Narain Karthikeyan se po propadáku v Austrálii už těší na další závod v Malajsii. Hispania Racing podle něj může překvapit.
V Austrálii ujel po okruhu v Albert Parku za celý víkend pouze 16 kol. V pátek s vozem nevyjel vůbec, protože tým údajně neměl dostatek dílů pro jeho sestavení. Během tréninku ujel 5 kol a v kvalifikaci 11 - přesto to nestačilo pro splnění 107% limitu pro start do závodu.
"Na počátku týdne jsem věřil, že do závodu postoupíme, protože auto na to má," říká po úvodním podniku sezóny v rozhovoru pro Reuters. Jeho monopost F111 však doposud stále nesplnil všechny crash-testy FIA, proto nastoupil se starým předním křídlem.
"Samozřejmě víme, že situace není růžová. Hlasité stížnosti ničemu nepomůžou. Pro mne to bylo i tak obtížné, jezdil jsem zde pouze jednou v roce 2005 a musel jsem se dostat do rytmu. Jinak jsem neměl reálnou šanci," odkazuje na znovu zavedené pravidlo 107 %. "Toto pravidlo akceptujeme."
V Melbourne musela Hispania nasadit kvůli nesplněným crash-testům loňské křídlo(nové naleznete na snímku pod článkem)
"Pokud vše klapne, můžeme pár lidí překvapit," věří si Karthikeyan. "Od Malajsie budeme mít na voze nové přední křídlo. Pak věřím, že se kvalifikujeme do závodu. Alespoň už se nebude na co vymlouvat. Okruh dobře znám, mám jej rád. Rychle si na něj zvyknu."
Letos se ale nejvíce těší na premiérovou domácí Velkou cenu Indie: "Můj návrat je hodně spjat s tímto závodem. Formule 1 získala od mého debutu v roce 2005 mnoho fanoušků. Pokud budou ceny rozumné, bude plno. Bude to šílené."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.