Rubensovi Barrichellovi se nelíbí rozhodnutí FIA, kterým chce umožnit využívání nastavitelných zadních křídel (DRS) v Monaku.
FIA o využívání DRS v Monaku definitivně rozhodla v neděli ráno před Velkou cenou Turecka (psali jsme zde) po konzultaci s týmy. Ty nebyly zcela jednotné, ale některé z nich uváděly, že by musely narychlo vyrobit drahá křídla pouze pro Monako, pokud by tam byl DRS zakázán.
Podle Charlieho Whitinga není důvod, proč tento systém zakázat, pokud v tom nejsou týmy jednotné. Barrichello toto rozhodnutí označil ale za špatné.
"Myslím, že to je špatné. Byl bych moc rád, kdyby si lidé nahoře vyzkoušeli usednout do auta a projet tunelem s otevřeným DRS. Podle mého názoru čekají, až se stane něco špatného. A až se to stane, pak jen řeknou: 'Ou, příští rok to v Monaku zakážeme.' Pilotům tentokrát nenaslouchali, podle mě se jedná o špatné rozhodnutí!" rozčiluje se Barrichello.
"Budete se snažit jej tam využívat. Dokážu si představit dlouhý závod za safety-carem. Pokud ještě poslouchají: Myslím si že Monako je tím, čím je. Není místem pro předjíždění. Myslí si, že díky DRS se bude předjíždět? Možná ano, ale mohou tím někoho zranit. To je hlas zkušenosti," dodává brazilský veterán.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho bude Velká cena Monaka náročná, ale o bezpečnosti není dobré hovořit nahlas. Pro Autosport řekl: "Hodně se o tom [DRS] hovořilo mezi piloty, zda ano či ne. Myslím, že Monako bude náročné, ale když hovoříte o bezpečnosti, je lepší být zticha a [na veřejnosti] nic neříkat. Určitě to bude těžké, ale takové je rozhodnutí a musíme se z něj snažit co nejvíce vytěžit."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.