Novináři z Auto Hebdo tento týden vyzpovídali generálního ředitele sportovního oddělení Renaultu Jeana-Francoise Caubeta. Francouzská automobilka nyní v F1 působí již pouze v roli dodavatele motorů poté, co své akcie prodala společnostem Genii Capital a Group Lotus.
Automobilka bude přesto i v dalších dvou letech marketingově těžit ze svého jména v nově vzniklém týmu Lotus Renault GP, ale také z výsledku Red Bullu, s nímž letos získala titul, a z Teamu Lotus, který od nich bude nově odebírat motory.
Nyní se však Renault ocitl uprostřed bitvy o název Lotus, který vypuknul mezi skupinou Danyho Bahara a Fernandesovým týmem.
"Jsme velmi spokojeni s automobilkou Lotus, která není naším přímým konkurentem. Vyrábějí kolem dvou tisíc vozů ročně, náš vztah s Protonem je rovněž výborný," uvádí na adresu svého nového partnera Caubet.
Trhy jsou nyní globalizované a Malajsie musí otevřít své hranici [zahraničním výrobcům automobilů] a Proton musí vyjít ze své izolace a dobývat nové trhy. Proto potřebuje silného automobilového spojence. Chtějí s námi spolupracovat, proto je vhodné uzavřít průmyslové a strategické spojení nad tím, co se odehrává v F1."
Jean-Francois Caubet v rozhovoru s novináři
V rozhovoru také pochválil nové motory, které od roku 2013 v F1 minulý týden schválila FIA: "Motory v roce 2013 otevírají hru. FIA se v materiálech vyjadřuje jasně. Disponujeme-li technologickými inovacemi, pak je na nás, abychom je představili. Konkurence je zcela otevřená.
Náklady omezíme přesnými pravidly týkajícími se materiálů, počtu motorů na sezónu, limitu otáček atd. V oblasti technologie však máme volnost. Pro všechny jde o čistý list papíru, ať vyhraje ten nejlepší! 1,6l, dvojité turbo, přímé vstřikování, silný KERS, 600 koní v motoru a dalších 150 v KERSu a regulovaná spotřeba paliva."
Po letech zmraženého vývoje motorů tak dle Caubeta budou moci motory znovu sehrávat větší roli v rozdílných výkonech: "Existují tři skupiny výrobců. Francouzská zahrnující Renault, Německá s Mercedesem - pro BMW je na návrat ještě příliš brzy a VW zatím váhá. Proč? Protože od roku 2013 může motor být právě tím rozdílem mezi výhrou a porážkou, je zde tedy riziko.
Třetí skupina? Japonci - všichni byli na jednáních a překvapil mě jejich zájem o nový motor. Jednání jsou samozřejmě zdarma, já jsem však cítil, jak se jejich myšlení se rozvinulo. Evropané tam byli také, jedná se o novou technologii, nemůžeme si dovolit nebýt u toho," dodal manažer Renaultu, podle něhož stoupá počet automobilek, které znovu přemýšlejí o vstupu do F1 - do odvětví motosportu, jež je s automobilovým průmyslem úzce spojeno.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.