Vybraní jezdci v padocku v Barceloně vyjádřili své obavy před závěrečným testem a závodem v Bahrajnu, které byly zrušeny. Pokračují tam protivládní protesty, velké skupiny demonstrantů se pohybují kolem hotelů, ve kterých většinou spí lidé z F1.
"Prvně musím říci, že jsem velice znepokojen tím, co slyším, že se tam děje, protože to místo mám rád. Jsem šokován a smutný, když slyším tamní novinky. Ale jako vždycky, nikdy nevíte celé zprávy, pokud tam opravdu nejste, takže počkejme, co se bude dít. Jsem si jistý, že padne správné rozhodnutí. Momentálně mají asi seznam priorit a my nejsme na předním místě," říká pro GPUpdate.net Mark Webber.
"Pokud bychom mohli odjet svělý úvodní závod, tak proč ne? Ale pokud by hrozilo nebezpečí, pak by to bylo zbytečné. Měli bychom je nechat, ať si prvně ujasní vlastní věci sami. Doufám, že se vše brzy utišší," říká jezdec Mercedesu Nico Rosberg.
"Skutečnost, že tam umírají lidé, jasně ukazuje, že situace v Bahrajnu není dobrá. Nemyslím si, že bychom v tomto okamžiku mohli závodit. I britská vláda vyzvala lidi, aby do země necestovali," říká Heikki Kovalainen.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.