V Bahrajnu se vyskytly nepokoje, protestující už zneklidnili i šéfa F1 Bernieho Ecclestona, který se obává o úvodní podnik mistrovství světa vozů Formule 1, který se má právě na pouštním okruhu odehrát.
Bernie se v současné době zaobírá jen jednou otázkou: Bude se muset zrušit úvodní díl šampionátu MS F1? V hlavním městě Manamě protestují zástupci opozice, pokud by se situace ještě více vyhrotila, mohla by být úvodní velká cena roku v ohrožení.
„Nebezpečí je zřejmé,“ komentoval situaci Brit. Předtím, než by však učinil jakékoliv rozhodnutí, tak chce mít informace z první ruky.
O stavu situace vypovídá i to, že od začátku týdne už bylo několik lidí zraněno, na ulicích je krev. Dva lidé byli dokonce při protestech proti režimu zastřeleni tamní policií. Jak bude situace v Bahrajnu vypadat v době konání závodu, je ale nejisté.
„Nepokoje začaly v Tunisku a pokračovaly přes Egypt až k nám. My musíme zabránit tomu, aby se rozšířily i v Perském zálivu,“ podal své vyjádření k situaci mluvčí okruhu, který v F1 debutoval v roce 2004.
Šajk Salman bin Isa Al Khalifa však všechny ujišťuje, že do Velké ceny Bahrajnu bude vše v pořádku: "Bezpečnost všech obyvatel Bahrajnu i všech turistů je však prioritou našeho království. My se budeme samozřejmě snažit uspořádat další úspěšnou 2011 Gulf Air Formula 1 Bahrain Grand Prix."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.