U lidí pohybujících se v F1 se začínají objevovat obavy, že znovuzařazení Bahrajnu do kalendáře Formule 1 na konci sezóny by mohlo přestavovat pro týmy logistický i personální problém.
Bahrajn byl vyškrtnut z kalendáře Formule 1 poté, co se v zemi vyskytly politické nepokoje, které by mohly ohrozit hladký průběh závodního víkendu. Nicméně už teď se začalo spekulovat, že pokud by se situace na tomto ostrově zlepšila, mohla by se GP Bahrajnu uskutečnit mezi dvěma posledními GP sezony.
Jenže to by buďto znamenalo, že by na týmy čekaly tři Grand Prix během tří týdnů, nebo by muselo dojít k posunutí termínu Brazilské Velké Ceny. Šéf Mercedesu, Norbert Haug, si není jistý, jestli by byl takový scénář uskutečnitelný: "Nalezení vhodné časové mezery v už vypsaném kalendáři bude velmi složité. Nemyslím si, že by to bylo možné, zvláště pak z pohledu zaměstnanců jednotilivých týmů."
"Ze strany jezdců, pokud by se vše logisticky zvládlo, by přesun GP nepředstavoval žádný problém. Ale pro týmy a mechaniky by to bylo velmi složíté. Toto rozhodnutí je však na někom jiném, ale snad budou týmy přizvány," říká zástupce jezdců, Timo Glock.
Šéf Red Bullu, Christian Horner, mluví v trochu pozitivnějším duchu, ale přiznává, že to bude oříšek: "Bude to výzva hlavně v oblasti ubytování. Ale nic není nezvládnutelné. Letošní kalendář je velmi napjatý. Už teď končíme v půlce listopadu a to jedeme závodů 19."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.