Narain Karthikeyan se po propadáku v Austrálii už těší na další závod v Malajsii. Hispania Racing podle něj může překvapit.
V Austrálii ujel po okruhu v Albert Parku za celý víkend pouze 16 kol. V pátek s vozem nevyjel vůbec, protože tým údajně neměl dostatek dílů pro jeho sestavení. Během tréninku ujel 5 kol a v kvalifikaci 11 - přesto to nestačilo pro splnění 107% limitu pro start do závodu.
"Na počátku týdne jsem věřil, že do závodu postoupíme, protože auto na to má," říká po úvodním podniku sezóny v rozhovoru pro Reuters. Jeho monopost F111 však doposud stále nesplnil všechny crash-testy FIA, proto nastoupil se starým předním křídlem.
"Samozřejmě víme, že situace není růžová. Hlasité stížnosti ničemu nepomůžou. Pro mne to bylo i tak obtížné, jezdil jsem zde pouze jednou v roce 2005 a musel jsem se dostat do rytmu. Jinak jsem neměl reálnou šanci," odkazuje na znovu zavedené pravidlo 107 %. "Toto pravidlo akceptujeme."
V Melbourne musela Hispania nasadit kvůli nesplněným crash-testům loňské křídlo(nové naleznete na snímku pod článkem)
"Pokud vše klapne, můžeme pár lidí překvapit," věří si Karthikeyan. "Od Malajsie budeme mít na voze nové přední křídlo. Pak věřím, že se kvalifikujeme do závodu. Alespoň už se nebude na co vymlouvat. Okruh dobře znám, mám jej rád. Rychle si na něj zvyknu."
Letos se ale nejvíce těší na premiérovou domácí Velkou cenu Indie: "Můj návrat je hodně spjat s tímto závodem. Formule 1 získala od mého debutu v roce 2005 mnoho fanoušků. Pokud budou ceny rozumné, bude plno. Bude to šílené."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.