Jak dlouho se piloti zdrželi během Velké ceny Číny v boxech? Jaké volily strategie? Zjistíte v následujících přehledech zastávek v boxech a jednotlivých stintů.
Nejkratší zastávku předvedl ve Velké ceně Číny McLaren v 25. kole, když Lewise Hamiltona přezul za 3,3 sec. Brit jel na tři zastávky a jeho týmu se náramně povedly všechny - jejich průměrný čas 3,5 sec hovoří za vše. Mechanici z Wokingu zapracovali na svých výkonech, výborně pracovali i v případě Jensona Button, když se všechny jeho zastávky vlezly také do 4 vteřin.
Tradičně velmi dobře pracovali u Mercedesu - Michael Schuamcher absolvoval druhé nejrychlejší odbavení (3,4 sec). Průměr zastávek v boxech pod čtyři sekundy měl i jeho kolega Nico Rosberg (3,9 sec) a dobře zvládlou svou práci Ferrari v případě Massy (3,83 sec).
Poprvé se v závodě po čtyři vteřiny dostal Lotus v případě Kovalainenovy první zastávky. Potrvzuje tím postupné krůčky vpřed, v závodě včera porazil nejen nováčky, ale i jeden Williams a Sauber.
Z pohledu strategií se jednalo o opravdu zajímavý závod. Bylo příjemné vidět, jak se po delší době z hlediska celkového času závodu vyplácí zastavit vícekrát. Desítka pilotů, která vsadila na tři výměny pneumatik, měla výhodu oproti jedenácti, kteří se v boxech objevili dvakrát.
Jediným mužem, který se boxovou uličkou projel třikrát, byl Sergio Pérez - za to ale může penalizace po kolizi se Sutilem. za ulitý start si vysloužil trest také Vitantonio Liuzzi, který byl původně na dvouzastávkové strategii. Jeho týmový kolega Narain Karthikeyan byl jediným mužem, který se u mechaniků objevil pouze jednou - na tvrdší směsi vydržel 33 kol po úvodních 23 kolech na měkkých pneumatikách.
Celé startovní pole pro start do nedělního závodu zvolilo měkčí sadu, pouze Mark Webber začal na tvrdší. Po neúspěchu v kvalifikaci měl v zásobě dostatek měkkých pneumatik, které pak nasazoval při každé zastávce. Ty byly o vteřinu na kolo rychlejší, což bylo jedním z klíčových faktorů jeho famózního posunu z 18. pozice na startu až na bronzovou příčku v cíli. Přitom před polovinou závodu ztrácel propastných 47 vteřin, do cíle však dojel pouze 7,6 sec za vítězným Hamiltonem.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.