Na závodní dráze jsou bleskurychlé, při plnění svých finančních závazku až příliš pomalé - takové jsou týmy dnešní Formule 1.
Typickými věřiteli týmů F1 jsou cateringové společnosti, návrháři, dodavatelé vybavení a přepravní firmy.
Jediným týmem, který minulý rok splácel své závazky podle společnosti Dun & Bradstreet včas, je vítězný Red Bull. Ten se dle průzkumu navíc ve druhé polovině sezóny v platbách ještě o jeden den zlepšil. Za lepší finanční kondici stáje sídlící v Milton Keynes stojí miliardář a majitel Dietrich Mateschitz.
Data, která srovnávají rychlost splácení závazků v období prosinec 2009 - duben 2010 a duben 2010 - listopad 2010, odhalují, že ačkoliv se ekonomická situace začala mírně zlepšovat, úvěruschopnosti týmů se to příliš netýkalo.
Přestože rozpočty dosahují v přepočtu až 7 miliard Kč, týmy své závazky plní průměrně 28 dní po jejich splatnosti, tedy čtyřikrát pomaleji, než v předchozím průzkumu.
Na dráze bojují o tisíciny vteřiny, faktury mimo ní však splácejí téměř měsíc po datu splatnosti
Nejhůře na tom byl Lotus Racing z Norfolku, nováček loňské sezóny, který své účty platil průměrně o 180 dní později.
Nejvíce se zhoršil Renault, u nějž průměrné zpoždění dosahuje 14 dní. Tým si loni vyžádal dva úvěry v celkové hodnotě převyšující 500 milionů Kč, aby se udržel v šampionátu, zatímco se francouzská automobilka rozhodla omezit své investice v F1.
Britský Williams po finančních problémech souvisejících s odchody jeho hlavních sponzorů zaujímá druhou příčku v pořadí týmů, které se za poslední období nejvíce zhoršily.
Tabulka - Srovnání zpoždění plateb dvou období (ve dnech)
Force India vlastněná dalším miliardářem Vijayem Mallyou splácela své účty o 30 dní později. Jeden z dodavatelů, který si nepřál být jmenován, kvůli tomu vyplácet později mzdu svým zaměstnancům. "Kdyby Vijay prodal svou jachtu, tým by z toho mohl žít několik let," uvedl na adresu majitele indického týmu.
Virgin Racing miliardáře Richarda Bransona platil průměrně o osm dní později a včas dle zprávy neplatily ani týmy Ferrari (+ 15 dní), McLaren (+ 17 dní) či Mercedes (+ 11 dní po splatnosti).
Údaj u HRT se mi nepodařilo zjistit, ale moc slavné to nebude ani u Španělů vzhledem k jejich pověsti, o čemž by mohla vyprávět například Toyota, která byla nucena ukončit spolupráci právě kvůli neplnění finančních závazků ze strany Hispanie. Toyota přitom strávila dost času překonáním jednoho velkého problému - úpravou šasi TF110 tak, aby do něj vlezl motor Cosworth - za což ovšem nedostala ani korunu.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.