Sebastian Vettel se vyjádřil kriticky k otázce jezdců, kteří si platí za místo ve formuli jedna. Nejsou podle něj dost zkušení a představují tak pro ostatní na dráze vysoké riziko.
Vettelovi se nelíbí současný stav, kdy se kvůli špatné ekonomické situaci některé týmy rozhodly upřednostnit peníze sponzorů před talentem a zaměstnaly nováčky. Bohatý sponzor jim ale není nic platný na trati, kde se může ukázat, že ostatním nestačí.
„Je to pro nás risk, pokud jsou jezdci o kolo zpátky nevyzpytatelní. V poli jsou někteří, o kterých víme, že jsou jako pohybující se překážky,“ řekl Vettel otevřeně rakouské televizi Servus TV.
Nepředvídatelnost některých záývodníků podle Vettela zvyšuje fakt, že se letos jezdec musí při jízdě věnovat také práci s KERS a nastavitelným zadním křídlem. To odvádí jeho pozornost od bezprostředního dění na trati. „Je to trochu jako hrát si při řizení s mobilním telefonem,“ srovnával kralující mistr světa.
Vettel sice patří k nejmladším závodníkům na roštu, zkušenostmi se však vyrovná leckterým výrazně starším kolegům. Loni se ve třiadvaceti letech stal nejmladším mistrem světa v historii formule jedna
Nováčků je přitom v letošním startovním poli dost. Za Virgin nastoupí Jerome d´Ambrosio, za Sauber Sergio Pérez, ve Force India bude vedle Adriana Sutila závodit Paul di Resta, ve Williamsu nahradil Nika Hülkenberga Pastor Maldonado. Zatím stále neznámé zůstává jméno druhého jezdce HRT.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.