Sebastian Vettel zajel na úvod víkendu v Číně nejrychlejší kolo, o šest desetin rychleji než jeho týmový kolega Mark Webber. Za Red Bully se seřadily oba McLareny v pořadí Hamilton Button.
Vettel pokračuje v suverénních výkonech na okruhu zahaleném smogem, jako jediný pokořil hranici 99 sekund. McLaren měl v případě Buttona problémy s KERSem, po hodině jeho inženýr hlásil, že se mu přehřívá. Brit přesto zajel 4. nejrychlejší čas.
První pětici sice doplnil Nick Heidfeld, ale spokojený být rozhodně nemůže. Po hodině ztratil po přejezdu obrubníku kontrolu nad svým Renaultem a v zatáčce č. 10 narazil, přičemž poškodil přední část svého vozu. Do té doby ujel pouze 5 kol.
Nick Heidfeld po havárii
Felipe Massou, byl v prvním tréninku rychlejším z obou Ferrari, jeho čas mu zajistil 6. příčku v pořadí, Alonso zajel až 12. nejlepší čas. Španěl ale vykonával spoustu aerodynamických testů, své první měřené kolo zajel až 20 min před koncem.
Nováček u Lotusu Luiz Razia, který dnes nahradil Jarna Trulliho, po 40 min poškodil přední křídlo a pneumatiku, což Trulli v záběru kamer dle svých gest nelibě nesl. Zřejmě se ale nejednalo o chyb, ale o technický problém (selhání zavěšení). Do druhého tréninku měl Lotus jako jediný tým opět nasadit testovacího pilota - Davide Valsecchiho, po této nehodě ale nakonec nechá zřejmě jezdit Heikkiho Kovalainena.
Nevydařený začátek víkendu zažil i Timo Glock, který většinu času strávil v garáži - svůj první měřený čas zajel až 10 min před koncem.
Počet ujetých kol v prvním tréninku
Kvalifikačnímu pravidlu 107 %, které představovalo čas 1:45,650 min (o 6,912 sec pomaleji než Vettel) by vyhověli všichni piloti.
V maximální rychlostech kralovaly Renaulty: 1. Petrov - 319 km/hod; 2. Heidfeld - 318; 3. Rosberg - 317; 4. Vettel - 315; 5. Di Resta - 315; 6. Hülkenberg - 315.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.