Také odpolední trénink v Šanghají se stal kořistí Sebastiana Vettela na Red Bullu. Hamilton mu byl tentokrát blíže, k jeho překonání mu scházelo 17 setin vteřiny.
Druhý trénink začal za vyšších teplot bez deště, ale ve smogu. Trať byla vyhřátá na 35 °C - i za podstatně vyšší aktivity ze strany pilotů. Z garáže vůbec nevyjel Paul di Resta, jehož Force India VJM04 měla problém s tlakem paliva.
Lotusu se podařilo opravit zavěšení po poškození, které ráno způsobil Razia na Trulliho voze. Odpoledne již raději vyrazil s oběma závodními piloty.
McLaren dnes zkoušel několik nových dílů, na voze se objevila nová podlaha, nové přední křídlo i výfuky. Výfuky dle vzoru Red Bullu (v podlaze směřující k vnějším okrajům s dírou v podlaze) zkoušel jak Williams na Barrichellově voze, tak i Sauber. Novinky nasadil i Red Bull, aby si udržel náskok před svými pronásledovateli.
V polovině Vettel předvedl dlouhý stint (14 kol), během nichž byl v sektorech 1 a 3 pravidelně rychlejší než Webber, u něhož se také zdálo, že mu rychleji odcházejí pneumatiky.
Jenson Button před svým výjezdem v průběhu druhého tréninku
Pastor Maldonado byl po 23 min prvním pilotem, který obul měkkou sadu pneumatik a ihned výrazně zrychlil. Do té doby všichni jezdili na tvrdých. Osm minut po něm nasadil měkčí směs také Massa a ihned se vyhoupl do čela (1:38,507 min). Jejich týmoví kolegové - Barrichello s Alonsem - stejně jako většina ostatních pilotů, pokračovali na tvrdých pneumatikách.
Program Ferrari byl již "normálnější," místo aerodynamických simulací se tým zaměřil hlavně na vyhodnocování chování pneumatik. Ve druhé polovině na Alonsově voze začala zlobit hydraulika, proto se ke svému zklamání vyrazil až na posledních 10 min, během nichž si mohl vyzkoušet měkké pneumatiky.
V polovině druhého tréninku bylo pořadí následující:1. Rosberg 1:37,9432. Massa + 0,5643. Button + 1,4884. Maldonado + 1,7245. Hamilton + 1,8006. Buemi + 1,8287. Alonso + 1,8368. Alguersuari + 1,8859. Heidfeld + 2,42810. Kobajaši + 2,668
Kubicův záskok Nick Heidfeld míří opět mimo
Ve 46. minutě měl problémy znovu Heidfeld - nezachytil smyk svého Renaultu a v zatáčce č. 13 opět lehce boural, přičemž si poškodil přední křídlo. Tým však stihl jeho vůz dát do 20 min do pořádku a Němec mohl znovu na dráhu.
Hamilton po hodině zajel na měkké sadě nejrychlejší čas, ale svému inženýrovi po jediném letmém kole sdělil, že pneumatiky jsou "hotové," evidentně frustrován z toho, že nemůže jezdit tak, jak by si přál - po celou dobu naplno. Krátce na to ho se stejnou směsí překonal Vettel - 1:37,688 min.
Button se při rychlých pokusech rozčiloval na Alguersuariho, jenž se mu ve 13. zatáčce připletl do cesty a zkazil mu jeho pokus. Nakonec z toho bylo jen 1:37,935, přestože dosáhl rekordního času v prvním sektoru. Ke konci se pak již většina top pilotů (krom Alonsa) věnovala delším jízdám na tvrdší sadě pneumatik.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a dnes celkem (vpravo)
Velmi vysokou maximální rychlostí na rovinkách překvapil Buemi: 324 km/hod; 2. Petrov - 319; 3. Heidfeld - 319; 4. Sutil - 318; 5. Schumacher - 317, 6. Massa - 316.
Kvalifikační limit 107 % by dle Vettelova času představoval 1:44,526 min. Oficiální soupis časů všech kol ze druhého tréninku setříděný dle pilotů najdete zde, fotogalerii z Číny včetně snímků z dnešních tréninků zde.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.