Poslední předsezónní test v Bahrajnu byl zrušen, představitelé týmů si však dokázali rychle zajednat náhradu. Čtvrté testování bude hostit znovu Barcelona.
První březnový víkend měl patřit testování v Bahrajnu. Občanské nepokoje, které si už vyžádaly oběti na životech, však přiměly tamní vládu zrušit kromě úvodního závodu letošní sezóny formule jedna i testování na okruhu Sakhir. Týmy si tedy zarezervovaly okruh v Barceloně.
„Je to pochopitelně zklamání pro každého, kdo je zainteresovaný v organizaci této události, je ale jasné, že závodit v Bahrajnu by za těchto okolností nebylo vhodné,“ řekl šéf Williamsu Adam Parr. Stejného názoru je i Christian Horner. „Je to škoda, ale země má teď důležitější témata, než je závod formule jedna. Je důležité, aby se jim věnovali. Nakonec je to jenom sport a vždycky se tam můžeme vrátit, když ne letos, tak v příštích letech,“ vyjádřil šéf týmu Red Bull.
"Nezjistíme včas, jak se pneumatiky chovají v horku," varuje Alguersuari
Rozhodnutí o přesunu testů do Barcelony sice zachrání týmy před ztrátou významného počtu odjetých kilometrů, chladné evropské klima je však nepřipraví na horko, které je bude čekat v Austrálii. Všechny čtyři testy tak totiž nakonec proběhnou ve Španělsku a nikdo nebude vědět jistě, jak se v budou pneumatiky Pirelli chovat v horku. To se nelíbí jezdcům.
„Abych byl upřímný, je to pro nás škoda,“ řekl Jaime Alguersuari. „Myslím, že to bude škoda pro všechny. Byl by to dobrý příklad toho, jak gumy pracují v různých teplotách, ve větším horku, různých stupních vlhkosti. To pro nás bude zásadní, pokud ten test neproběhne. Preferoval bych testování tam před zůstáváním ve Španělsku, protože tady jsou teploty a vlhkost pořád stejná. Chtěl jsem vidět různé podmínky a vlivy na pneumatiky,“ neskrýval rozhořčení pilot Toro Rossa.
Někteří Alguersuariho kolegové se však na přesunutí testů dívají z té lepší stránky. Testování proběhne později než bylo původně v plánu a závodníci tak budou mít víc času na přípravu. „Týden tréninku navíc díky zrušení Bahrajnu,“ zaradoval se Heikki Kovalainen a dodal: „Jinak ale zůstávají přípravy s týmem v normálu.“
Přesunuté testy proběhnou mezi 8. - 11. březnem v Barceloně. Prvním závodem letošní sezóny bude o dva týdny později Velká cena Austrálie.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.