Rubensovi Barrichellovi se nelíbí rozhodnutí FIA, kterým chce umožnit využívání nastavitelných zadních křídel (DRS) v Monaku.
FIA o využívání DRS v Monaku definitivně rozhodla v neděli ráno před Velkou cenou Turecka (psali jsme zde) po konzultaci s týmy. Ty nebyly zcela jednotné, ale některé z nich uváděly, že by musely narychlo vyrobit drahá křídla pouze pro Monako, pokud by tam byl DRS zakázán.
Podle Charlieho Whitinga není důvod, proč tento systém zakázat, pokud v tom nejsou týmy jednotné. Barrichello toto rozhodnutí označil ale za špatné.
"Myslím, že to je špatné. Byl bych moc rád, kdyby si lidé nahoře vyzkoušeli usednout do auta a projet tunelem s otevřeným DRS. Podle mého názoru čekají, až se stane něco špatného. A až se to stane, pak jen řeknou: 'Ou, příští rok to v Monaku zakážeme.' Pilotům tentokrát nenaslouchali, podle mě se jedná o špatné rozhodnutí!" rozčiluje se Barrichello.
"Budete se snažit jej tam využívat. Dokážu si představit dlouhý závod za safety-carem. Pokud ještě poslouchají: Myslím si že Monako je tím, čím je. Není místem pro předjíždění. Myslí si, že díky DRS se bude předjíždět? Možná ano, ale mohou tím někoho zranit. To je hlas zkušenosti," dodává brazilský veterán.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho bude Velká cena Monaka náročná, ale o bezpečnosti není dobré hovořit nahlas. Pro Autosport řekl: "Hodně se o tom [DRS] hovořilo mezi piloty, zda ano či ne. Myslím, že Monako bude náročné, ale když hovoříte o bezpečnosti, je lepší být zticha a [na veřejnosti] nic neříkat. Určitě to bude těžké, ale takové je rozhodnutí a musíme se z něj snažit co nejvíce vytěžit."
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.