Pět let, přesně tak dlouho nejel Narain Karthikeyan závod Formule 1. On sám je ale optimista, tato pauza mu prý nijak neuškodila.
Sezona 2005 byla pro Naraina Karthikeyana jeho první a na dlouhých pět let i poslední. Během těchto pěti let dělal dva roky testovacího pilota Williamsu, jezdil v seriálech A1GP, Superleague Formula, Le Mans Series či NASCAR Truck series. Letos se vrací v kokpitu vozu španělské stáje HRT a věří, že i když závod s vozem Formule 1 naposledy odjel ke konci roku 2005, nebude to mít na jeho výkony žádný vliv.
"Rozdíl mezi monoposty a vozy NASCAR je sice velký, ale velkou část kariéry jsem odjezdil v různých formulových seriálech, takže když na sobě budu dostatečně pracovat a připravovat se, neměl bych mít žádný problém," řekl Ind pro BBC.
Dále také řekl, že nemá problémy s adaptováním se na nové vozy. "To mi skutečně problém nedělá. Po roce 2005 jsem jezdil s mnoha různými vozy a na všechny si bez potíží zvykl. To je důležité. Samozřejmě že ve Formuli 1 záleží hlavně na tom, jaké auto tým postaví. Ale tak to prostě je. F1 je vrchol motorsportu, jsem moc rád, že mohu být zpět."
Karthikeyan ve voze Jordan v roce 2005, během své zatím jediné sezony
Karthikeyan si neláme hlavu ani s rozpočtem stáje HRT, který rozhodně není nijak oslnivý. "Rozpočty jsou sice u malých týmů velkým problémem, ale Hispania ví, jak s financemi nakládat, takže by neměly nastat žádné problémy."
Protože zatím neproběhly žádné testy, Ind si prozatím neurčil své cíle pro tuto sezonu: "Nemohu si stanovit žádnou metu, dokud se nesvezu v novém voze."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.