Sebastian Vettel zajel na úvod víkendu v Číně nejrychlejší kolo, o šest desetin rychleji než jeho týmový kolega Mark Webber. Za Red Bully se seřadily oba McLareny v pořadí Hamilton Button.
Vettel pokračuje v suverénních výkonech na okruhu zahaleném smogem, jako jediný pokořil hranici 99 sekund. McLaren měl v případě Buttona problémy s KERSem, po hodině jeho inženýr hlásil, že se mu přehřívá. Brit přesto zajel 4. nejrychlejší čas.
První pětici sice doplnil Nick Heidfeld, ale spokojený být rozhodně nemůže. Po hodině ztratil po přejezdu obrubníku kontrolu nad svým Renaultem a v zatáčce č. 10 narazil, přičemž poškodil přední část svého vozu. Do té doby ujel pouze 5 kol.
Nick Heidfeld po havárii
Felipe Massou, byl v prvním tréninku rychlejším z obou Ferrari, jeho čas mu zajistil 6. příčku v pořadí, Alonso zajel až 12. nejlepší čas. Španěl ale vykonával spoustu aerodynamických testů, své první měřené kolo zajel až 20 min před koncem.
Nováček u Lotusu Luiz Razia, který dnes nahradil Jarna Trulliho, po 40 min poškodil přední křídlo a pneumatiku, což Trulli v záběru kamer dle svých gest nelibě nesl. Zřejmě se ale nejednalo o chyb, ale o technický problém (selhání zavěšení). Do druhého tréninku měl Lotus jako jediný tým opět nasadit testovacího pilota - Davide Valsecchiho, po této nehodě ale nakonec nechá zřejmě jezdit Heikkiho Kovalainena.
Nevydařený začátek víkendu zažil i Timo Glock, který většinu času strávil v garáži - svůj první měřený čas zajel až 10 min před koncem.
Počet ujetých kol v prvním tréninku
Kvalifikačnímu pravidlu 107 %, které představovalo čas 1:45,650 min (o 6,912 sec pomaleji než Vettel) by vyhověli všichni piloti.
V maximální rychlostech kralovaly Renaulty: 1. Petrov - 319 km/hod; 2. Heidfeld - 318; 3. Rosberg - 317; 4. Vettel - 315; 5. Di Resta - 315; 6. Hülkenberg - 315.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.