Sebastian Vettel opět všem vytřel zrak a dokázal si vybojovat pole position rozdílem třídy, když druhému v pořadí Buttonovi na Mclarenu nadělil sedm desetin. Druhou řadu obsadil Hamilton a na pěkné čtvrté pozici ho doplní Rosberg na Mercedesu. Překvapením dnešní kvalifikace je bezesporu osmnáctá příčka Marka Webbera.
Vítejte v Číně, kde se koná již třetí závod letošního ročníku Formule 1. Po všechny tři tréninky vévodil výsledkové listině suverén letošní sezony Sebastian Vettel na Red Bullu a dá se očekávat, že i v Číně si vyjede třetí pole position v řadě.První část kvalifikace: začíná a nás jako obvykle bude zajímat nepostupující sedmička pilotů, potažmo i méně, podle toho zda splní letošní pravidlo 107%. Po deseti minutách, tedy polovině doby určené pro první část kvalifikace nám svá kola odjeli všichni piloti až na Japonského jezdce v barvách Sauberu Kamuje Kobajašiho. Pojďmě si tedy shrnout průběžné pořadí vypadnuvších: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21, Glock, 22. Liuzzi, 23. Karthikeyan a 24. Kobajaši.
Na trati se nic zvláštního neodehrává, a tak si můžeme pět minut před koncem zrekapitulovat i špičku startovního pole: 1. Vettel, 2. Button, 3. Perez, 4. Hamilton, 5. Alguersuari, leč dá se očekávat při posledních pokusech velké změny. Kobajaši konečně zajel měřené kolo a ihned se vyšvihl na sedmou pozici. Tím dostává černého Petra Petrov na Renaultu, který ale před posledními pokusy zajel čas na prozatimní první místo. Na sestupové pozici po projetí svého posledního pokusu Mark Webber s létajícím Red Bullem a tím, kdo ho může nechat hned v první části je Maldonado na Williamsu. Maldonado se zlepšuje a velké překvapení je tu! Co stojí za zmínku, je splnění limitu 107%, kterého dosáhli všichni piloti.Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. T. Glock, 21. J. D´Ambrosio, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. M. WebberDruhá část kvalifikace: Patnáctiminutová část odstartovala a budu sám zvědav, zda se povede nějaké překvapení jako v podobě vypadnutí Webbera v první části. Až na Renault mají za sebou všichni měřené pokusy, a tak si můžeme říci, kdo by prozatím nepostupoval: 11. Barrichello, 12. Buemi, 13. Schumacher, 14. Kobajaši, 15. Maldonado a oba Renaulty.
Petrov zajíždí výborný čas a poskočil na páté místo, leč v zápětí mu vůz vypověděl službu přímo na trati, což znamenalo vyvěšení červených vlajek dvě minuty před koncem druhé části. Tím hodně zdramatizoval závěr kvalifikace, a to především pro jeho týmového kolegu Heidfelda, který stále nemá zajeto měřené kolo. Lotus Renault odklizen mimo trať a ředitelství závodu odstartovalo minizávod o postup mezi první desítku.
Na výjezdu z boxu stojí fronta nadržených pilotů o zajetí rychlého kola a bude velmi zajímavé sledova,t jak se s tím tito nejlepší závodníci světa poperou. Z tohoto minisouboje nejvíce vytěžili Nico Rosberg na Mercedesu, který postoupil na místo deváté a překvapením je i desáté místo Di Resty na Force Indii.Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. N. Heidfeld, 15. R. Barrichello, 14. M. Schumacher, 13. K. Kobajaši, 12. S. Perez, 11. A. SutilTřetí část kvalifikace: Závěrečnoá desetiminutovka, která povětšinou znamená jen dva rychlé pokusy, započala odkrajovat první vteřinky. Bojovat již bude jen devět závodníků, jelikož postoupivší Petrov na Renaultu nemá k dispozici svůj vůz, který mu vypověděl službu ve druhé kvalifikační části. Pokud jsem na začátku mluvil o dvou pokusech, tak toho prvního využili jen čtyři piloti, kteří se za sebe zařadili v následujícím pořadí: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alguersuari, 4. Buemi. Zbytek z první desítky vsadil na jedno rychlé kolo, které bez výraznějších dramat dopadlo takto: 1. Vettel, 2. Button, 3. Hamilton, 4. Rosberg, 5. Alonso
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.