Rubensovi Barrichellovi se nelíbí rozhodnutí FIA, kterým chce umožnit využívání nastavitelných zadních křídel (DRS) v Monaku.
FIA o využívání DRS v Monaku definitivně rozhodla v neděli ráno před Velkou cenou Turecka (psali jsme zde) po konzultaci s týmy. Ty nebyly zcela jednotné, ale některé z nich uváděly, že by musely narychlo vyrobit drahá křídla pouze pro Monako, pokud by tam byl DRS zakázán.
Podle Charlieho Whitinga není důvod, proč tento systém zakázat, pokud v tom nejsou týmy jednotné. Barrichello toto rozhodnutí označil ale za špatné.
"Myslím, že to je špatné. Byl bych moc rád, kdyby si lidé nahoře vyzkoušeli usednout do auta a projet tunelem s otevřeným DRS. Podle mého názoru čekají, až se stane něco špatného. A až se to stane, pak jen řeknou: 'Ou, příští rok to v Monaku zakážeme.' Pilotům tentokrát nenaslouchali, podle mě se jedná o špatné rozhodnutí!" rozčiluje se Barrichello.
"Budete se snažit jej tam využívat. Dokážu si představit dlouhý závod za safety-carem. Pokud ještě poslouchají: Myslím si že Monako je tím, čím je. Není místem pro předjíždění. Myslí si, že díky DRS se bude předjíždět? Možná ano, ale mohou tím někoho zranit. To je hlas zkušenosti," dodává brazilský veterán.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho bude Velká cena Monaka náročná, ale o bezpečnosti není dobré hovořit nahlas. Pro Autosport řekl: "Hodně se o tom [DRS] hovořilo mezi piloty, zda ano či ne. Myslím, že Monako bude náročné, ale když hovoříte o bezpečnosti, je lepší být zticha a [na veřejnosti] nic neříkat. Určitě to bude těžké, ale takové je rozhodnutí a musíme se z něj snažit co nejvíce vytěžit."
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.