Také odpolední trénink v Šanghají se stal kořistí Sebastiana Vettela na Red Bullu. Hamilton mu byl tentokrát blíže, k jeho překonání mu scházelo 17 setin vteřiny.
Druhý trénink začal za vyšších teplot bez deště, ale ve smogu. Trať byla vyhřátá na 35 °C - i za podstatně vyšší aktivity ze strany pilotů. Z garáže vůbec nevyjel Paul di Resta, jehož Force India VJM04 měla problém s tlakem paliva.
Lotusu se podařilo opravit zavěšení po poškození, které ráno způsobil Razia na Trulliho voze. Odpoledne již raději vyrazil s oběma závodními piloty.
McLaren dnes zkoušel několik nových dílů, na voze se objevila nová podlaha, nové přední křídlo i výfuky. Výfuky dle vzoru Red Bullu (v podlaze směřující k vnějším okrajům s dírou v podlaze) zkoušel jak Williams na Barrichellově voze, tak i Sauber. Novinky nasadil i Red Bull, aby si udržel náskok před svými pronásledovateli.
V polovině Vettel předvedl dlouhý stint (14 kol), během nichž byl v sektorech 1 a 3 pravidelně rychlejší než Webber, u něhož se také zdálo, že mu rychleji odcházejí pneumatiky.
Jenson Button před svým výjezdem v průběhu druhého tréninku
Pastor Maldonado byl po 23 min prvním pilotem, který obul měkkou sadu pneumatik a ihned výrazně zrychlil. Do té doby všichni jezdili na tvrdých. Osm minut po něm nasadil měkčí směs také Massa a ihned se vyhoupl do čela (1:38,507 min). Jejich týmoví kolegové - Barrichello s Alonsem - stejně jako většina ostatních pilotů, pokračovali na tvrdých pneumatikách.
Program Ferrari byl již "normálnější," místo aerodynamických simulací se tým zaměřil hlavně na vyhodnocování chování pneumatik. Ve druhé polovině na Alonsově voze začala zlobit hydraulika, proto se ke svému zklamání vyrazil až na posledních 10 min, během nichž si mohl vyzkoušet měkké pneumatiky.
V polovině druhého tréninku bylo pořadí následující:1. Rosberg 1:37,9432. Massa + 0,5643. Button + 1,4884. Maldonado + 1,7245. Hamilton + 1,8006. Buemi + 1,8287. Alonso + 1,8368. Alguersuari + 1,8859. Heidfeld + 2,42810. Kobajaši + 2,668
Kubicův záskok Nick Heidfeld míří opět mimo
Ve 46. minutě měl problémy znovu Heidfeld - nezachytil smyk svého Renaultu a v zatáčce č. 13 opět lehce boural, přičemž si poškodil přední křídlo. Tým však stihl jeho vůz dát do 20 min do pořádku a Němec mohl znovu na dráhu.
Hamilton po hodině zajel na měkké sadě nejrychlejší čas, ale svému inženýrovi po jediném letmém kole sdělil, že pneumatiky jsou "hotové," evidentně frustrován z toho, že nemůže jezdit tak, jak by si přál - po celou dobu naplno. Krátce na to ho se stejnou směsí překonal Vettel - 1:37,688 min.
Button se při rychlých pokusech rozčiloval na Alguersuariho, jenž se mu ve 13. zatáčce připletl do cesty a zkazil mu jeho pokus. Nakonec z toho bylo jen 1:37,935, přestože dosáhl rekordního času v prvním sektoru. Ke konci se pak již většina top pilotů (krom Alonsa) věnovala delším jízdám na tvrdší sadě pneumatik.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a dnes celkem (vpravo)
Velmi vysokou maximální rychlostí na rovinkách překvapil Buemi: 324 km/hod; 2. Petrov - 319; 3. Heidfeld - 319; 4. Sutil - 318; 5. Schumacher - 317, 6. Massa - 316.
Kvalifikační limit 107 % by dle Vettelova času představoval 1:44,526 min. Oficiální soupis časů všech kol ze druhého tréninku setříděný dle pilotů najdete zde, fotogalerii z Číny včetně snímků z dnešních tréninků zde.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.