušší.
Problémem ale je, že si lidé také stěžovali, když se moc nepředjíždělo. Myslím se, že ten druh závodění, který máme nyní, je mnohem více vzrušující ve srovnání s minulými roky, protože se podstatně více předjíždí, a to je podle mě pro Formuli 1 dobré."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.