Vitantonio Liuzzi věří, že FIA správně zvolí umístění zóny pro využívání zadních nastavitelných křídel (DRS) v Monaku.
Někteří lidé se obávají, že využívání DRS bude na klikatém městském okruhu v Monaku nebezpečné. Rozhodnutí FIA o jeho povolení například Rubens Barrichello za "špatné" (více zde).
Kam umístit DRS zónu v Monte Carlu? Papírově se nejdelší úsek na plný plyn nachází v tunelu a na jeho výjezdu, podle Liuzziho by to zde ale nebylo nejbezpečnější.
"Hlavní otazník visel nad závodem v případě, že by nám bylo jej [DRS] využívat v tunelu, protože tam by to v případě havárie bylo nebezpečnější. Doufám, že bude rozhodnuto citlivě a pro závod se zvolí dobré místo," říká Liuzzi pro ESPNF1.
Kde by nastavitelné zadní křídlo během závod nejraději používal Liuzzi? "Možná na startovní/cílové rovince nebo na rovince vedoucí ke náměstí u kasina či až na konci za tunelem, ačkoliv pak by jej to nemělo ani cenu používat. Je to o těžké rozhodnutí, ale jsem si jistý, že FIA zvolí správně."
Někteří lidé DRS systém kritizují, protože podle nich z předjíždění učinil příliš jednoduchou záležitost. Podle Liuzziho by si ale někteří lidé stěžovali neustále: "Závodění je určitě více umělé, protože rozdíl [v rychlostech] je obrovský, jakmile jej použijete, a předjíždění je mnohem jednodušší.
Problémem ale je, že si lidé také stěžovali, když se moc nepředjíždělo. Myslím se, že ten druh závodění, který máme nyní, je mnohem více vzrušující ve srovnání s minulými roky, protože se podstatně více předjíždí, a to je podle mě pro Formuli 1 dobré."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.