Poradce Red Bullu Helmut Marko tvrdí, že Sebastian Vettel by sice rád závodil za Ferrari, ale nepřestoupí tam, pokud by jeho týmovým kolegou měl být Fernando Alonso.
Vettel v dramatickém finále v Abú Zabí Alonsa porazil a stal se nejmladším mistrem světa. Poté se vyrojily spekulace, že by v brzké budoucnosti mohl ke stáji z Maranella přestoupit - snad již v roce 2012 místo Felipeho Massy. Přáním získat mladého Němce se nikterak netajil ani prezident Scuderie Luca di Montezemolo.
Marko sice připouští, že každý pilot by rád závodil za Ferrari, ale Vettel podle něj nepřestoupí, pokud tam bude Alonso. "Je to přirozené, že snem závodního pilota je Ferrari, a Ferrari by rádo získalo skvělého pilota, jakým je Sebastian," cituje jej Bild.
"Sebastian by nás neopustil pouze kvůli legendární pověsti Ferrari. Je dostatečně chytrý na to, aby věděl, že k tomu musí být vhodné i jiné podmínky. Nepřestoupí k Ferrari, pokud tam bude Fernando Alonso - v opačném případě by byl hlupák.
Jsme mistry světa, a pokud dokážeme Sebastianovi nabízet balík, který je lepší, než mají ostatní, neopustí nás jen kvůli nějaké mytické historii."
Poradce Red Bullu věří, že Vettel může získat titul znovu, bude-li se Red Bull vyvarovat chyb: "Loni Sebastian přišel kvůli technickým problémům o 66 bodů. Ty jsme darovali Fernandovi Alonsovi. Pokud se nám letos bude dařit vyvarovat se chyb a smůle, titul obhájíme. Pak také máme samotného Sebastiana - mistra světa. Je o rok vyspělejší, což bude předvádět na trati."
Ferrari si však nedělá zálusk pouze na piloty Red Bullu, ale také na jeho inženýry. Nedávno od nich získalo pro jednu ze svých vůdčích pozic například Neila Martina.
"Ferrari se hodně snažilo přetáhnout naše odborníky, hlavní postavy však zůstaly," pokračuje Marko. "To je důležité, protože v týmu panuje jedinečný duch. Téměř bych řekl, že Ferrari se snaží ukrást ducha našeho týmu."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.