Šéf Renaultu o novém partnerovi a motorech od roku 2013

Renault
Renault, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 16. prosince 2010 06:45
Sdílej:

Novináři z Auto Hebdo tento týden vyzpovídali generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Jeana-Francoise Caubeta. Francouzská automobilka nyní v F1 působí již pouze v roli dodavatele motorů poté, co své akcie prodala společnostem Genii Capital a Group Lotus.

Automobilka bude přesto i v dalších dvou letech marketingově těžit ze svého jména v nově vzniklém týmu Lotus Renault GP, ale také z výsledku Red Bullu, s nímž letos získala titul, a z Teamu Lotus, který od nich bude nově odebírat motory.

Nyní se však Renault ocitl uprostřed bitvy o název Lotus, který vypuknul mezi skupinou Danyho Bahara a Fernandesovým týmem.

"Jsme velmi spokojeni s automobilkou Lotus, která není naším přímým konkurentem. Vyrábějí kolem dvou tisíc vozů ročně, náš vztah s Protonem je rovněž výborný," uvádí na adresu svého nového partnera Caubet.

Trhy jsou nyní globalizované a Malajsie musí otevřít své hranici [zahraničním výrobcům automobilů] a Proton musí vyjít ze své izolace a dobývat nové trhy. Proto potřebuje silného automobilového spojence. Chtějí s námi spolupracovat, proto je vhodné uzavřít průmyslové a strategické spojení nad tím, co se odehrává v F1."

Jean-Francois Caubet v rozhovoru s novináři

V rozhovoru také pochválil nové motory, které od roku 2013 v F1 minulý týden schválila FIA: "Motory v roce 2013 otevírají hru. FIA se v materiálech vyjadřuje jasně. Disponujeme-li technologickými inovacemi, pak je na nás, abychom je představili. Konkurence je zcela otevřená.

Náklady omezíme přesnými pravidly týkajícími se materiálů, počtu motorů na sezónu, limitu otáček atd. V oblasti technologie však máme volnost. Pro všechny jde o čistý list papíru, ať vyhraje ten nejlepší! 1,6l, dvojité turbo, přímé vstřikování, silný KERS, 600 koní v motoru a dalších 150 v KERSu a regulovaná spotřeba paliva."

Po letech zmraženého vývoje motorů tak dle Caubeta budou moci motory znovu sehrávat větší roli v rozdílných výkonech: "Existují tři skupiny výrobců. Francouzská zahrnující Renault, Německá s Mercedesem - pro BMW je na návrat ještě příliš brzy a VW zatím váhá. Proč? Protože od roku 2013 může motor být právě tím rozdílem mezi výhrou a porážkou, je zde tedy riziko.

Třetí skupina? Japonci - všichni byli na jednáních a překvapil mě jejich zájem o nový motor. Jednání jsou samozřejmě zdarma, já jsem však cítil, jak se jejich myšlení se rozvinulo. Evropané tam byli také, jedná se o novou technologii, nemůžeme si dovolit nebýt u toho," dodal manažer Renaultu, podle něhož stoupá počet automobilek, které znovu přemýšlejí o vstupu do F1 - do odvětví motosportu, jež je s automobilovým průmyslem úzce spojeno.

Témata:
Stalo se
Novinky
Liam Lawson

Liam Lawson po ztracené šanci na Silverstonu ví, že F1 je často boj o přežití

Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.

Novinky
Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Bernie Ecclestone bez slitování: Horner si hrál na dvacátníka

Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.

Novinky
První den Laurenta Mekiese v pozici šéfa Red Bullu

První den v Red Bullu: Laurent Mekies přebírá otěže s odhodláním a vášní

Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.

Novinky
Podium v Rakousku 2025

McLaren ve válce sám se sebou: Souboj o titul se mění v tenký led

Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.