Jak dlouho se piloti zdrželi během Velké ceny Číny v boxech? Jaké volily strategie? Zjistíte v následujících přehledech zastávek v boxech a jednotlivých stintů.
Nejkratší zastávku předvedl ve Velké ceně Číny McLaren v 25. kole, když Lewise Hamiltona přezul za 3,3 sec. Brit jel na tři zastávky a jeho týmu se náramně povedly všechny - jejich průměrný čas 3,5 sec hovoří za vše. Mechanici z Wokingu zapracovali na svých výkonech, výborně pracovali i v případě Jensona Button, když se všechny jeho zastávky vlezly také do 4 vteřin.
Tradičně velmi dobře pracovali u Mercedesu - Michael Schuamcher absolvoval druhé nejrychlejší odbavení (3,4 sec). Průměr zastávek v boxech pod čtyři sekundy měl i jeho kolega Nico Rosberg (3,9 sec) a dobře zvládlou svou práci Ferrari v případě Massy (3,83 sec).
Poprvé se v závodě po čtyři vteřiny dostal Lotus v případě Kovalainenovy první zastávky. Potrvzuje tím postupné krůčky vpřed, v závodě včera porazil nejen nováčky, ale i jeden Williams a Sauber.
Z pohledu strategií se jednalo o opravdu zajímavý závod. Bylo příjemné vidět, jak se po delší době z hlediska celkového času závodu vyplácí zastavit vícekrát. Desítka pilotů, která vsadila na tři výměny pneumatik, měla výhodu oproti jedenácti, kteří se v boxech objevili dvakrát.
Jediným mužem, který se boxovou uličkou projel třikrát, byl Sergio Pérez - za to ale může penalizace po kolizi se Sutilem. za ulitý start si vysloužil trest také Vitantonio Liuzzi, který byl původně na dvouzastávkové strategii. Jeho týmový kolega Narain Karthikeyan byl jediným mužem, který se u mechaniků objevil pouze jednou - na tvrdší směsi vydržel 33 kol po úvodních 23 kolech na měkkých pneumatikách.
Celé startovní pole pro start do nedělního závodu zvolilo měkčí sadu, pouze Mark Webber začal na tvrdší. Po neúspěchu v kvalifikaci měl v zásobě dostatek měkkých pneumatik, které pak nasazoval při každé zastávce. Ty byly o vteřinu na kolo rychlejší, což bylo jedním z klíčových faktorů jeho famózního posunu z 18. pozice na startu až na bronzovou příčku v cíli. Přitom před polovinou závodu ztrácel propastných 47 vteřin, do cíle však dojel pouze 7,6 sec za vítězným Hamiltonem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.