Sebastian Vettel opět všem vytřel zrak a dokázal si vybojovat pole position rozdílem třídy, když druhému v pořadí Buttonovi na Mclarenu nadělil sedm desetin. Druhou řadu obsadil Hamilton a na pěkné čtvrté pozici ho doplní Rosberg na Mercedesu. Překvapením dnešní kvalifikace je bezesporu osmnáctá příčka Marka Webbera.
Vítejte v Číně, kde se koná již třetí závod letošního ročníku Formule 1. Po všechny tři tréninky vévodil výsledkové listině suverén letošní sezony Sebastian Vettel na Red Bullu a dá se očekávat, že i v Číně si vyjede třetí pole position v řadě.První část kvalifikace: začíná a nás jako obvykle bude zajímat nepostupující sedmička pilotů, potažmo i méně, podle toho zda splní letošní pravidlo 107%. Po deseti minutách, tedy polovině doby určené pro první část kvalifikace nám svá kola odjeli všichni piloti až na Japonského jezdce v barvách Sauberu Kamuje Kobajašiho. Pojďmě si tedy shrnout průběžné pořadí vypadnuvších: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21, Glock, 22. Liuzzi, 23. Karthikeyan a 24. Kobajaši.
Na trati se nic zvláštního neodehrává, a tak si můžeme pět minut před koncem zrekapitulovat i špičku startovního pole: 1. Vettel, 2. Button, 3. Perez, 4. Hamilton, 5. Alguersuari, leč dá se očekávat při posledních pokusech velké změny. Kobajaši konečně zajel měřené kolo a ihned se vyšvihl na sedmou pozici. Tím dostává černého Petra Petrov na Renaultu, který ale před posledními pokusy zajel čas na prozatimní první místo. Na sestupové pozici po projetí svého posledního pokusu Mark Webber s létajícím Red Bullem a tím, kdo ho může nechat hned v první části je Maldonado na Williamsu. Maldonado se zlepšuje a velké překvapení je tu! Co stojí za zmínku, je splnění limitu 107%, kterého dosáhli všichni piloti.Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. T. Glock, 21. J. D´Ambrosio, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. M. WebberDruhá část kvalifikace: Patnáctiminutová část odstartovala a budu sám zvědav, zda se povede nějaké překvapení jako v podobě vypadnutí Webbera v první části. Až na Renault mají za sebou všichni měřené pokusy, a tak si můžeme říci, kdo by prozatím nepostupoval: 11. Barrichello, 12. Buemi, 13. Schumacher, 14. Kobajaši, 15. Maldonado a oba Renaulty.
Petrov zajíždí výborný čas a poskočil na páté místo, leč v zápětí mu vůz vypověděl službu přímo na trati, což znamenalo vyvěšení červených vlajek dvě minuty před koncem druhé části. Tím hodně zdramatizoval závěr kvalifikace, a to především pro jeho týmového kolegu Heidfelda, který stále nemá zajeto měřené kolo. Lotus Renault odklizen mimo trať a ředitelství závodu odstartovalo minizávod o postup mezi první desítku.
Na výjezdu z boxu stojí fronta nadržených pilotů o zajetí rychlého kola a bude velmi zajímavé sledova,t jak se s tím tito nejlepší závodníci světa poperou. Z tohoto minisouboje nejvíce vytěžili Nico Rosberg na Mercedesu, který postoupil na místo deváté a překvapením je i desáté místo Di Resty na Force Indii.Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. N. Heidfeld, 15. R. Barrichello, 14. M. Schumacher, 13. K. Kobajaši, 12. S. Perez, 11. A. SutilTřetí část kvalifikace: Závěrečnoá desetiminutovka, která povětšinou znamená jen dva rychlé pokusy, započala odkrajovat první vteřinky. Bojovat již bude jen devět závodníků, jelikož postoupivší Petrov na Renaultu nemá k dispozici svůj vůz, který mu vypověděl službu ve druhé kvalifikační části. Pokud jsem na začátku mluvil o dvou pokusech, tak toho prvního využili jen čtyři piloti, kteří se za sebe zařadili v následujícím pořadí: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alguersuari, 4. Buemi. Zbytek z první desítky vsadil na jedno rychlé kolo, které bez výraznějších dramat dopadlo takto: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Alonso
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.