Sebastien Vettel sice prodloužil u Red Bullu smlouvu až do konce roku 2014, ale majitel Mateschitz potvrdil, že pokud bude úřadující mistr světa chtít odejít, tak může.
To mu umožňuje jistá klauzule ve smlouvě. Dietrich Mateschitz to potvrdil v rozhovoru pro "Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung": "Tahle formule je spíše formální než nutná. Kdybychom nebyli schopni Sebastienovi nabídnout konkurenceschopné auto a on nás žádal o možnost odchodu, jen stěží si dokáži představit, že bychom ho drželi."
Vettel prodloužil smlouvu u Red Bullu 14. března (viz zde) až do roku 2014. Nová smlouva by měla Vettelovi zajistit větší volnost pro své aktivity díky tomu, že mu ubudou reklamní povinnosti. "Jeho využití pro PR už v minulosti dosáhlo maxima. V rámci smlouvy tomu tak bude i v budoucnu," řekl Mateschitz.
Rakušan se neobává ani budoucího možného odchodu Vettela k Ferrari: "Myslím, že neexistuje žádný TOP tým, od kterého by už Sebastien nedostal nabídku. Takže by bylo mylné si myslet, že Seb chce od nás odejít a my ho držíme. Seb chce u nás naopak zůstat a právě proto jsme společně prodloužili smlouvu. To nebylo iniciováno pouze z naší strany. Naším závazkem je, abychom postavili konkurenceschopné auto."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.