Mistr světa F1 Sebastian Vettel prohlásil, že zařízení, která během jízdy ovládá sám pilot, ho v průběhu prvního tréninkového dne Velké ceny Austrálie, dost zaměstnávaly. Zprávu přinesla v pátek agentura Reuters.
Novinkou letošní sezony jsou pohyblivá zadní přítlačná křídla, které ovládají sami jezdci pomocí tlačitek na volantu. Křídla mají zvýšit rychlost na rovinách a usnadnit předjíždění, podobně jako zařízení KERS, které se po roční přestávce do F1 vrací.
"Určitě nás to zaměstnává. Musíme se soustředit na řízení a ještě ovládat tyhle věci. Melbourne je drsná trať se spoustou hrbolů a množstvím zatáček. Člověk tady opravdu cítí rychlost a nemá moc času," řekl Němec na tiskové konferenci. "Je na nás a našich týmech, abychom našli co nejlepší řešení volantu, aby nám to vyhovovalo," dodal pilot týmu Red Bull. "Nicméně v každém případě musíte používat palec a možná i ostatní prsty. Loket se zatím ke slovu nedostal," žertoval třiadvacetiletý Němec.
Vettel se se svým australským stájovým kolegou Markem Webberem shodl na tom, že nemá smysl používat zadní pohyblivé křídlo během celého tréninku a kvalifikace, když během závodu bude jeho používání omezené. Navíc připustil, že mu vlastně vůbec nepomohlo v předjíždění. "Zkusil jsem to, ale nepomohlo to," řekl.
Vettel před rokem v Albert Parku odstartoval z pole position, ale do cíle nedojel. Nyní je s prvními dvěma tréninky spokojený, jeho čas byl čtvrtý nejrychlejší. "Zatím jsem příjemně překvapený," řekl muž, který si titul mistra světa zajistil až v posledním závodě posledního ročníku, předtím nikdy v průběhu sezony nebyl v čele šampionátu
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.