Luca di Montezemolo je tvrdým kritikem nového pravidla o motorech, které vstoupí v platnost v sezóně 2013. Pokud se mu nepodaří prosadit jiný typ motoru, bude se snažit alespoň pozdržet nástup navrhovaných čtyřválců.
Luca di Montezemolo od samého počátku tvrdě vystupuje proti novým pravidlům, které od roku 2013 zavádí čtyřválcové turbomotory o objemu 1,6 litru. Pro německé periodikum Auto Motor und Sport, Montezemolo objasnil svůj postoj ohledně zavedení čtyřválců do F1:
„Čtyři válce - to není Formule 1. Tento typ motorů nevyužijeme ani v žádném z námi vyráběných vozů. A myslím si, že pro disciplínu, která chce být královnou automobilového sportu, je to tak trochu směšné. Když už měnit motory, proč jsme se nedohodli na V6 s turbodmychadlem? Měli bychom si vysvětlit pojmy úsporný a laciný a vzájemně je nezaměňovat.
FIA se chce vydat cestou snižování spotřeby paliva, ale to dokážeme i s jinou koncepcí motorů. Pokud se naskytne příležitost, byť jen minimální, abychom pozdrželi nebo oddálili zavedení čtyřválců, uděláme to. Mým cílem je oddálení zavedení tohoto pravidla minimálně o jeden rok.“
Brabham BT52 BMW z roku 1983, který ve svých útrobách používal řadový čtyřválec
Nejbližším spojencem Ferrari je Mercedes, Norbert Haug není takovým odpůrcem zavedení čtyřválcových motorů jako jeho italský protějšek, ale s tímto krokem poukazuje na přílišné zvýšení nákladů na vývoj i výrobu: „Efektivní by bylo pokračovat se současnými osmiválci. Výrobní náklady těchto motorů jsou již hodně nízké.“
Jaký je postoj dalších výrobců motorů? Renault přiznává, že je mu návrh čtyřválců bližší vzhledem ke koncepci sériové výroby francouzské automobilky, která se zaměřuje především na vozy pro každodenní použití. Také Cosworth ochotně souhlasí s novými pravidly, náklady na vývoj nového motoru odhaduje na 30 milionu eur (namísto 100 jak prozradili Ferrari i Mercedes).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.