Pět let, přesně tak dlouho nejel Narain Karthikeyan závod Formule 1. On sám je ale optimista, tato pauza mu prý nijak neuškodila.
Sezona 2005 byla pro Naraina Karthikeyana jeho první a na dlouhých pět let i poslední. Během těchto pěti let dělal dva roky testovacího pilota Williamsu, jezdil v seriálech A1GP, Superleague Formula, Le Mans Series či NASCAR Truck series. Letos se vrací v kokpitu vozu španělské stáje HRT a věří, že i když závod s vozem Formule 1 naposledy odjel ke konci roku 2005, nebude to mít na jeho výkony žádný vliv.
"Rozdíl mezi monoposty a vozy NASCAR je sice velký, ale velkou část kariéry jsem odjezdil v různých formulových seriálech, takže když na sobě budu dostatečně pracovat a připravovat se, neměl bych mít žádný problém," řekl Ind pro BBC.
Dále také řekl, že nemá problémy s adaptováním se na nové vozy. "To mi skutečně problém nedělá. Po roce 2005 jsem jezdil s mnoha různými vozy a na všechny si bez potíží zvykl. To je důležité. Samozřejmě že ve Formuli 1 záleží hlavně na tom, jaké auto tým postaví. Ale tak to prostě je. F1 je vrchol motorsportu, jsem moc rád, že mohu být zpět."
Karthikeyan ve voze Jordan v roce 2005, během své zatím jediné sezony
Karthikeyan si neláme hlavu ani s rozpočtem stáje HRT, který rozhodně není nijak oslnivý. "Rozpočty jsou sice u malých týmů velkým problémem, ale Hispania ví, jak s financemi nakládat, takže by neměly nastat žádné problémy."
Protože zatím neproběhly žádné testy, Ind si prozatím neurčil své cíle pro tuto sezonu: "Nemohu si stanovit žádnou metu, dokud se nesvezu v novém voze."
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.