Mistr světa F1 Sebastian Vettel prohlásil, že zařízení, která během jízdy ovládá sám pilot, ho v průběhu prvního tréninkového dne Velké ceny Austrálie, dost zaměstnávaly. Zprávu přinesla v pátek agentura Reuters.
Novinkou letošní sezony jsou pohyblivá zadní přítlačná křídla, které ovládají sami jezdci pomocí tlačitek na volantu. Křídla mají zvýšit rychlost na rovinách a usnadnit předjíždění, podobně jako zařízení KERS, které se po roční přestávce do F1 vrací.
"Určitě nás to zaměstnává. Musíme se soustředit na řízení a ještě ovládat tyhle věci. Melbourne je drsná trať se spoustou hrbolů a množstvím zatáček. Člověk tady opravdu cítí rychlost a nemá moc času," řekl Němec na tiskové konferenci. "Je na nás a našich týmech, abychom našli co nejlepší řešení volantu, aby nám to vyhovovalo," dodal pilot týmu Red Bull. "Nicméně v každém případě musíte používat palec a možná i ostatní prsty. Loket se zatím ke slovu nedostal," žertoval třiadvacetiletý Němec.
Vettel se se svým australským stájovým kolegou Markem Webberem shodl na tom, že nemá smysl používat zadní pohyblivé křídlo během celého tréninku a kvalifikace, když během závodu bude jeho používání omezené. Navíc připustil, že mu vlastně vůbec nepomohlo v předjíždění. "Zkusil jsem to, ale nepomohlo to," řekl.
Vettel před rokem v Albert Parku odstartoval z pole position, ale do cíle nedojel. Nyní je s prvními dvěma tréninky spokojený, jeho čas byl čtvrtý nejrychlejší. "Zatím jsem příjemně překvapený," řekl muž, který si titul mistra světa zajistil až v posledním závodě posledního ročníku, předtím nikdy v průběhu sezony nebyl v čele šampionátu
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.