Bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds tvrdí, že bychom Formuli 1 měli zatleskat přinejmenším za to, že zkouší radikální nápady, jako je například letošní nastavitelné zadní křídlo - byť by tento koncept mohl vést k jisté kontroverzi kvůli příliš zjednodušenému předjíždění.
"Je [nastavitelné zadní křídlo] věcí dobrou nebo špatnou? Nevím. Těší mě však, že lidé jsou otevření vůči zkoušení nových věcí jako je tato - je to dobrý příklad myšlení v širších souvislostech," uvádí Symonds pro Autosport.
"Sport byl v minulosti příliš konzervativní, a to proto, že jeden tým měl v minulosti právo vetovat pravidla. S existencí FOTA se to změnilo a nyní je potřeba většinového souhlasu - když si tedy 70 % týmů myslí, že by se něco mělo uskutečnit, uskuteční se to. Takže uvidíme, jak to bude fungovat.
Podle bývalého technického ředitele je příliš brzy na posuzování toho, jaký bude mít nové zadní křídlo dopad, myslí si však, že to téměř jistě zamává se strategií v F1.
"Jedinou věcí, které se obávám je to, že když budete příliš blízko někoho v posledním kole, pak se budete chtít ocitnout raději za ním než před ním, protože jinak byste téměř jistě přišli o pozici. To bude mít na strategii závodu velký dopad.
Předjíždění by nemělo být příliš jednoduché. Mělo by to být jako s gólem ve fotbalu, a ne jako s košem v basketballu."
Symonds musel F1 opustit po singapurském skandálu
Návrat KERSu je podle něj správnou věcí: "Nebylo to moc logické [zbavit se ho v loňské sezóně]. Jeho využití je nyní o něco jednodušší, protože minimální hmotnostní limit bude 640 kg místo 605 kg v minulosti.
S příchodem Pirelli jsme omezili rozložení hmotnosti, takže ani zde se nebudeme potýkat se starým problémem. Je to logičtější. Upuštění od něj v loňském roce ale nebylo ani dobrým signálem, ani logické."
Nové pravidla pro menší motory od roku 2013 Symonds také nadšeně vítá, protože z motosportu učiní zodpovědnější prostředí, které pomůže k prosazení zelených technologií do cestovních vozů: "Jsem o tom docela přesvědčený.
Je naprosto špatné být tak arogantní a říct, že nepoužíváme mnoho paliva - protože množství paliva spotřebovávaného v F1 není ničím. Máme však absolutní zodpovědnost. Předpisy pro pohonné jednotky od roku 2013 do toho přesně zapadají a týmy v tom odvádějí skvělou práci. Jsou modelem budoucnosti - a touto cestou se budou ubírat silniční vozy. F1 tuto změnu urychlí."
O vlastním motoru od roku 2013 přemýšlí i Group Lotus/Lotus Cars
Jednu výtku Symonds přeci jen má: dal by týmům větší volnost, pouze by změnil pravidla týkající se rozpočtů, protože by to podle něj otevřelo cestu k většímu množství technický inovací: "F1 potřebuje ten technický image - je velmi důležitou součástí DNA.
Současné vozy F1 vypadají všechny stejně. F1 je tak sofistikovanou, že pokud byste povolili pravidla a omezili je rozpočty, pak by týmy nekrachovaly. Šlo by to ohlídat? Samozřejmě, že ano. Každá společnost každý rok vede účetnictví kvůli daňovým úřadům a mateřské společnosti. Pokud bychom se drželi řádných účetních principů, pak by to samozřejmě šlo.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.