Sebastian Vettel se vyjádřil kriticky k otázce jezdců, kteří si platí za místo ve formuli jedna. Nejsou podle něj dost zkušení a představují tak pro ostatní na dráze vysoké riziko.
Vettelovi se nelíbí současný stav, kdy se kvůli špatné ekonomické situaci některé týmy rozhodly upřednostnit peníze sponzorů před talentem a zaměstnaly nováčky. Bohatý sponzor jim ale není nic platný na trati, kde se může ukázat, že ostatním nestačí.
„Je to pro nás risk, pokud jsou jezdci o kolo zpátky nevyzpytatelní. V poli jsou někteří, o kterých víme, že jsou jako pohybující se překážky,“ řekl Vettel otevřeně rakouské televizi Servus TV.
Nepředvídatelnost některých záývodníků podle Vettela zvyšuje fakt, že se letos jezdec musí při jízdě věnovat také práci s KERS a nastavitelným zadním křídlem. To odvádí jeho pozornost od bezprostředního dění na trati. „Je to trochu jako hrát si při řizení s mobilním telefonem,“ srovnával kralující mistr světa.
Vettel sice patří k nejmladším závodníkům na roštu, zkušenostmi se však vyrovná leckterým výrazně starším kolegům. Loni se ve třiadvaceti letech stal nejmladším mistrem světa v historii formule jedna
Nováčků je přitom v letošním startovním poli dost. Za Virgin nastoupí Jerome d´Ambrosio, za Sauber Sergio Pérez, ve Force India bude vedle Adriana Sutila závodit Paul di Resta, ve Williamsu nahradil Nika Hülkenberga Pastor Maldonado. Zatím stále neznámé zůstává jméno druhého jezdce HRT.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.