Španělský tým HRT dnes potvrdil svého druhého pilota, který bude v letošní sezóně hájit jejich barvy. S Narainem Karthikeyanem bude nastupovat Vitantonio Liuzzi, jehož se během zimní přestávky zbavila Force India.
Zpráva není velkým překvapením, Liuzzi byl od počátku jedním z hlavních kandidátů na závodní sedačku, s Hispanií letos také testoval.
"Jsem opravdu šťastný, že jsem podepsal tuto smlouvu s Hispania Racing. Nikdy jsem neztratil naději na to, že budu ve Formuli 1, protože jsem věděl, že mám zkušenosti a ty správné vlastnosti pro mladý a ambiciózní tým. Čelím nové výzvě a to mě vzrušuje," popisuje znovu zaměstnaný Liuzzi.
"Čeká mě také spousta tvrdé práce při vedení Hispanie vývojem našeho nového vozu. Jsem velmi vděčný Josému Ramonovi Carabantovi a Colinu Kollesovi za to, že mi dali takovou příležitost," dodává pilot.
Jeho nový šéf Colin Kolles uvádí: "Znám Tonia již mnoho let, protože se mnou závodil v nižších kategoriích. Je velmi profesionálním pilotem, který přinese týmu spoustu užitku. Jsem přesvědčen o jeho schopnostech, které nám pomohou rozvinout vůz i jeho rychlost.
Již to v minulosti prokázal, když velmi přispěl k rozvoji auta a jeho posunu vpřed startovním roštem. Měl jsem to potěšení s ním pracovat a jsem velmi rád a hrdý na to, že bude závodit s týmem Hispania Racing."
Hispania nový vůz v Barceloně představí až v pátek ve 13 hod, poté jej začne testovat.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.