Poslední předsezónní test v Bahrajnu byl zrušen, představitelé týmů si však dokázali rychle zajednat náhradu. Čtvrté testování bude hostit znovu Barcelona.
První březnový víkend měl patřit testování v Bahrajnu. Občanské nepokoje, které si už vyžádaly oběti na životech, však přiměly tamní vládu zrušit kromě úvodního závodu letošní sezóny formule jedna i testování na okruhu Sakhir. Týmy si tedy zarezervovaly okruh v Barceloně.
„Je to pochopitelně zklamání pro každého, kdo je zainteresovaný v organizaci této události, je ale jasné, že závodit v Bahrajnu by za těchto okolností nebylo vhodné,“ řekl šéf Williamsu Adam Parr. Stejného názoru je i Christian Horner. „Je to škoda, ale země má teď důležitější témata, než je závod formule jedna. Je důležité, aby se jim věnovali. Nakonec je to jenom sport a vždycky se tam můžeme vrátit, když ne letos, tak v příštích letech,“ vyjádřil šéf týmu Red Bull.
"Nezjistíme včas, jak se pneumatiky chovají v horku," varuje Alguersuari
Rozhodnutí o přesunu testů do Barcelony sice zachrání týmy před ztrátou významného počtu odjetých kilometrů, chladné evropské klima je však nepřipraví na horko, které je bude čekat v Austrálii. Všechny čtyři testy tak totiž nakonec proběhnou ve Španělsku a nikdo nebude vědět jistě, jak se v budou pneumatiky Pirelli chovat v horku. To se nelíbí jezdcům.
„Abych byl upřímný, je to pro nás škoda,“ řekl Jaime Alguersuari. „Myslím, že to bude škoda pro všechny. Byl by to dobrý příklad toho, jak gumy pracují v různých teplotách, ve větším horku, různých stupních vlhkosti. To pro nás bude zásadní, pokud ten test neproběhne. Preferoval bych testování tam před zůstáváním ve Španělsku, protože tady jsou teploty a vlhkost pořád stejná. Chtěl jsem vidět různé podmínky a vlivy na pneumatiky,“ neskrýval rozhořčení pilot Toro Rossa.
Někteří Alguersuariho kolegové se však na přesunutí testů dívají z té lepší stránky. Testování proběhne později než bylo původně v plánu a závodníci tak budou mít víc času na přípravu. „Týden tréninku navíc díky zrušení Bahrajnu,“ zaradoval se Heikki Kovalainen a dodal: „Jinak ale zůstávají přípravy s týmem v normálu.“
Přesunuté testy proběhnou mezi 8. - 11. březnem v Barceloně. Prvním závodem letošní sezóny bude o dva týdny později Velká cena Austrálie.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.