U lidí pohybujících se v F1 se začínají objevovat obavy, že znovuzařazení Bahrajnu do kalendáře Formule 1 na konci sezóny by mohlo přestavovat pro týmy logistický i personální problém.
Bahrajn byl vyškrtnut z kalendáře Formule 1 poté, co se v zemi vyskytly politické nepokoje, které by mohly ohrozit hladký průběh závodního víkendu. Nicméně už teď se začalo spekulovat, že pokud by se situace na tomto ostrově zlepšila, mohla by se GP Bahrajnu uskutečnit mezi dvěma posledními GP sezony.
Jenže to by buďto znamenalo, že by na týmy čekaly tři Grand Prix během tří týdnů, nebo by muselo dojít k posunutí termínu Brazilské Velké Ceny. Šéf Mercedesu, Norbert Haug, si není jistý, jestli by byl takový scénář uskutečnitelný: "Nalezení vhodné časové mezery v už vypsaném kalendáři bude velmi složité. Nemyslím si, že by to bylo možné, zvláště pak z pohledu zaměstnanců jednotilivých týmů."
"Ze strany jezdců, pokud by se vše logisticky zvládlo, by přesun GP nepředstavoval žádný problém. Ale pro týmy a mechaniky by to bylo velmi složíté. Toto rozhodnutí je však na někom jiném, ale snad budou týmy přizvány," říká zástupce jezdců, Timo Glock.
Šéf Red Bullu, Christian Horner, mluví v trochu pozitivnějším duchu, ale přiznává, že to bude oříšek: "Bude to výzva hlavně v oblasti ubytování. Ale nic není nezvládnutelné. Letošní kalendář je velmi napjatý. Už teď končíme v půlce listopadu a to jedeme závodů 19."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.