Sebastian Vettel zajel na úvod víkendu v Číně nejrychlejší kolo, o šest desetin rychleji než jeho týmový kolega Mark Webber. Za Red Bully se seřadily oba McLareny v pořadí Hamilton Button.
Vettel pokračuje v suverénních výkonech na okruhu zahaleném smogem, jako jediný pokořil hranici 99 sekund. McLaren měl v případě Buttona problémy s KERSem, po hodině jeho inženýr hlásil, že se mu přehřívá. Brit přesto zajel 4. nejrychlejší čas.
První pětici sice doplnil Nick Heidfeld, ale spokojený být rozhodně nemůže. Po hodině ztratil po přejezdu obrubníku kontrolu nad svým Renaultem a v zatáčce č. 10 narazil, přičemž poškodil přední část svého vozu. Do té doby ujel pouze 5 kol.
Nick Heidfeld po havárii
Felipe Massou, byl v prvním tréninku rychlejším z obou Ferrari, jeho čas mu zajistil 6. příčku v pořadí, Alonso zajel až 12. nejlepší čas. Španěl ale vykonával spoustu aerodynamických testů, své první měřené kolo zajel až 20 min před koncem.
Nováček u Lotusu Luiz Razia, který dnes nahradil Jarna Trulliho, po 40 min poškodil přední křídlo a pneumatiku, což Trulli v záběru kamer dle svých gest nelibě nesl. Zřejmě se ale nejednalo o chyb, ale o technický problém (selhání zavěšení). Do druhého tréninku měl Lotus jako jediný tým opět nasadit testovacího pilota - Davide Valsecchiho, po této nehodě ale nakonec nechá zřejmě jezdit Heikkiho Kovalainena.
Nevydařený začátek víkendu zažil i Timo Glock, který většinu času strávil v garáži - svůj první měřený čas zajel až 10 min před koncem.
Počet ujetých kol v prvním tréninku
Kvalifikačnímu pravidlu 107 %, které představovalo čas 1:45,650 min (o 6,912 sec pomaleji než Vettel) by vyhověli všichni piloti.
V maximální rychlostech kralovaly Renaulty: 1. Petrov - 319 km/hod; 2. Heidfeld - 318; 3. Rosberg - 317; 4. Vettel - 315; 5. Di Resta - 315; 6. Hülkenberg - 315.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.