Podle šéfa týmu Hispania, Colina Kollese, by měl tým během zítřejšího třetího tréninku a kvalifikace bez problémů nasadit oba vozy, čehož nebyl během dnešních jízd schopen.
Vitantonio Liuzzi se dnes na trať podíval jen na jedno jediné kolo, dvě minuty před koncem druhého tréninku. Vůz Naraina Karthikeyana nedokázali mechanici uvést do provozuschopného stavu, proto si vůz F111 poprvé vyzkouší až zítra, pokud znovu nenastanou podobné potíže. Šéf týmu, Colin Kolles, věří, že tomu tak nebude a na trať se zítra dostanou oba vozy.
"Dnes jsme vyvinuli velké úsilí, ale oba vozy se nám připravit nepodařilo. Zítra však budou na trati oba vozy. Čeká na nás hodně tvrdé práce. Pokud jde o tým, rád bych všem poděkoval za dnešní práci. Jsem na ně hrdý."
Na tým HRT se lepí jeden problém za druhým, nemohli si vůz otestovat, protože byl připraven až během posledních testů v Barceloně, kam ovšem nedorazily tlumiče a nyní budou nuceni používat přední přítlačné křídlo z loňského vozu, jelikož nové neprošlo crash testy FIA.
V této podobě byl vůz F111 vidět téměř celý den, na trať vyjel až dvě minuty před koncem druhého tréninku.
Nicméně, podle Vitantonia Liuzziho je hlavní, že se povedlo odjet alespoň jedno kolo, které na okruhu v Melbourne odpovídá vzdálenosti cca 5 kilometrů. Tým tak ujel ještě menší vzdálenost, než loni během pátečních tréninků v Bahrajnu.
"I když jsme ujeli jen jedno kolo, je pro nás velice důležité, že se vůz vůbec dostal na trať," řekl Liuzzi, který se k týmu přidal po posledních testech v Barceloně. "Všichni v týmu vyvinuli velké úsilí aby se vůz dostal na trať. Pracovali dnem i nocí." (HRT využila jednu ze čtyř povolených výjimek z pravidla o zákazu práce na vozech během noci, tzv. noční klid). "Zítra snad konečně nasbíráme nějaká data."
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.