Fernando Alonso prohlásil, že nezávodí kvůli tomu, aby byl mezi soupeři oblíben. Na čem mu záleží jsou vítězství a tituly. Španěl letos oslaví desátý rok ve formuli jedna.
Dvojnásobný mistr světa letos slaví kulaté výročí, ve formuli jedna závodí desátý rok. Za dekádu nasbíral spoustu zkušeností a patří k nejuznávanějším jezdcům současného startovního pole. V rozhovoru pro španělský deník Marca otevřeně řekl, co je hlavní motiv, který ho pohání do každého závodu. „Nezávodím proto, abych si dělal kamarády, ale abych získal spoustu titulů. Uvidíme, jestli jich vyhraju tolik, aby se na mě vzpomínalo. Pokud ne, odejdu velmi šťastný a hrdý na své zkušenosti,“ prohlásil Alonso.
Španěl však rozhodně odcházet nehodlá. Loni přestoupil do Ferrari, kde se cítí naprosto spokojený. „Čekal jsem legendární a kouzelný tým. Bylo to příjemné překvapení, lepší, než jsem čekal. Na odchod nespěchám, tady se raduji, ať už dojedu druhý, osmý nebo třiadvacátý,“ liboval si devětadvacetiletý jezdec.
Ve Ferrari se Alonso našel. "Na odchod se nechystám," prohlásil
Kvůli změně v pravedlech se auta pro letošní sezónu výrazně liší od těch předchozích. Jezdci jsou neustále dotazováni na své dojmy z nich. Alonso se místo toho obrátil do své bohaté závodní minulosti a porovnával vozy, které během deseti let řídil. Renault, klíčový tým jeho dosavadní kariéry, jmenoval jako konstruktéra nejlepšího i nejhoršího monopostu.
„Renault pro rok 2009 byl nejhorší, ale v Singapuru jsem si dojel pro pódium,“ narazil Alonso na jediné pódium předminulého roku, které bylo o to zajímavější, že ho získal v závodě, který rok předtím vyhrál díky manipulaci vlastního týmu.
Vozy Renaultu z roku 2004 a 2005 byly naopak podle Španěla nejzábavnější. „Mezi Bridgestone a Michelinem byla válka, která nás o pár sekund zrychlila, navíc s 900 koňmi. I přes horší aerodynamiku, kterou jsme v porovnání s dneškem před šesti lety měli, jsme v Cheste (Valencie) jezdívali za 1:08 – oproti 1:14, to je šest vteřin rozdíl. Tyhle auta je těžké porazit,“ srovnával Alonso.
V Renaultu prožil šťastné období. Teď je Alonso spokojený ve Ferrari
Závodník se v rozhovoru vyjádřil také k prostředí formule jedna, ve kterém už dávno nejde jen o závodění, jak na to především v poslední době, kdy stoupá počet jezdců, kterým do sedaček víc pomohly peníze sponzorů než talent, upozorňují někteří závodníci.
„Není to jen závodění. Formule jedna je také velký byznys a má i další zájmy. Není to čistá a jednoduchá soutěž. Auta si nejsou rovna, pravidla nejsou stejná pro všechny. Ale všichni to víme a přijímáme, protože tohle je možná část charizmatu formule jedna,“ zamyslel se Alonso.
Kariéra Fernanda Alonsa v nejvyšší motoristické soutěži začala v roce 2001 v Minardi. Přes Renault, se kterým získal dva tituly v letech 2005 a 2006, pokračoval do McLarenu, odkud se po roce vrátil znovu do Renaultu. Minulý rok zakotvil v italském Ferrari, kde jezdí po boku Felipeho Massy. Loni získal pro Rudé pět vítězství a ve vypjatém závěru sezóny v Abú Zabí mu jen těsně unikl třetí mistrovský titul.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.