Podle šéfa týmu Hispania, Colina Kollese, by měl tým během zítřejšího třetího tréninku a kvalifikace bez problémů nasadit oba vozy, čehož nebyl během dnešních jízd schopen.
Vitantonio Liuzzi se dnes na trať podíval jen na jedno jediné kolo, dvě minuty před koncem druhého tréninku. Vůz Naraina Karthikeyana nedokázali mechanici uvést do provozuschopného stavu, proto si vůz F111 poprvé vyzkouší až zítra, pokud znovu nenastanou podobné potíže. Šéf týmu, Colin Kolles, věří, že tomu tak nebude a na trať se zítra dostanou oba vozy.
"Dnes jsme vyvinuli velké úsilí, ale oba vozy se nám připravit nepodařilo. Zítra však budou na trati oba vozy. Čeká na nás hodně tvrdé práce. Pokud jde o tým, rád bych všem poděkoval za dnešní práci. Jsem na ně hrdý."
Na tým HRT se lepí jeden problém za druhým, nemohli si vůz otestovat, protože byl připraven až během posledních testů v Barceloně, kam ovšem nedorazily tlumiče a nyní budou nuceni používat přední přítlačné křídlo z loňského vozu, jelikož nové neprošlo crash testy FIA.
V této podobě byl vůz F111 vidět téměř celý den, na trať vyjel až dvě minuty před koncem druhého tréninku.
Nicméně, podle Vitantonia Liuzziho je hlavní, že se povedlo odjet alespoň jedno kolo, které na okruhu v Melbourne odpovídá vzdálenosti cca 5 kilometrů. Tým tak ujel ještě menší vzdálenost, než loni během pátečních tréninků v Bahrajnu.
"I když jsme ujeli jen jedno kolo, je pro nás velice důležité, že se vůz vůbec dostal na trať," řekl Liuzzi, který se k týmu přidal po posledních testech v Barceloně. "Všichni v týmu vyvinuli velké úsilí aby se vůz dostal na trať. Pracovali dnem i nocí." (HRT využila jednu ze čtyř povolených výjimek z pravidla o zákazu práce na vozech během noci, tzv. noční klid). "Zítra snad konečně nasbíráme nějaká data."
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.