Paul di Resta je novým týmovým kolegou Adriana Sutila ve Force India. Vedle Lewise Hamiltona a Jensona Buttona bude třetím Britem na roštu formule jedna. Na svých bedrech cítí tíhu odkazu úspěšných předchůdců, ale nemá strach, že by jim udělal ostudu. Spíš naopak.
Čtyřiadvacetiletý Skot loni oblékal barvy Force Indie jako testovací jezdec týmu. Letos povýší na závodního pilota a stane po Sutilově boku místo Vitantonia Liuzziho. Di Resta věří, že pro něj znalost poměrů v týmu bude do začátku výhodou.„Tým znám pochopitelně velmi dobře, chápu, jak lidé pracují, rozumím systému a procesům. To mi dává opravdovou výhodu, protože se budu jen zlepšovat, místo abych se učil od začátku. Budu také znát některé z okruhů díky svým pátečním jízdám,“ pochvaluje si di Resta a dodává, že lepší startovní pozici by si jen těžko mohl přát. Skotovým kolegou bude vedle zkušeného Adriana Sutila také třetí jezdec Nico Hülkenberg. Loňský debutant se ve Williamsu předvedl jako velmi rychlý závodník. Přesto nemá di Resta strach, že se mezi Sutilem a Hülkenbergem neprosadí. „Mít dva týmové kolegy, kteří už závodili v F1, je veliká výhoda. Máte vedle sebe lidi, kteří znají tratě, rozumí tomu a ví, jak se s různými situacemi vypořádat, což získáte jedině závoděním. Doufám, že já budu moci přinést nějaké zkušenosti ze svých loňských výjezdů, své znalosti týmu a odlišného pohledu na věc. Myslím, že se budeme doplňovat,“ řekl di Resta.
Paul di Resta věří, že mu bude znalost týmu velkým plus do začátku
Mladý závodník dodává, že se mu získáním angažmá v týmu splnil dětský sen. „Stát se pilotem formule jedna bylo mojí dlouhodobou ambicí, něčím, po čem jsem toužil od prvního usednutí do motokáry. Dosáhnout toho je úžasný pocit,“ přiznává skotský jezdec. Prvního závodu v Bahrajnu se nemůže dočkat. Těší se také na to, že s ním jeho štěstí bude sdílet i rodina.
„Dá se říct, že můj táta pracoval stejně tvrdě jako já, aby k tomuto mohlo dojít. Až se postavím v Bahrajnu na rošt, jeho úsměv mě naplní velkou hrdostí,“ říká Paul di Resta.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.