Z Bahrajnu přicházejí špatné zprávy: demonstrace pokračují, armáda nasadila tanky, přibývá mrtvých i zraněných. Dnes došlo ke zrušení závodu GP2 a s blížícím se startem sezóny Formule 1 roste nejistota.
Situace v Bahrajnu plní úvodní stránky novin po celém světě, za dopoledne přibyly stovky zraněných, když se bezpečnostní složky v hlavním městě Manamě snažily potlačit demonstranty.
O víkendu se tam měl odjet druhý podnik série GP2 Asia, ale veškeré jízdy včetně hlavního závodu byly zrušeny, protože zdravotnický personál má plné ruce práce v nemocnicích a nemohl se dostavit na okruh.
Týmy Formule 1 měly mají na místo dorazit první březnový týden, na který je od 3. - 6. března plánován poslední předsezónní test. Pořadatelé včera sice slibovali všem účastníkům zajištění bezpečnosti a prezident FIA Jean Todt varoval před ukvapenými reakcemi a panikou, po dramatickém průběhu dnešního dne však roste hrozba, že se úvodního závodu sezóny 13. března v Bahrajnu nemusíme dočkat.
Loni zde byl klid, týmy si zázemí v Bahrajnu pochvalovaly
Pro testování i závod nabídl své služby okruh v nedalekém Abú Zabí, šéfové však přiznávají obavy a raději by za alternativní lokalitu vybrali okruh mimo neklidný Střední východ, nehledě na to, že týmy odeslaly po moři své zásilky vybavení pro testy již před měsícem.
Pokud by mělo dojít ke zrušení závodů, v nabité sezóně čítající 20 podniků a spoustě zainteresovaných stran by se však v jejím průběhu hledal volný termín jen velmi těžko.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.