Sebastian Vettel opět všem vytřel zrak a dokázal si vybojovat pole position rozdílem třídy, když druhému v pořadí Buttonovi na Mclarenu nadělil sedm desetin. Druhou řadu obsadil Hamilton a na pěkné čtvrté pozici ho doplní Rosberg na Mercedesu. Překvapením dnešní kvalifikace je bezesporu osmnáctá příčka Marka Webbera.
Vítejte v Číně, kde se koná již třetí závod letošního ročníku Formule 1. Po všechny tři tréninky vévodil výsledkové listině suverén letošní sezony Sebastian Vettel na Red Bullu a dá se očekávat, že i v Číně si vyjede třetí pole position v řadě.První část kvalifikace: začíná a nás jako obvykle bude zajímat nepostupující sedmička pilotů, potažmo i méně, podle toho zda splní letošní pravidlo 107%. Po deseti minutách, tedy polovině doby určené pro první část kvalifikace nám svá kola odjeli všichni piloti až na Japonského jezdce v barvách Sauberu Kamuje Kobajašiho. Pojďmě si tedy shrnout průběžné pořadí vypadnuvších: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21, Glock, 22. Liuzzi, 23. Karthikeyan a 24. Kobajaši.
Na trati se nic zvláštního neodehrává, a tak si můžeme pět minut před koncem zrekapitulovat i špičku startovního pole: 1. Vettel, 2. Button, 3. Perez, 4. Hamilton, 5. Alguersuari, leč dá se očekávat při posledních pokusech velké změny. Kobajaši konečně zajel měřené kolo a ihned se vyšvihl na sedmou pozici. Tím dostává černého Petra Petrov na Renaultu, který ale před posledními pokusy zajel čas na prozatimní první místo. Na sestupové pozici po projetí svého posledního pokusu Mark Webber s létajícím Red Bullem a tím, kdo ho může nechat hned v první části je Maldonado na Williamsu. Maldonado se zlepšuje a velké překvapení je tu! Co stojí za zmínku, je splnění limitu 107%, kterého dosáhli všichni piloti.Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. T. Glock, 21. J. D´Ambrosio, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. M. WebberDruhá část kvalifikace: Patnáctiminutová část odstartovala a budu sám zvědav, zda se povede nějaké překvapení jako v podobě vypadnutí Webbera v první části. Až na Renault mají za sebou všichni měřené pokusy, a tak si můžeme říci, kdo by prozatím nepostupoval: 11. Barrichello, 12. Buemi, 13. Schumacher, 14. Kobajaši, 15. Maldonado a oba Renaulty.
Petrov zajíždí výborný čas a poskočil na páté místo, leč v zápětí mu vůz vypověděl službu přímo na trati, což znamenalo vyvěšení červených vlajek dvě minuty před koncem druhé části. Tím hodně zdramatizoval závěr kvalifikace, a to především pro jeho týmového kolegu Heidfelda, který stále nemá zajeto měřené kolo. Lotus Renault odklizen mimo trať a ředitelství závodu odstartovalo minizávod o postup mezi první desítku.
Na výjezdu z boxu stojí fronta nadržených pilotů o zajetí rychlého kola a bude velmi zajímavé sledova,t jak se s tím tito nejlepší závodníci světa poperou. Z tohoto minisouboje nejvíce vytěžili Nico Rosberg na Mercedesu, který postoupil na místo deváté a překvapením je i desáté místo Di Resty na Force Indii.Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. N. Heidfeld, 15. R. Barrichello, 14. M. Schumacher, 13. K. Kobajaši, 12. S. Perez, 11. A. SutilTřetí část kvalifikace: Závěrečnoá desetiminutovka, která povětšinou znamená jen dva rychlé pokusy, započala odkrajovat první vteřinky. Bojovat již bude jen devět závodníků, jelikož postoupivší Petrov na Renaultu nemá k dispozici svůj vůz, který mu vypověděl službu ve druhé kvalifikační části. Pokud jsem na začátku mluvil o dvou pokusech, tak toho prvního využili jen čtyři piloti, kteří se za sebe zařadili v následujícím pořadí: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alguersuari, 4. Buemi. Zbytek z první desítky vsadil na jedno rychlé kolo, které bez výraznějších dramat dopadlo takto: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Alonso
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.