Formule 1 dle nově zveřejněných odhadů přijde dle Telegraphu kvůli zrušení Velké ceny Bahrajnu o 100 milionů dolarů.
Korunní princ Bahrajnu odvolal kvůli lokálním nepokojům závod, kterým měla 13. března začít letošní sezóně Formule 1. Mezi těmi, kdo na tomto kroku prodělají nejvíce, bude kvůli penalizačním klauzulím ve smlouvách i samotných dvanáct závodních týmů.
Dle údajů z Formula Money se očekává, že týmy přijdou kvůli zrušenému Bahrajnu přibližně o 40 milionů dolarů (kolem 700 mil Kč) s tím, že nejvíce by mělo tratit Ferrari - kolem 11 mil USD (italskému týmu zde plyne ze sponzoringu více peněz než ostatním).
Největším sponzorem Velké ceny Bahrajnu je národní letecká společnost Gulf Air, která organizátorům dává 6 mil USD. Tato částka představuje polovinu veškerých příjmů okruhu z reklamy a bude představovat díru v rozpočtu CVC, soukromé společnosti, která je většinovým vlastníkem držitele práv F1, společnosti Formula One Administration (FOA).
Úřadující mistr světa zahájil loni svou pouť za titulem právě v Bahrajnu
Příjmy z reklam na okruzích, stejně jako poplatky za možnost pořádat závody, plynou na účty FOA. Královská rodina v Bahrajnu jí za velkou cenu platí ročně kolem 34 milionů dolarů - tuto částku jí však výkonný ředitel FOA Bernie Ecclestone letos kvůli zrušenému závodu odpustil.
Ecclestone však již musel uhradit náklady za přepravu tun materiálu, který musel byt do Zálivu vyslán s dostatečným předstihem. Zásilky jsou nyní přesměrovávány do Austrálie, která bude hostit 27. března první závod sezóny.
Byť se hovoří o přeložení bahrajnského závodu na konec sezóny - kdo zaručí, že se do té doby situace na Středním východě uklidní? I kdyby k tomu došlo, kalendář F1 je letos nabitý dvaceti závody, nejvyšším počtem v historii - je proto nepravděpodobné, že se závodu v této zemi ještě letos dočkáme.
Velkou cenu Bahrajnu loni navštívilo 44 tisíc diváků, díky nimž si okruh, který vlastní bahrajnská královská rodina, vydělal 14 milionů dolarů. Pokud se však situace neuklidní, přijde samozřejmě o mnohem více, než o tuto částku.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.