Španělský tým HRT dnes potvrdil svého druhého pilota, který bude v letošní sezóně hájit jejich barvy. S Narainem Karthikeyanem bude nastupovat Vitantonio Liuzzi, jehož se během zimní přestávky zbavila Force India.
Zpráva není velkým překvapením, Liuzzi byl od počátku jedním z hlavních kandidátů na závodní sedačku, s Hispanií letos také testoval.
"Jsem opravdu šťastný, že jsem podepsal tuto smlouvu s Hispania Racing. Nikdy jsem neztratil naději na to, že budu ve Formuli 1, protože jsem věděl, že mám zkušenosti a ty správné vlastnosti pro mladý a ambiciózní tým. Čelím nové výzvě a to mě vzrušuje," popisuje znovu zaměstnaný Liuzzi.
"Čeká mě také spousta tvrdé práce při vedení Hispanie vývojem našeho nového vozu. Jsem velmi vděčný Josému Ramonovi Carabantovi a Colinu Kollesovi za to, že mi dali takovou příležitost," dodává pilot.
Jeho nový šéf Colin Kolles uvádí: "Znám Tonia již mnoho let, protože se mnou závodil v nižších kategoriích. Je velmi profesionálním pilotem, který přinese týmu spoustu užitku. Jsem přesvědčen o jeho schopnostech, které nám pomohou rozvinout vůz i jeho rychlost.
Již to v minulosti prokázal, když velmi přispěl k rozvoji auta a jeho posunu vpřed startovním roštem. Měl jsem to potěšení s ním pracovat a jsem velmi rád a hrdý na to, že bude závodit s týmem Hispania Racing."
Hispania nový vůz v Barceloně představí až v pátek ve 13 hod, poté jej začne testovat.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.