Red Bull, respektive Vettel pokračuje ve svých výsledcích z minulé sezony a připisuje si do statistik další vyhranou kvalifikaci. V první řadě jej celkem překvapivě doplní Hamilton na McLarenu. Následuje druhý pilot Red Bullu domácí jezdec Mark Weberr, Button a páté do zítřejšího závodu odstartuje Ferrari Fernanda Alonsa.
Vítám Vás po delší pauze opět při kvalifikaci na Velkou Cenu Formule 1, tentokrát v Australském Melbourne.
První část kvalifikace: První sekundy úvodní části úvodního podniku v Austrálii nám započali odkrajovat doufám zajímavou ranní kvalifikaci, když na trať vyjelo hned několik jezdců. Novinkou pro sezonu 2011 je pravidlo o splnění 107% nejrychlejšího času kvalifikace, které pokud nebude některým z jezdců dosaženo, nekvalifikuje se tak do nedělního závodu. Stejně jako v loňské sezoně nás budou zajímat nepostupující piloti do druhé části, kterými jsou deset minut před jejím koncem Karthikeyan, Liuzzi, D’Ambrosio, Glock, Trulli, Kovalainen a Di Resta. Co je ale nutné připomenout je stále ještě pět pilotů, kteří nemají žádný čas. Naopak v čele 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button 4. Webber. Ve svých prvních měřených pokusech Kobajaši a Perez, týmoví kolegové ze Sauberu,kteří ihned obsazují třetí respektive čtvrté místo!!! Nové pravidlo o splnění 107% času nejrychlejšího času kvalifikace zatím nedosahují oba piloti španělské stáje HRT. Máme tu poslední pokusy a na sestupových příčkách se nic zásadního nemění až na Heidfelda, který se propadl na úkor Di Resty. Němec zastupující u Renaultu Kubicu při svém debutu zklamal. Druhý pilot Renaultu Petrov naopak překvapil a v první části kvalifikace skončil třetí.Nepostupující: 24. N. Karthikeyan, 23. V. Liuzzi, 22. J. D’Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. N. HeidfeldDruhá část kvalifikace: Hned v úvodu dělá chybu Rubens Barrichello v zatáčce číslo tři, která pro něj znamená konec kvalifikace, jelikož vyjel mimo trať a uvízl v kačírku. Na trati vyvěšeny žluté vlajky. Můžeme pokračovat, leč sedm jezdců ze sedmnácti stále nemají pět minut před koncem druhé části zajeto měřené kolo, a tak je těžko předpovídat kdo ještě může uvíznout v sítu druhé části dnešní kvalifikace. Co ale můžeme konstatovat je opět výborná rychlost obou Red Bullů, kdy na prvním místě Vettel a hned za ním domácí jezdec Mark Webber. Následují Button, Alonso a pátý Hamilton. Před posledními pokusy v sestupových vodách Barrichello, Sutil, Maldonado, Di Resta, Perez, Alguersuari a poslední nepostupující prozatím překvapivě Michael Schumacher!!! Ani v jeho posledním měřeném kole se nedokázal probojovat dopředu a do desítky nejrychlejších nepostupuje.Nepostupující: 17. R. Barrichello, 16. A. Sutil, 15. P. Maldonado, 14. P. Di Resta, 13. S. Perez, 12. J. Alguersuari, 11. M. SchumacherTřetí část kvalifikace: Poslední část první kvalifikace letošní sezony nám rozhodne a konečně na plno prozradí připravenost a rychlost renomovaných týmů. Dá se očekávat, že Red Bully s největší pravděpodobností obsadí první řadu, leč nechme se překvapit. Po prvních pokusech mé očekávání bez okolků Vettel potvrzuje nejrychlejším časem víkendu a ujímá se neohroženě vedení, když druhý za ním, jeho týmový kolega Webber ztrácí necelou sekundu. Následují Hamilton, Button a Rosberg. Fernando Alonso vypouští svůj první pokus a má tedý jedinou možnost na zajetí rychlého času. Massa při svém vyjetí na trať dělá chybu a roztáčí se na trati. Alonso v rychlém kole na prvním mezičase ztrácí na Vettela tři desetiny. Na druhém už to je půl vteřiny a v cíli dokonce jeden a půl vteřiny, což mu i tak zajistilo prozatímní páté místo. Kdo se ale vytasil s výborným časem je Hamilton na McLarenu, který předskočil Webbera a kvalifikoval se do první řady pro zítřejší závod. Pořadí: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.