Vitantonio Liuzzi věří, že FIA správně zvolí umístění zóny pro využívání zadních nastavitelných křídel (DRS) v Monaku.
Někteří lidé se obávají, že využívání DRS bude na klikatém městském okruhu v Monaku nebezpečné. Rozhodnutí FIA o jeho povolení například Rubens Barrichello za "špatné" (více zde).
Kam umístit DRS zónu v Monte Carlu? Papírově se nejdelší úsek na plný plyn nachází v tunelu a na jeho výjezdu, podle Liuzziho by to zde ale nebylo nejbezpečnější.
"Hlavní otazník visel nad závodem v případě, že by nám bylo jej [DRS] využívat v tunelu, protože tam by to v případě havárie bylo nebezpečnější. Doufám, že bude rozhodnuto citlivě a pro závod se zvolí dobré místo," říká Liuzzi pro ESPNF1.
Kde by nastavitelné zadní křídlo během závod nejraději používal Liuzzi? "Možná na startovní/cílové rovince nebo na rovince vedoucí ke náměstí u kasina či až na konci za tunelem, ačkoliv pak by jej to nemělo ani cenu používat. Je to o těžké rozhodnutí, ale jsem si jistý, že FIA zvolí správně."
Někteří lidé DRS systém kritizují, protože podle nich z předjíždění učinil příliš jednoduchou záležitost. Podle Liuzziho by si ale někteří lidé stěžovali neustále: "Závodění je určitě více umělé, protože rozdíl [v rychlostech] je obrovský, jakmile jej použijete, a předjíždění je mnohem jednodušší.
Problémem ale je, že si lidé také stěžovali, když se moc nepředjíždělo. Myslím se, že ten druh závodění, který máme nyní, je mnohem více vzrušující ve srovnání s minulými roky, protože se podstatně více předjíždí, a to je podle mě pro Formuli 1 dobré."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.