U lidí pohybujících se v F1 se začínají objevovat obavy, že znovuzařazení Bahrajnu do kalendáře Formule 1 na konci sezóny by mohlo přestavovat pro týmy logistický i personální problém.
Bahrajn byl vyškrtnut z kalendáře Formule 1 poté, co se v zemi vyskytly politické nepokoje, které by mohly ohrozit hladký průběh závodního víkendu. Nicméně už teď se začalo spekulovat, že pokud by se situace na tomto ostrově zlepšila, mohla by se GP Bahrajnu uskutečnit mezi dvěma posledními GP sezony.
Jenže to by buďto znamenalo, že by na týmy čekaly tři Grand Prix během tří týdnů, nebo by muselo dojít k posunutí termínu Brazilské Velké Ceny. Šéf Mercedesu, Norbert Haug, si není jistý, jestli by byl takový scénář uskutečnitelný: "Nalezení vhodné časové mezery v už vypsaném kalendáři bude velmi složité. Nemyslím si, že by to bylo možné, zvláště pak z pohledu zaměstnanců jednotilivých týmů."
"Ze strany jezdců, pokud by se vše logisticky zvládlo, by přesun GP nepředstavoval žádný problém. Ale pro týmy a mechaniky by to bylo velmi složíté. Toto rozhodnutí je však na někom jiném, ale snad budou týmy přizvány," říká zástupce jezdců, Timo Glock.
Šéf Red Bullu, Christian Horner, mluví v trochu pozitivnějším duchu, ale přiznává, že to bude oříšek: "Bude to výzva hlavně v oblasti ubytování. Ale nic není nezvládnutelné. Letošní kalendář je velmi napjatý. Už teď končíme v půlce listopadu a to jedeme závodů 19."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.