Jak dlouho se piloti zdrželi během Velké ceny Číny v boxech? Jaké volily strategie? Zjistíte v následujících přehledech zastávek v boxech a jednotlivých stintů.
Nejkratší zastávku předvedl ve Velké ceně Číny McLaren v 25. kole, když Lewise Hamiltona přezul za 3,3 sec. Brit jel na tři zastávky a jeho týmu se náramně povedly všechny - jejich průměrný čas 3,5 sec hovoří za vše. Mechanici z Wokingu zapracovali na svých výkonech, výborně pracovali i v případě Jensona Button, když se všechny jeho zastávky vlezly také do 4 vteřin.
Tradičně velmi dobře pracovali u Mercedesu - Michael Schuamcher absolvoval druhé nejrychlejší odbavení (3,4 sec). Průměr zastávek v boxech pod čtyři sekundy měl i jeho kolega Nico Rosberg (3,9 sec) a dobře zvládlou svou práci Ferrari v případě Massy (3,83 sec).
Poprvé se v závodě po čtyři vteřiny dostal Lotus v případě Kovalainenovy první zastávky. Potrvzuje tím postupné krůčky vpřed, v závodě včera porazil nejen nováčky, ale i jeden Williams a Sauber.
Z pohledu strategií se jednalo o opravdu zajímavý závod. Bylo příjemné vidět, jak se po delší době z hlediska celkového času závodu vyplácí zastavit vícekrát. Desítka pilotů, která vsadila na tři výměny pneumatik, měla výhodu oproti jedenácti, kteří se v boxech objevili dvakrát.
Jediným mužem, který se boxovou uličkou projel třikrát, byl Sergio Pérez - za to ale může penalizace po kolizi se Sutilem. za ulitý start si vysloužil trest také Vitantonio Liuzzi, který byl původně na dvouzastávkové strategii. Jeho týmový kolega Narain Karthikeyan byl jediným mužem, který se u mechaniků objevil pouze jednou - na tvrdší směsi vydržel 33 kol po úvodních 23 kolech na měkkých pneumatikách.
Celé startovní pole pro start do nedělního závodu zvolilo měkčí sadu, pouze Mark Webber začal na tvrdší. Po neúspěchu v kvalifikaci měl v zásobě dostatek měkkých pneumatik, které pak nasazoval při každé zastávce. Ty byly o vteřinu na kolo rychlejší, což bylo jedním z klíčových faktorů jeho famózního posunu z 18. pozice na startu až na bronzovou příčku v cíli. Přitom před polovinou závodu ztrácel propastných 47 vteřin, do cíle však dojel pouze 7,6 sec za vítězným Hamiltonem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.