Bývalý jezdec dnes již neexistujícího týmu Jordan (v roce 2005) se vrací do F1! Narain Karthikeyan bude v sezoně 2011 závodním pilotem HRT.
Karthikeyan tuto zprávu potvrdil indickému Autocaru. "Pracoval jsem velmi tvrdě na tom, abych se mohl opět vrátit do F1. Tento sen se stal skutečností, jsem nesmírně šťastný, že budu moci startovat v první Grand Prix Indie před domácími fanoušky," říká Narain.
"Doufám, že mě domácí fanoušci poženou vpřed," pokračuje Ind, který jezdil v F1 v sezoně 2005 za tým Jordan. Právě zde se potkal s Colinem Kollesem. V roce 2006 a 2007 testoval Karthikeyan pro tým Williams. Pro Kollese pak jezdil například s Audi R10 v Le Mans.
Narain Karthikeyan s Jordanem, rok 2005
Skutečnost, že se vrací do formule 1, Narain oznámil přes Twitter, kde napsal: "V roce 2011 jsem zpět v F1. Podepsal jsem smlouvu s týmem HRT. Vždy jsem říkal, že pro mě F1 není uzavřená záležitost. Teď jsem splnil, co jsem slíbil."
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.