Bývalý technický ředitel Renaultu Pat Symonds tvrdí, že bychom Formuli 1 měli zatleskat přinejmenším za to, že zkouší radikální nápady, jako je například letošní nastavitelné zadní křídlo - byť by tento koncept mohl vést k jisté kontroverzi kvůli příliš zjednodušenému předjíždění.
"Je [nastavitelné zadní křídlo] věcí dobrou nebo špatnou? Nevím. Těší mě však, že lidé jsou otevření vůči zkoušení nových věcí jako je tato - je to dobrý příklad myšlení v širších souvislostech," uvádí Symonds pro Autosport.
"Sport byl v minulosti příliš konzervativní, a to proto, že jeden tým měl v minulosti právo vetovat pravidla. S existencí FOTA se to změnilo a nyní je potřeba většinového souhlasu - když si tedy 70 % týmů myslí, že by se něco mělo uskutečnit, uskuteční se to. Takže uvidíme, jak to bude fungovat.
Podle bývalého technického ředitele je příliš brzy na posuzování toho, jaký bude mít nové zadní křídlo dopad, myslí si však, že to téměř jistě zamává se strategií v F1.
"Jedinou věcí, které se obávám je to, že když budete příliš blízko někoho v posledním kole, pak se budete chtít ocitnout raději za ním než před ním, protože jinak byste téměř jistě přišli o pozici. To bude mít na strategii závodu velký dopad.
Předjíždění by nemělo být příliš jednoduché. Mělo by to být jako s gólem ve fotbalu, a ne jako s košem v basketballu."
Symonds musel F1 opustit po singapurském skandálu
Návrat KERSu je podle něj správnou věcí: "Nebylo to moc logické [zbavit se ho v loňské sezóně]. Jeho využití je nyní o něco jednodušší, protože minimální hmotnostní limit bude 640 kg místo 605 kg v minulosti.
S příchodem Pirelli jsme omezili rozložení hmotnosti, takže ani zde se nebudeme potýkat se starým problémem. Je to logičtější. Upuštění od něj v loňském roce ale nebylo ani dobrým signálem, ani logické."
Nové pravidla pro menší motory od roku 2013 Symonds také nadšeně vítá, protože z motosportu učiní zodpovědnější prostředí, které pomůže k prosazení zelených technologií do cestovních vozů: "Jsem o tom docela přesvědčený.
Je naprosto špatné být tak arogantní a říct, že nepoužíváme mnoho paliva - protože množství paliva spotřebovávaného v F1 není ničím. Máme však absolutní zodpovědnost. Předpisy pro pohonné jednotky od roku 2013 do toho přesně zapadají a týmy v tom odvádějí skvělou práci. Jsou modelem budoucnosti - a touto cestou se budou ubírat silniční vozy. F1 tuto změnu urychlí."
O vlastním motoru od roku 2013 přemýšlí i Group Lotus/Lotus Cars
Jednu výtku Symonds přeci jen má: dal by týmům větší volnost, pouze by změnil pravidla týkající se rozpočtů, protože by to podle něj otevřelo cestu k většímu množství technický inovací: "F1 potřebuje ten technický image - je velmi důležitou součástí DNA.
Současné vozy F1 vypadají všechny stejně. F1 je tak sofistikovanou, že pokud byste povolili pravidla a omezili je rozpočty, pak by týmy nekrachovaly. Šlo by to ohlídat? Samozřejmě, že ano. Každá společnost každý rok vede účetnictví kvůli daňovým úřadům a mateřské společnosti. Pokud bychom se drželi řádných účetních principů, pak by to samozřejmě šlo.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.