Luca di Montezemolo je tvrdým kritikem nového pravidla o motorech, které vstoupí v platnost v sezóně 2013. Pokud se mu nepodaří prosadit jiný typ motoru, bude se snažit alespoň pozdržet nástup navrhovaných čtyřválců.
Luca di Montezemolo od samého počátku tvrdě vystupuje proti novým pravidlům, které od roku 2013 zavádí čtyřválcové turbomotory o objemu 1,6 litru. Pro německé periodikum Auto Motor und Sport, Montezemolo objasnil svůj postoj ohledně zavedení čtyřválců do F1:
„Čtyři válce - to není Formule 1. Tento typ motorů nevyužijeme ani v žádném z námi vyráběných vozů. A myslím si, že pro disciplínu, která chce být královnou automobilového sportu, je to tak trochu směšné. Když už měnit motory, proč jsme se nedohodli na V6 s turbodmychadlem? Měli bychom si vysvětlit pojmy úsporný a laciný a vzájemně je nezaměňovat.
FIA se chce vydat cestou snižování spotřeby paliva, ale to dokážeme i s jinou koncepcí motorů. Pokud se naskytne příležitost, byť jen minimální, abychom pozdrželi nebo oddálili zavedení čtyřválců, uděláme to. Mým cílem je oddálení zavedení tohoto pravidla minimálně o jeden rok.“
Brabham BT52 BMW z roku 1983, který ve svých útrobách používal řadový čtyřválec
Nejbližším spojencem Ferrari je Mercedes, Norbert Haug není takovým odpůrcem zavedení čtyřválcových motorů jako jeho italský protějšek, ale s tímto krokem poukazuje na přílišné zvýšení nákladů na vývoj i výrobu: „Efektivní by bylo pokračovat se současnými osmiválci. Výrobní náklady těchto motorů jsou již hodně nízké.“
Jaký je postoj dalších výrobců motorů? Renault přiznává, že je mu návrh čtyřválců bližší vzhledem ke koncepci sériové výroby francouzské automobilky, která se zaměřuje především na vozy pro každodenní použití. Také Cosworth ochotně souhlasí s novými pravidly, náklady na vývoj nového motoru odhaduje na 30 milionu eur (namísto 100 jak prozradili Ferrari i Mercedes).
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.