Formule 1 dle nově zveřejněných odhadů přijde dle Telegraphu kvůli zrušení Velké ceny Bahrajnu o 100 milionů dolarů.
Korunní princ Bahrajnu odvolal kvůli lokálním nepokojům závod, kterým měla 13. března začít letošní sezóně Formule 1. Mezi těmi, kdo na tomto kroku prodělají nejvíce, bude kvůli penalizačním klauzulím ve smlouvách i samotných dvanáct závodních týmů.
Dle údajů z Formula Money se očekává, že týmy přijdou kvůli zrušenému Bahrajnu přibližně o 40 milionů dolarů (kolem 700 mil Kč) s tím, že nejvíce by mělo tratit Ferrari - kolem 11 mil USD (italskému týmu zde plyne ze sponzoringu více peněz než ostatním).
Největším sponzorem Velké ceny Bahrajnu je národní letecká společnost Gulf Air, která organizátorům dává 6 mil USD. Tato částka představuje polovinu veškerých příjmů okruhu z reklamy a bude představovat díru v rozpočtu CVC, soukromé společnosti, která je většinovým vlastníkem držitele práv F1, společnosti Formula One Administration (FOA).
Úřadující mistr světa zahájil loni svou pouť za titulem právě v Bahrajnu
Příjmy z reklam na okruzích, stejně jako poplatky za možnost pořádat závody, plynou na účty FOA. Královská rodina v Bahrajnu jí za velkou cenu platí ročně kolem 34 milionů dolarů - tuto částku jí však výkonný ředitel FOA Bernie Ecclestone letos kvůli zrušenému závodu odpustil.
Ecclestone však již musel uhradit náklady za přepravu tun materiálu, který musel byt do Zálivu vyslán s dostatečným předstihem. Zásilky jsou nyní přesměrovávány do Austrálie, která bude hostit 27. března první závod sezóny.
Byť se hovoří o přeložení bahrajnského závodu na konec sezóny - kdo zaručí, že se do té doby situace na Středním východě uklidní? I kdyby k tomu došlo, kalendář F1 je letos nabitý dvaceti závody, nejvyšším počtem v historii - je proto nepravděpodobné, že se závodu v této zemi ještě letos dočkáme.
Velkou cenu Bahrajnu loni navštívilo 44 tisíc diváků, díky nimž si okruh, který vlastní bahrajnská královská rodina, vydělal 14 milionů dolarů. Pokud se však situace neuklidní, přijde samozřejmě o mnohem více, než o tuto částku.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.