V Bahrajnu se vyskytly nepokoje, protestující už zneklidnili i šéfa F1 Bernieho Ecclestona, který se obává o úvodní podnik mistrovství světa vozů Formule 1, který se má právě na pouštním okruhu odehrát.
Bernie se v současné době zaobírá jen jednou otázkou: Bude se muset zrušit úvodní díl šampionátu MS F1? V hlavním městě Manamě protestují zástupci opozice, pokud by se situace ještě více vyhrotila, mohla by být úvodní velká cena roku v ohrožení.
„Nebezpečí je zřejmé,“ komentoval situaci Brit. Předtím, než by však učinil jakékoliv rozhodnutí, tak chce mít informace z první ruky.
O stavu situace vypovídá i to, že od začátku týdne už bylo několik lidí zraněno, na ulicích je krev. Dva lidé byli dokonce při protestech proti režimu zastřeleni tamní policií. Jak bude situace v Bahrajnu vypadat v době konání závodu, je ale nejisté.
„Nepokoje začaly v Tunisku a pokračovaly přes Egypt až k nám. My musíme zabránit tomu, aby se rozšířily i v Perském zálivu,“ podal své vyjádření k situaci mluvčí okruhu, který v F1 debutoval v roce 2004.
Šajk Salman bin Isa Al Khalifa však všechny ujišťuje, že do Velké ceny Bahrajnu bude vše v pořádku: "Bezpečnost všech obyvatel Bahrajnu i všech turistů je však prioritou našeho království. My se budeme samozřejmě snažit uspořádat další úspěšnou 2011 Gulf Air Formula 1 Bahrain Grand Prix."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.