Sebastian Vettel opět všem vytřel zrak a dokázal si vybojovat pole position rozdílem třídy, když druhému v pořadí Buttonovi na Mclarenu nadělil sedm desetin. Druhou řadu obsadil Hamilton a na pěkné čtvrté pozici ho doplní Rosberg na Mercedesu. Překvapením dnešní kvalifikace je bezesporu osmnáctá příčka Marka Webbera.
Vítejte v Číně, kde se koná již třetí závod letošního ročníku Formule 1. Po všechny tři tréninky vévodil výsledkové listině suverén letošní sezony Sebastian Vettel na Red Bullu a dá se očekávat, že i v Číně si vyjede třetí pole position v řadě.První část kvalifikace: začíná a nás jako obvykle bude zajímat nepostupující sedmička pilotů, potažmo i méně, podle toho zda splní letošní pravidlo 107%. Po deseti minutách, tedy polovině doby určené pro první část kvalifikace nám svá kola odjeli všichni piloti až na Japonského jezdce v barvách Sauberu Kamuje Kobajašiho. Pojďmě si tedy shrnout průběžné pořadí vypadnuvších: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21, Glock, 22. Liuzzi, 23. Karthikeyan a 24. Kobajaši.
Na trati se nic zvláštního neodehrává, a tak si můžeme pět minut před koncem zrekapitulovat i špičku startovního pole: 1. Vettel, 2. Button, 3. Perez, 4. Hamilton, 5. Alguersuari, leč dá se očekávat při posledních pokusech velké změny. Kobajaši konečně zajel měřené kolo a ihned se vyšvihl na sedmou pozici. Tím dostává černého Petra Petrov na Renaultu, který ale před posledními pokusy zajel čas na prozatimní první místo. Na sestupové pozici po projetí svého posledního pokusu Mark Webber s létajícím Red Bullem a tím, kdo ho může nechat hned v první části je Maldonado na Williamsu. Maldonado se zlepšuje a velké překvapení je tu! Co stojí za zmínku, je splnění limitu 107%, kterého dosáhli všichni piloti.Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. T. Glock, 21. J. D´Ambrosio, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. M. WebberDruhá část kvalifikace: Patnáctiminutová část odstartovala a budu sám zvědav, zda se povede nějaké překvapení jako v podobě vypadnutí Webbera v první části. Až na Renault mají za sebou všichni měřené pokusy, a tak si můžeme říci, kdo by prozatím nepostupoval: 11. Barrichello, 12. Buemi, 13. Schumacher, 14. Kobajaši, 15. Maldonado a oba Renaulty.
Petrov zajíždí výborný čas a poskočil na páté místo, leč v zápětí mu vůz vypověděl službu přímo na trati, což znamenalo vyvěšení červených vlajek dvě minuty před koncem druhé části. Tím hodně zdramatizoval závěr kvalifikace, a to především pro jeho týmového kolegu Heidfelda, který stále nemá zajeto měřené kolo. Lotus Renault odklizen mimo trať a ředitelství závodu odstartovalo minizávod o postup mezi první desítku.
Na výjezdu z boxu stojí fronta nadržených pilotů o zajetí rychlého kola a bude velmi zajímavé sledova,t jak se s tím tito nejlepší závodníci světa poperou. Z tohoto minisouboje nejvíce vytěžili Nico Rosberg na Mercedesu, který postoupil na místo deváté a překvapením je i desáté místo Di Resty na Force Indii.Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. N. Heidfeld, 15. R. Barrichello, 14. M. Schumacher, 13. K. Kobajaši, 12. S. Perez, 11. A. SutilTřetí část kvalifikace: Závěrečnoá desetiminutovka, která povětšinou znamená jen dva rychlé pokusy, započala odkrajovat první vteřinky. Bojovat již bude jen devět závodníků, jelikož postoupivší Petrov na Renaultu nemá k dispozici svůj vůz, který mu vypověděl službu ve druhé kvalifikační části. Pokud jsem na začátku mluvil o dvou pokusech, tak toho prvního využili jen čtyři piloti, kteří se za sebe zařadili v následujícím pořadí: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alguersuari, 4. Buemi. Zbytek z první desítky vsadil na jedno rychlé kolo, které bez výraznějších dramat dopadlo takto: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Alonso
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.