Formule 1 dle nově zveřejněných odhadů přijde dle Telegraphu kvůli zrušení Velké ceny Bahrajnu o 100 milionů dolarů.
Korunní princ Bahrajnu odvolal kvůli lokálním nepokojům závod, kterým měla 13. března začít letošní sezóně Formule 1. Mezi těmi, kdo na tomto kroku prodělají nejvíce, bude kvůli penalizačním klauzulím ve smlouvách i samotných dvanáct závodních týmů.
Dle údajů z Formula Money se očekává, že týmy přijdou kvůli zrušenému Bahrajnu přibližně o 40 milionů dolarů (kolem 700 mil Kč) s tím, že nejvíce by mělo tratit Ferrari - kolem 11 mil USD (italskému týmu zde plyne ze sponzoringu více peněz než ostatním).
Největším sponzorem Velké ceny Bahrajnu je národní letecká společnost Gulf Air, která organizátorům dává 6 mil USD. Tato částka představuje polovinu veškerých příjmů okruhu z reklamy a bude představovat díru v rozpočtu CVC, soukromé společnosti, která je většinovým vlastníkem držitele práv F1, společnosti Formula One Administration (FOA).
Úřadující mistr světa zahájil loni svou pouť za titulem právě v Bahrajnu
Příjmy z reklam na okruzích, stejně jako poplatky za možnost pořádat závody, plynou na účty FOA. Královská rodina v Bahrajnu jí za velkou cenu platí ročně kolem 34 milionů dolarů - tuto částku jí však výkonný ředitel FOA Bernie Ecclestone letos kvůli zrušenému závodu odpustil.
Ecclestone však již musel uhradit náklady za přepravu tun materiálu, který musel byt do Zálivu vyslán s dostatečným předstihem. Zásilky jsou nyní přesměrovávány do Austrálie, která bude hostit 27. března první závod sezóny.
Byť se hovoří o přeložení bahrajnského závodu na konec sezóny - kdo zaručí, že se do té doby situace na Středním východě uklidní? I kdyby k tomu došlo, kalendář F1 je letos nabitý dvaceti závody, nejvyšším počtem v historii - je proto nepravděpodobné, že se závodu v této zemi ještě letos dočkáme.
Velkou cenu Bahrajnu loni navštívilo 44 tisíc diváků, díky nimž si okruh, který vlastní bahrajnská královská rodina, vydělal 14 milionů dolarů. Pokud se však situace neuklidní, přijde samozřejmě o mnohem více, než o tuto částku.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.