Paul di Resta je novým týmovým kolegou Adriana Sutila ve Force India. Vedle Lewise Hamiltona a Jensona Buttona bude třetím Britem na roštu formule jedna. Na svých bedrech cítí tíhu odkazu úspěšných předchůdců, ale nemá strach, že by jim udělal ostudu. Spíš naopak.
Čtyřiadvacetiletý Skot loni oblékal barvy Force Indie jako testovací jezdec týmu. Letos povýší na závodního pilota a stane po Sutilově boku místo Vitantonia Liuzziho. Di Resta věří, že pro něj znalost poměrů v týmu bude do začátku výhodou.„Tým znám pochopitelně velmi dobře, chápu, jak lidé pracují, rozumím systému a procesům. To mi dává opravdovou výhodu, protože se budu jen zlepšovat, místo abych se učil od začátku. Budu také znát některé z okruhů díky svým pátečním jízdám,“ pochvaluje si di Resta a dodává, že lepší startovní pozici by si jen těžko mohl přát. Skotovým kolegou bude vedle zkušeného Adriana Sutila také třetí jezdec Nico Hülkenberg. Loňský debutant se ve Williamsu předvedl jako velmi rychlý závodník. Přesto nemá di Resta strach, že se mezi Sutilem a Hülkenbergem neprosadí. „Mít dva týmové kolegy, kteří už závodili v F1, je veliká výhoda. Máte vedle sebe lidi, kteří znají tratě, rozumí tomu a ví, jak se s různými situacemi vypořádat, což získáte jedině závoděním. Doufám, že já budu moci přinést nějaké zkušenosti ze svých loňských výjezdů, své znalosti týmu a odlišného pohledu na věc. Myslím, že se budeme doplňovat,“ řekl di Resta.
Paul di Resta věří, že mu bude znalost týmu velkým plus do začátku
Mladý závodník dodává, že se mu získáním angažmá v týmu splnil dětský sen. „Stát se pilotem formule jedna bylo mojí dlouhodobou ambicí, něčím, po čem jsem toužil od prvního usednutí do motokáry. Dosáhnout toho je úžasný pocit,“ přiznává skotský jezdec. Prvního závodu v Bahrajnu se nemůže dočkat. Těší se také na to, že s ním jeho štěstí bude sdílet i rodina.
„Dá se říct, že můj táta pracoval stejně tvrdě jako já, aby k tomuto mohlo dojít. Až se postavím v Bahrajnu na rošt, jeho úsměv mě naplní velkou hrdostí,“ říká Paul di Resta.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.