Luca di Montezemolo je tvrdým kritikem nového pravidla o motorech, které vstoupí v platnost v sezóně 2013. Pokud se mu nepodaří prosadit jiný typ motoru, bude se snažit alespoň pozdržet nástup navrhovaných čtyřválců.
Luca di Montezemolo od samého počátku tvrdě vystupuje proti novým pravidlům, které od roku 2013 zavádí čtyřválcové turbomotory o objemu 1,6 litru. Pro německé periodikum Auto Motor und Sport, Montezemolo objasnil svůj postoj ohledně zavedení čtyřválců do F1:
„Čtyři válce - to není Formule 1. Tento typ motorů nevyužijeme ani v žádném z námi vyráběných vozů. A myslím si, že pro disciplínu, která chce být královnou automobilového sportu, je to tak trochu směšné. Když už měnit motory, proč jsme se nedohodli na V6 s turbodmychadlem? Měli bychom si vysvětlit pojmy úsporný a laciný a vzájemně je nezaměňovat.
FIA se chce vydat cestou snižování spotřeby paliva, ale to dokážeme i s jinou koncepcí motorů. Pokud se naskytne příležitost, byť jen minimální, abychom pozdrželi nebo oddálili zavedení čtyřválců, uděláme to. Mým cílem je oddálení zavedení tohoto pravidla minimálně o jeden rok.“
Brabham BT52 BMW z roku 1983, který ve svých útrobách používal řadový čtyřválec
Nejbližším spojencem Ferrari je Mercedes, Norbert Haug není takovým odpůrcem zavedení čtyřválcových motorů jako jeho italský protějšek, ale s tímto krokem poukazuje na přílišné zvýšení nákladů na vývoj i výrobu: „Efektivní by bylo pokračovat se současnými osmiválci. Výrobní náklady těchto motorů jsou již hodně nízké.“
Jaký je postoj dalších výrobců motorů? Renault přiznává, že je mu návrh čtyřválců bližší vzhledem ke koncepci sériové výroby francouzské automobilky, která se zaměřuje především na vozy pro každodenní použití. Také Cosworth ochotně souhlasí s novými pravidly, náklady na vývoj nového motoru odhaduje na 30 milionu eur (namísto 100 jak prozradili Ferrari i Mercedes).
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.